2013-05-08, 23:09
  #8005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
De har uppenbarligen legat utanför någon RSares hem, så de har regelrätt stulit dem.
Kriminella pack
Det låter ju knepigt, varför låg tidningarna där ute och skräpade då?

Citat:
Ursprungligen postat av Landsfader
Kriminella pack? Ja, det verkar ju komma från rätt käft.



---

Summering av senaste månadens aktiviteter:

http://www.nordfront.se/aktivism-tartor-och-vartecken.smr
Citera
2013-05-08, 23:15
  #8006
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Nordfront publicerade precis en artikel om detta:

http://www.nordfront.se/nns-upphor-med-verksamheten.smr
Får man lov att fråga varför ni inte direkt uppmanar NNS f d medlemmar att gå med er? Jag tror att de skulle bli mer sporrade att göra det då, nämligen.
Citera
2013-05-09, 00:41
  #8007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Får man lov att fråga varför ni inte direkt uppmanar NNS f d medlemmar att gå med er? Jag tror att de skulle bli mer sporrade att göra det då, nämligen.
Att gå med i Motståndsrörelsen är ett stort beslut och jag tror inte att en annan formulering i den artikeln hade gjort så stor skillnad här. Alla i NNS vet att de, precis som alla andra, är välkomna att ansöka om medlemskap i Motståndsrörelsen. NNS-ledningen förklarade ju också att de la ner sin organisation till förmån för Motståndsrörelsen och nationalsocialistisk enighet.

Men jag kan inte med säkerhet uttala mig om hur det resonerades när den artikeln skrevs eftersom jag inte hade något med det att göra.

Sedan har ju flera personer från NNS i olika kommentarsfält redan meddelat att de kommer gå med i Motståndsrörelsen och välkomnats av Motståndsrörelsens medlemmar. Så det här blir nog bra.
Citera
2013-05-09, 22:52
  #8008
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Det låter ju knepigt, varför låg tidningarna där ute och skräpade då?

Ingen aning. Stort antal tidningar, tidigt tidningsbud som lämnar dem utanför RSaren bostad är väl det mest logiska.
Om ni hade lyckats beslagta dem från RSare på plats hade ni skrivit en ståtlig kamprapport om det med tillhörande testosteronpumpande musik.
Citera
2013-05-09, 22:54
  #8009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Ingen aning. Stort antal tidningar, tidigt tidningsbud som lämnar dem utanför RSaren bostad är väl det mest logiska.
Om ni hade lyckats beslagta dem från RSare på plats hade ni skrivit en ståtlig kamprapport om det med tillhörande testosteronpumpande musik.
Ok. Då gissar du ju bara.
Citera
2013-05-09, 23:15
  #8010
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ok. Då gissar du ju bara.

Om jag har fel, kan väl du vänligen berätta om er stora erövring av tidningarna?
Citera
2013-05-10, 09:13
  #8011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Om jag har fel, kan väl du vänligen berätta om er stora erövring av tidningarna?

Är det så att RS kräver att du betalar in avgiften för dina borttappade tidningar själv? Det måste du väl kunna avvara lite av socialbidraget till i så fall.
Citera
2013-05-13, 00:15
  #8012
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
Är det så att RS kräver att du betalar in avgiften för dina borttappade tidningar själv? Det måste du väl kunna avvara lite av socialbidraget till i så fall.

Jag skulle nog tippa på att du och jag tycker ungefär lika gott om RS.
Men då kan vi anta att jag hade rätt att ni stulit dem utanför någons bostad?
Citera
2013-05-13, 17:30
  #8013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Jag skulle nog tippa på att du och jag tycker ungefär lika gott om RS.
Men då kan vi anta att jag hade rätt att ni stulit dem utanför någons bostad?

Okej, förväxlade ditt intresse med att du sympatisera med dem.
Kanske fick dem tidningarna av någon godhjärtad person som ville skona sina landsmän mot den svenskfientliga propagandan? Som sagt, sitta här och gissa ger inte så mycket:P
Citera
2013-05-14, 14:48
  #8014
Medlem
Francisco-Francos avatar
Har ni i NMR / SMR aldrig funderat över att ta till lite mer aktiva metoder?

Som exempel;

Driva bort Irländska och Rumänska zigenare med våld? (De som bor i stora kolonier i skogsdungar, på parkeringar o.s.v.)

Provocera genom att börja råna invandrare som rånar svenskar? Öka spänningarna för att snabbare nå en större konflikt?

Eller som i tyskland, nu minns jag inte namnet på staden men tror ni vet vad jag talar om, där man tar över en stad i taget? Alltså, de som ej är önskvärda trakasseras tills de flyttar och in flyttar istället bara "likasinnade".

Jag menar, hur lång tid kommer inte förändringen att ta ifall ni bara ska dela ut flygblad och demonstrera med flaggor?

Bara lite nyfikenhet kring era metoder som jag inte riktigt förstår mig på!

Också, har sett något klipp på internet där ni diskuterar ute bland folk. Har bland annat hört medlemmar säga att de ska hänga kommunpolitiker i träd och liknande, tror ni verkligen att retorik som denna går hem hos gemene man eller är det bara enskilda individers retoriska misstag?

Eller om ni vill gå den lagliga vägen, varför inte starta ett AB där era medlemmar kan köpa andelar. Om alla medlemmar sätter undan så mycket de kan varje månad så når ni snart lite kapital. Med kapitalet kan ni sedan investera i aktier, obligationer, bostäder, råvaror, företag, media, vad som helst som kan generera nya pengar.. Pengar är makt och ett betydligt bättre sätt ifall man vill påverka, anser jag i alla fall..

Bästa av allt vore såklart en kombination av alltihop.. Kolla bara italienska maffian, en liten klick som når väldigt stor makt och inflytande genom en kombination av lagligt företagande och våld!

Tack på förhand för svar
__________________
Senast redigerad av Francisco-Franco 2013-05-14 kl. 15:08.
Citera
2013-05-14, 15:30
  #8015
Medlem
Är det bara jag som tycker att NMR håller på att dö? SvP har tagit den ledande rollen inom den "nationella" rörelsen. Hur länge kommer NMR att hålla på innan man försvinner eller blir en del av SvP?

SMR ska ju vara en gaturörelse och revolutionära. Ni är ju ingendera nu..
Citera
2013-05-14, 16:24
  #8016
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Är det bara jag som tycker att NMR håller på att dö? SvP har tagit den ledande rollen inom den "nationella" rörelsen. Hur länge kommer NMR att hålla på innan man försvinner eller blir en del av SvP?

SMR ska ju vara en gaturörelse och revolutionära. Ni är ju ingendera nu..
Delvis håller jag tyvärr med, även om jag till skillnad från dig verkligen hoppas att NMR inte dör.

Vad är poängen med att vara en revolutionär utomparlamentarisk gaturörelse om det enda man gör är att driva opinion och försöka finna sympatier? Då kan man ju lika gärna vara ett parti ... förutom att NMR inte försöker vinna röster. Det hela känns ganska meningslöst. Man arbetar i praktiken som ett parti men har ingen parlamentarisk gren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in