Citat:
Ursprungligen postat av Spetz
Du säger dig arbeta för arbetarklassen, men vilka hör dit i dagens samhälle? Jag kan tro på att dina farföräldrar gjorde det möjligtvis, men du har nog inte rört ett enda verktyg i hela ditt liv. Dina föräldrar måste ha fört dig bakom ljuset på något sett, inte kan de vara hederliga skattebetalare iaf. Du säger dig slåss mot kapitalismen, men egentligen slickar du bara deras röv. Du är inte emot någon specifik grupp (förutom nationella som faktiskt pekar ut en fiende), "anti-semiter kan ju bara dödsknarkande nynazister vara". Du blundar för verkligheten för den är obekväm, ni vill att arbetsklassen ska arbeta åt er. Vi nationa(socia)lister vill att arbetarna ska jobba åt sig själva. Utveckla och vårda det fosterland som har givits till oss från generation till generation. Ni kommunister är så naiva i er världsåskådning att ni tror att alla kan komma överens, trots att man inte har något som binder ihop varandra. Ni har ingen aning om vad folkgemenskap handlar om, för ni har aldrig känt det. Som sagt, ni är kvar på 70-talet. När Sverige var homogent och arbetarklassen var sammankopplad genom folkgemenskapen. Ni kommer aldrig kunna uppnå den moralen, den samhörigheten genom ert mångkulturella-folkmord. Ni kommer endast ha ihjäl det som vårt folk gemensamt hade skapat tillsammans av ledare, arbetare och intellektuella.
Jag säger mig tillhöra arbetarklassen, jag är ingen filantrop. De som hör till arbetarklassen är de som lönearbetar och de som tillhör den "industriella reservarmén" a.k.a. de arbetslösa. Naturligtvis är inte alla lönearbetare politiskt anknutna till arbetarklassen, läkare och ingenjörer t.ex. tenderar väl oftare att alliera sig med den härskande klassen.
Du vet ingenting om mig, mina föräldrar eller mina förfäder så bespara mig kommentarer om det tack!
Nej jag är inte emot en specifik grupp eftersom det inte handlar om individer, kapitalismen är ett socialt system och ett produktionssätt. Jag är emot systemet inte mot människorna inom detta (även om det naturligtvis indirekt blir så). Det är inte Antonia Ax:son Johnsson jag är fientligt inställd till primärt, utan det system hon är en del utav. Att försöka individualisera problemen, eller ännu bättre att försöka peka ut grupper såsom judarna som ansvariga är sjukt borgerligt och icke-analytiskt (men jag förväntar mig inte mer av några knäppa konspirationstokar).
Du har rätt i att vi aldrig upplevt folkgemenskap eftersom att den är en myt och aldrig har funnits. Du har också fel då arbetarklassen aldrig har varit homogen (och aldrig kommer att vara det). Den differentieras av religioner, etniciteter, sexuella läggningar, kön etc. MEN arbetarklassen förenas i ett gemensamt intresse av sitt motstånd mot exploatering och sin kamp för bättre villkor som endast kan uppnås genom gemensam kamp. Arbetarklassen har inget fosterland, fosterlandet är en sentida myt för att försöka alliera de arbetande klasserna med de härskande klasserna. Att skapa social fred i ett samhälle som hotas av konflikt. Men jag bejakar konflikten som den pådrivande kraften i samhället, det kommer inte att bli klassfred föräns klassamhället upphör. Du har därför fel på två sätt när du säger att vi (kommunister?) vill att arbetarklassen ska jobba för oss. Dels därför att vi ÄR en del av arbetarklassen och dels därför att vi vill sluta vara arbetarklass.