2013-03-21, 13:55
Medlem
Smuggelss avatar
Så han dömdes för mord? Lät ju jävligt konstigt, för det var väl inte planerat eller nåt, han borde klarat sig med dråp. Men kanske var för han var nationalist. Den andra åtalade klarade sig som jag förstod det, aftonbladet är ju så jävla dåliga på att skriva en förståelig text.

"I början av mars åtalades 18-årigen för mordet. Den tidigare misstänkta 18-åriga kamraten har vittnat om hur han stött på Joakim i Vallentuna centrum och även sett 18-åringen i närområdet." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16459460.ab

Vilken 18-åring har 18-åringen sett? Har det varit 4 misstänkta, alltså 2st 18-åringar?

Nordfront borde ta och rapportera om det.
Citera
2013-03-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Så han dömdes för mord? Lät ju jävligt konstigt, för det var väl inte planerat eller nåt, han borde klarat sig med dråp. Men kanske var för han var nationalist. Den andra åtalade klarade sig som jag förstod det, aftonbladet är ju så jävla dåliga på att skriva en förståelig text.

"I början av mars åtalades 18-årigen för mordet. Den tidigare misstänkta 18-åriga kamraten har vittnat om hur han stött på Joakim i Vallentuna centrum och även sett 18-åringen i närområdet." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16459460.ab

Vilken 18-åring har 18-åringen sett? Har det varit 4 misstänkta, alltså 2st 18-åringar?

Nordfront borde ta och rapportera om det.

Att knivhugga en liggande person i ryggen flera gånger samt sparka honom i huvudet är dråp?
Citera
2013-03-21, 14:03
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Att knivhugga en liggande person i ryggen flera gånger samt sparka honom i huvudet är dråp?

Vore verkligen inte första gången. När adrenalinet är igång så man handla med "övervåld", så ja dråp skulle jag inte se som nåt konstigt.

Sen kan du ta och hålla käften, hade den avlidne varit nationalist så hade du jublat.
Citera
2013-03-21, 18:27
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Jag skulle inte jubla om brottsoffret var nazist. Att dö ensam, söndersparkad och knivad är tragiskt oavsett politisk tillhörighet. Anser du att straffet var rättvist?

Hade du sett det som tragiskt om Jens dött nationaldagen 2008?
Citera
2013-03-21, 18:49
Medlem
Vad är det för idiotisk fråga? Ja det hade jag. När Wretström dog jublade jag inte heller, killen var ett jävla barn. Inte fan jublade du när alla sossebarn sköts av Breivik? Jävla skitdiskussion och så typisk för flashback. Men för att återgå till ämnet lite. Är inte detta ett av det lindrigaste straffen vi har sett för mord? Det brukar ofta gnällas om att vänsterfolk och invandrare döms lindrigt, men Karl's dom får väl ändå ses i lindrigaste laget? Han kunde fått maxstraffet (4 år sluten Uvård), hade han varit myndig när mordet inträffade hade han fått 11-12 år.
Citera
2013-03-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Om du hade förstått vad det var jag skrev så hade du aldrig svarat som du gjorde.

För att förtydliga: I sekvensen så syns det klart och tydligt att en av SMRs aktivister mottar det första slaget.
Det första slaget i den aktuella filmsekvensen, vilket vi alltså inte vet huruvida det återspeglar händelseförloppet i verkligheten, eller hur?
Var det det som var din poäng så var ju ditt inlägg helt meningslöst...
Citat:
Det kan faktiskt vara det första slaget som utdelas, då svenskhatarna förmodligen kan ha varit först med att ta till våld efter att en aktivist slagit en mobil ur en svenskhatares händer.
Kan vara? Förmodligen? Ja du kan ju så klart leka fortsätta leka gissningslek.
Poängen är bara att det kunde du ju göra precis lika bra utan den här filmsnutten.

Sen måste jag också passa på att ställa en allmän fråga om SMR-sympatisörernas:
Hur ser er generella livssituation ut egentligen?
Det verkar vara en allmän uppfattning bland er att iPhone är en jättedyr lyxprodukt?
Har man ens ett deltidsjobb eller studiemedel så har man ju i allmänhet råd att köpa en smartphone...
Citera
2013-03-21, 19:48
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Det verkar vara en allmän uppfattning bland er att iPhone är en jättedyr lyxprodukt?
Har man ens ett deltidsjobb eller studiemedel så har man ju i allmänhet råd att köpa en smartphone...

Jättedyr är den inte men det är väl inte så roligt om den går sönder? Typ 5 lax rakt ner i toan.
Lyxprodukt skulle jag inte vilja kalla det, mer en skitprodukt.
Citera
2013-03-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Jättedyr är den inte men det är väl inte så roligt om den går sönder? Typ 5 lax rakt ner i toan.
Lyxprodukt skulle jag inte vilja kalla det, mer en skitprodukt.
Ni verkade ju antyda att det var någon sorts överklass-artikel förut...
Ifall man har en vanlig hemförsäkring så är väl inte ett ekonomiskt problem att den går sönder på det här sättet. Då finns det nog andra anledningar som gör att det känns väldigt tråkigt. T.ex. att man har blivit rånad av nazister pga. sin "kaxighet".
Citera
2013-03-21, 21:22
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Det första slaget i den aktuella filmsekvensen, vilket vi alltså inte vet huruvida det återspeglar händelseförloppet i verkligheten, eller hur?

Poängen är bara att det kunde du ju göra precis lika bra utan den här filmsnutten.

Om du hade följt diskussionen, så vet du att diskussionen handlade om vem som slog vem först i det av SMR publicerade klippet.

Det är ett högst tänkbart scenario att svenskhatarna startade slagsmålet, men att SMR tände på stubinen. Svenskhatarna var uppenbarligen där för att störa, hota och dokumentera de svenskvänliga aktivisterna. Att leka gissningslek gör båda parter i denna tråd, och det är inte så konstigt. Självklart är ingen spik slagen i kistan ännu, men om man går på erfarenhet så känns det inte allt för ologiskt att SMR i någon mån försvarade sig.

Citera
2013-03-21, 21:30
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Anser SMR att det är berättigat att använda våld i annat fall än självförsvar?

Är det ok att konfiskera och förstöra SMRs kamera när dom filmar folk på gatorna när dom demonstrerar?

Tacksam för svar

Det är väl bara att testa
Citera
2013-03-21, 22:13
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKommentar
Hahaha, så jäkla desperata ni är. Snacka om att greppa efter halmstrån. En pöbel sökte upp Motståndsrörelsen i syfte att störa flygbladsutdelningen, en kvinna från denna pöbel började filma Motståndsrörelsen, Motståndsrörelsen tar mobilen ur handen och drämmer den i marken.

Efter det blir det box! Och SUF-Gävle förnedras offentligt.

Ni boxade folk från SUF, och är stolta över det?
Manligt..
Citera
2013-03-21, 22:16
Medlem
nerdys avatar
Citat:

Ledningen tar ju en ganska saftig bit av din inkomst, så det kan klart vara svårt att inneha lyxprodukter som Iphones
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in