• 1
  • 2
2008-01-18, 03:47
Medlem
Asswrestlers avatar
Jag tror att även RP har överträffat sig själv här. Detta är en genial idé
Citera
2008-01-18, 08:11
Medlem
kungsmeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag satt och funderade över det i morse. Vore inte en charkuterisallad något för finsmakaren? Man tar fram en stor salladsskål och häller i köttbullar, prinskorv, sylta, oxfilé, lövbiff, bacon, kebabkött, salami och vad man nu tycker om. Allting färdigstekt, givetvis. Sen häller man över salt och peppar och nån typ av grillolja/sås och blandar runt med salladsbestick. Sen äter man det som en sallad med en smörgås till. Det kan jag tänka mig är riktigt gott. Vad säger Ni andra?

// Roger P.
Det där ska provas i helgen med riktigt mycket bea till. Kommer förmodligen äta ihjäl mig
Citera
2008-01-19, 00:07
Bannlyst
Kanske spåna vidare med fisksallad; sill, rökt ål, gravad lax, makrill i tomatsås, böckling, kanske halstrad gös toppad med löjrom?

Eller en ostsallad när man ändå är i farten?
Citera
2008-01-20, 19:20
Medlem
Amors avatar
om man undviker syltan så...
Citera
2008-01-20, 19:36
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungsmek
Det där ska provas i helgen med riktigt mycket bea till. Kommer förmodligen äta ihjäl mig

det e manligt som fan
Citera
2008-01-20, 23:10
Medlem
philosopherkings avatar
Jag tror en charkuteri sallad skulle kunna bli helt utmärkt om man väljer rätt charkuteri produkter i rätt proportioner. Med en liten dressing som passar bra.. Tror det skulle bli mycket fint.
Citera
2008-01-21, 00:01
Medlem
Isnatts avatar
Skinksallad/kalkonsallad/kycklingsallad är ju redan etablerade sallader. Bacon är ju vanligt i sallader på olika sommarmenyer. Men kött i sallader är gott

Det var ju någon kille som skulle jobba som kock en sommar och startade upp en tråd här på FB där han bad om hjälp med menyn, och fick för sig att han skulle servera någon slags köttfärssallad. Minns inte om han hörde av sig något mer om hur försäljningen gick
Citera
2009-07-26, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag satt och funderade över det i morse. Vore inte en charkuterisallad något för finsmakaren? Man tar fram en stor salladsskål och häller i köttbullar, prinskorv, sylta, oxfilé, lövbiff, bacon, kebabkött, salami och vad man nu tycker om. Allting färdigstekt, givetvis. Sen häller man över salt och peppar och nån typ av grillolja/sås och blandar runt med salladsbestick. Sen äter man det som en sallad med en smörgås till. Det kan jag tänka mig är riktigt gott. Vad säger Ni andra?

// Roger P.

Hmm låter intressant. Jag är i positionen att kunna påverka ett charkföretag under den närmsta tiden. Borde kanske kolla vad efterfrågan på en sådan produkt skulle vara och kolla upp om någon är villig att ha oss som leverantör. Intressant produkt hursomhelst ur mina ögon sett. Jag är köttälskare och en sådan blandning som du säger får mig att vilja ... mmm ..
Citera
2009-07-27, 00:23
Medlem
meepers avatar
Jag tycker det låter lite väl magstarkt att blanda likt trådskaparen föreslog. Allt kött passar inte tillsammans bara för att det är kött. More is not always marrier.

Att göra som Squalo föreslog, att använda olika charkuterier men av samma typ, låter då betydligt bättre. En sallad med lufttorkad skinka av olika slag (parma, pata negra, serrano osv.) skulle nog kunna bli riktigt god.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in