2009-03-07, 15:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Det här tycker jag låter som en klottrarlogik. Man hör "graffitikonstnärer" (som en del av vänstern av någon outgrundlig anledning kramar) säga samma sak: slå sönder våra saker, som tunnelbanevagnar, är helt ok men inte att ge sig på privatkapitalismen. Då har man rätt tydligt tagit ställning mot folket, tycker jag.
Eller mot samhället?

/Micke
Citera
2009-03-07, 15:10
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Eller mot samhället?

/Micke
Samhället består av mer än det vi äger gemensamt. Varför ska det privatägda få fribiljetter medan skattebetalarna ska pröjsa?
Citera
2009-03-07, 15:15
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Samhället består av mer än det vi äger gemensamt. Varför ska det privatägda få fribiljetter medan skattebetalarna ska pröjsa?
Uhm? Fastighetsägare betalar ju skatt, så hur skulle de komma undan? Snarare så att dessa skulle få betala dubbelt om man började angripa deras egendom.

/Micke
Citera
2009-03-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Men vafan, kan någon svara varför Jotun har internet? Nyfikenheten kommer äta upp en inifrån.

Well, säger tre veckors tid innan domen vinner laga kraft dig något ? Under den tiden kan du gott sitta hemma och greja. Eller se till så hunden får hundvakt, lägenheten uppsagd osv.

DEssutom finns det ett antal anstalter där man har möjligheter till internet.
Citera
2009-03-07, 18:04
Medlem
Citat:
Om det är så uppenbart bevisa det. Om det är så enkelt, finns det beslut tagna som går att få utskickade. Och jag är fullt medveten om vart man sätter affischerna, men aldrig sett ett kommunalt bolag ta bort affischer eller klistermärken.

/Micke

Det verkar som om din värld är väldigt begränsad. Det är väl bara att titta på patriot.nu så ser du alla lyktstolpar som vandaliseras.

Beslut tagna? Du menar i kommunala nämnder? Det är nog inte där man fattar sådana beslut, det gör man i de kommunala bolagen och det kan vara väldigt svårt att få ut dem om det är ett AB.

Dåliga argument du kommer med, försök hålla nivån på debatten uppe.
Citera
2009-03-07, 18:05
Medlem
Citat:
Uhm? Fastighetsägare betalar ju skatt, så hur skulle de komma undan? Snarare så att dessa skulle få betala dubbelt om man började angripa deras egendom.

/Micke

Är det inte det ni gör när ni vandaliserar bostadsrättsföreningars lyktstolpar?
Citera
2009-03-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En väldig massa blaj.....

SMR:s "antidemokratiska" aktivitet...syftar du på det hemska brottet att stå med Tyrrunefanor och sälja tidningar och prata med eventuellt intresserade förbipasserande?

Vi kan ju börja med det antidemokratiska sättet att styra SMR.

Sedan kan SMR bilda ett parti, samla röster och ställa upp i demokratiska val. Istället för att komma med funderingar att "vi måste beväpna oss för att rädda landet".

Patetiskt så det förslår.
Citera
2009-03-07, 18:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Vi kan ju börja med det antidemokratiska sättet att styra SMR.

Sedan kan SMR bilda ett parti, samla röster och ställa upp i demokratiska val. Istället för att komma med funderingar att "vi måste beväpna oss för att rädda landet".

Patetiskt så det förslår.

Du, busets dödsfiende , är verkligen en påfallande undermålig debattör.
Dessutom kroniskt sur, bitter, oförmögen att bemöta ifrågasättanden...något säger mig att du inte är van att bli ifrågasatt? SMR är inget politiskt parti, det är inte heller någon paramilitär "kår" - det är en folkrörelse, man kan möjligen kalla det en kamratförening också (detta inte sagt som något nedvärderande). Hur SMR väljer att bygga upp strukturen är väl rimligen deras ensak? Men du kan ju uppenbarligen inget annat än att rapa upp det du blivit programmerad med, floskler om en icke fungerande "demokrati" exempelvis, som raskt håller på att fördärva allt germanska människor (under "odemokratiska" styresformer ) skapat under årtusenden av kamp och hårt arbete i Skandinavien.
Citera
2009-03-07, 19:04
Medlem
Replikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faceford
Ja, i sedvanlig ordning på FB. Så tror jag inte dig, eftersom det kan lika gärna vara jag eller någon annan som har dubbelkonton... Men om de nu är så att det är du, tycker jag du ska tänka till en gång. och läsa reglerna till forumet. Precis som mod och någon mer sade, så är det mods beslut, och fb har alltid stått för ett öppet och bra balanserad forum där lite mer är tilllåtet.

