2008-01-16, 23:30
Bannlyst
Hallå!

Kanske inte den bästa rubriken men tänkte vara lite rolig. Jo det jag undrar är varför det försvinner antal inlägg jag har skrivit? hade för kanske en vecka sedan 660+ inlägg och nu har jag bara 520+, jag vet att dom ibland tar bort inlägg som inte är lämpliga eller liknande men jag håller mig i nästan samma del av forum hela tiden och skriver verkligen inget som jag tror är olämpligt?. Då jag nästan skriver samma sak eller svarar på frågor som folker vill ha svar på, har ni också märkt denna skumma inlägg tjuven?
Citera
2008-01-16, 23:45
Bannlyst
Hej sär skrivare där!

Kanske kan det bero på att FB den senaste veckan har mjukraderat ett antal populära trådar som du har deltagit frekvent i? Det är iallafall vad jag kan komma på att det skulle kunna bero på...

Inlägg tjuven? I vad - ättikslag?

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
Citera
2008-01-16, 23:47
Medlem
thepunishers avatar
Låter troligt som övre talare skrev. Men även inlägg som tillför trådar nånting brukar ibland försvinna. Vad kan detta bero på?

EDIT* Då menar jag inte helt meningslösa skit inlägg utan såna som facktiskt tillför!
Citera
2008-01-16, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thepunisher
Låter troligt som övre talare skrev. Men även inlägg som tillför trådar nånting brukar ibland försvinna. Vad kan detta bero på?

EDIT* Då menar jag inte helt meningslösa skit inlägg utan såna som facktiskt tillför!
Kvalificerad gissning: t ex genom att du svarar (citerar) någons regelvidriga inlägg som plockas bort, varför även ditt inlägg plockas bort?

MVH

Citera
2008-01-16, 23:53
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepunisher

Länka till ett enda högkvalitativt inlägg som försvunnit!

Alla inlägg i trådar som hamnat i papperskorgen raderas från postcounten, så mycket vet jag iaf.
Citera
2008-01-16, 23:54
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Hallå!

Kanske inte den bästa rubriken men tänkte vara lite rolig. Jo det jag undrar är varför det försvinner antal inlägg jag har skrivit? hade för kanske en vecka sedan 660+ inlägg och nu har jag bara 520+, jag vet att dom ibland tar bort inlägg som inte är lämpliga eller liknande men jag håller mig i nästan samma del av forum hela tiden och skriver verkligen inget som jag tror är olämpligt?. Då jag nästan skriver samma sak eller svarar på frågor som folker vill ha svar på, har ni också märkt denna skumma inlägg tjuven?
Eftersom att du är aktiv i drogdelarna så gissar jag att du har skrivit en del inlägg i "vilka kör på centralstimulanta/opioider/övriga droger?" - dom har nu flyttats till laidback vilket gör att dom inläggen inte räknas in i din postcount.
Citera
2008-01-16, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Alla inlägg i trådar som hamnat i papperskorgen raderas från postcounten, så mycket vet jag iaf.
Är det månne därför jag alltid har tyckt att jag saknar ett par tusen inlägg?

MVH

Citera
2008-01-16, 23:57
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Är det månne därför jag alltid har tyckt att jag saknar ett par tusen inlägg?

MVH

Ja, så går det när man startar skittrådar!
Citera
2008-01-17, 00:03
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Länka till ett enda högkvalitativt inlägg som försvunnit!
Hur skulle det gå till när de är raderade?

Han har helt rätt. Kvalitativa inlägg raderas ofta av olika anledningar. Tex kan någon ha citerat ett regelbrott, svarat på off topic, själva gått off topic i halva inlägget etc. När det är möjligt försöker vi ofta splitta ut sådana inlägg till nya trådar men det är sällan det går att göra utan att gå in och redigera i inläggen och detta gör inte utan postarens tillåtelse.

Även om vi har fått tillåtelse är vi restriktiva med ändringar just för att det inte ska kunna missbrukas. Det är lätt hänt att totalt ändra innebörden av ett inlägg genom att bara flytta om ett par ord och detta kan ha olyckliga konsekvenser. Därför är det bättre att vi raderar så får postaren göra ett nytt inlägg.
Citera
2008-01-17, 00:34
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Hur skulle det gå till när de är raderade?

Man googlar fram det!
Ärligt talat så var jag bara ironisk eller nåt, självklart går det inte att länka till något som inte finns!
Citera
2008-01-17, 00:51
Bannlyst
Citat:
Man googlar fram det!
Ärligt talat så var jag bara ironisk eller nåt, självklart går det inte att länka till något som inte finns!
Skärmdumpar Krafse...skärmdumpar.
Bra grejjer när tex moddar är skitfulla och lever rövare har och det blir raderat spårlöst.
Citera
2008-01-17, 01:01
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Skärmdumpar Krafse...skärmdumpar.
Bra grejjer när tex moddar är skitfulla och lever rövare har och det blir raderat spårlöst.
Lägg ner haveristattityden. Det är inget som raderas spårlöst. Om en mod postar off topic på fyllan är det klart det raderas precis som det görs när vem som helst postar off topic. Användarna ser inga spår då heller. Andra mods kan fortfarande se inläggen så om du vet med dig att något otillbörligt skett så kan du PMa valfri moderator så kan denna ta en titt på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in