• 1
  • 2
2008-01-18, 08:43
Medlem
ismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenn
...Håller med om att V&V inte var världsklass, men det var iallafall en liten oas där man kunde botanisera medan hustrun gick och bläddrade bland galgarna i sjuttifyratusen olika klädaffärer....
Lenn

Kan bara hålla med.
Citera
2008-01-18, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Verner & Verner var ju den bästa butiken för att köpa presenter till föreldrar samt mor- och farföräldrar.
Isf kolla Cervera som är alla privata gamla Duka butiker eller kolla Cordon Bleu i Stockholm
Citera
2008-01-18, 18:50
Medlem
Isnatts avatar
Hade inte Verner & Verner väldigt många butiker ett tag? Kollade på deras hemsida nu, och det var ju bar ett fåtal. Jag tyckte butiken var helt okey, kul att kolla in köksprylar, och praktiskt att ibland gå dit för att känna och klämma för att sedan gå hem och beställa billigare på nätet
Citera
2008-01-18, 19:18
Medlem
Morticians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Hade inte Verner & Verner väldigt många butiker ett tag? Kollade på deras hemsida nu, och det var ju bar ett fåtal. Jag tyckte butiken var helt okey, kul att kolla in köksprylar, och praktiskt att ibland gå dit för att känna och klämma för att sedan gå hem och beställa billigare på nätet

Just därför de gick i konkurs, kanske?
Citera
2008-01-19, 01:05
Medlem
Muskedunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle-gusaf
Isf kolla Cervera som är alla privata gamla Duka butiker eller kolla Cordon Bleu i Stockholm

Nej.
Duka delades i Duka och Inspiration.

Duka - Cervera - Inspiration. Ingen större skillnad egentligen, utom att man kan köpa lite möbler på Cervera.
Citera
2008-01-19, 01:37
Medlem
För ett antal år sedan var jag spekulant på ett par kastruller. Duka hade bara skräp med stora nithuvuden på insidan, skarvar och skit. V&V sålde (och jag köpte) schweiziska kvalitetsdon, helt släta på in- och utsidan med ingjuten kärna i botten och svetsat handtag. Locken har så fin passning att de suger fast när luften i kastrullen kallnar. Inte var de ohemult dyra heller.

Men men, folk föredrar väl kinesiskt skräp.
Citera
2008-01-19, 01:45
Medlem
StigAllans avatar
Var ute och letade en kruskavel för att kunna baka lite andra bröd än med vanlig kavel.
Hittade en hos V&V för svettiga pengar, insåg detta när jag jagat runt och sett priser på vanliga kavlar.
Köpte en begagnad på myrorna för 25 kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in