Du är varken mer eller mindre anonym på nätet, jag skrev inte ut ditt namn eller något nummer, altså kan man med lag stödja sig lika lite o få ta bort det här som på vilken random blogg som helst.

Känns bra att han kontakta dig så du fick påpeka att han var utan detta, och bra att du läste mitt inlägg du citerade så du såg att jag inte ens skrev att han var inblandad, hela denna tråd handlar om alla de som blev åtalade.

Fallet är inte låst, möjligvis nedlagt hos polis. Men det hindrar inte rykten på "byn". Grattis.

DEssutom tänk till en gång innan du kallar random människa för tragisk och att jag vill dig bara ont. Eller att jag tillhör afa. Jag är inget av dom...

Därmed, nedlagd disskusion här om det, pm finns om det är något!

Jag kallade ingen tragisk, jag sa att det var tragiskt att mäniskor skriver om människor de inte känner lr om händelser där de inte ens var med. Det är stor skillnad. Jag skrev inte heller att DU var afa, jag skrev att den händelsen där jag är inblandad i inte ska vara något fall för någon att använder i politikst syfte.Kort och gott!Och jag skrev och klagade för att mitt namn och mitt liv ska inte vara med här, efter som att jag verken är med i smr lr är åtalad.
//Theresa
Citera
2009-03-07, 19:14
Medlem
Replikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replika
Jag kallade ingen tragisk, jag sa att det var tragiskt att mäniskor skriver om människor de inte känner lr om händelser där de inte ens var med. Det är stor skillnad. Jag skrev inte heller att DU var afa, jag skrev att den händelsen där jag är inblandad i inte ska vara något fall för någon att använder i politikst syfte.Kort och gott!Och jag skrev och klagade för att mitt namn och mitt liv ska inte vara med här, efter som att jag verken är med i smr lr är åtalad.
//Theresa

ps Du skrev t karlsson, vilket är mitt namn, då skrev du väll ut mitt namn?Du kunde ha skrivit en gemensam vän lr vad de nu skrivits innan om det nu var nödvändigt att ta upp de.
Citera
2009-03-07, 19:20
Bannlyst
jag har en fråga om Smr, ni ser er som en militant gruppering i den Nationella rörelsen, med en offensiv Konfrontations taktik osv.
Hur går det hand i hand med att man går ut med att man skall sjunga som en gosskör i Gbg ?
Detta är en fråga som jag finner rätt intressant då Söderman på fm talar om piskor och spikklubbor.
Anser ni inte ni tappar lite förtroende med en sån handling ?
Citera
2009-03-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du, busets dödsfiende , är verkligen en påfallande undermålig debattör.
Dessutom kroniskt sur, bitter, oförmögen att bemöta ifrågasättanden...något säger mig att du inte är van att bli ifrågasatt? SMR är inget politiskt parti, det är inte heller någon paramilitär "kår" - det är en folkrörelse, man kan möjligen kalla det en kamratförening också (detta inte sagt som något nedvärderande). Hur SMR väljer att bygga upp strukturen är väl rimligen deras ensak? Men du kan ju uppenbarligen inget annat än att rapa upp det du blivit programmerad med, floskler om en icke fungerande "demokrati" exempelvis, som raskt håller på att fördärva allt germanska människor (under "odemokratiska" styresformer ) skapat under årtusenden av kamp och hårt arbete i Skandinavien.

Kort sagt, SMR är inget. Behövdes det så mycket svada för att säga det?
Vi ser ju hur länge det tyska riket höll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in