2009-03-01, 17:05
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Tja... vad ska man svara på det här?
SMR:s fans här på forat (med något enstaka undantag) har ju som argumentationsteknik att kalla folk för idioter, sinnesjuka, efterblivna et cetera när de får mothugg. Det är en av de mest primitiva formerna av retorik och dess utövares brist på argument visas upp i all sin nakna ärlighet. Så även denna gång.
Du kanske i stället kan berätta vad ni tror er kunna uppnå med er "gatukamp" (läs: klistermärkesterrorism i skydd av nattens skuggor)? Kom också med några exempel på andra nasseorganisationer som varit framgångsrika med denna strategi.
Ser fram emot den intressanta läsning som följer efter de sedvanliga invektiven.

Jag uppmanar dig ÄNNU EN GÅNG att läsa tråden. Du kommer upptäcka att jag tydligt påpekat att jag inte är är engagerad i Svenska motståndsrörelsen således får du ställa mer organisationsspecifika frågor till någon aktivist/medlem som finns här på forumet. Jag kan dock, utifrån mina egna observationer, ge dig svar på några av dina frågor och hänvisa dig till mer information.

Citat:
Om inte SMR är en väpnad grupp...

Nej, de är ingen "väpnad grupp".

Citat:
...borde de möjligen fundera på att bli en.

Varför de inte borde ens fundera på detta har vi nu diskuterat i flertalet inlägg där de strategiska aspekterna ses som mest avgörande.

Citat:
För kampen verkar inte gå så bra för tillfället,

Det är din uppfattning. Jag tycker mig se en ökning av såväl aktivister som aktivister. Angående detaljer i de mer långtgående strategierna, tror jag inte det är något som diskuteras på ett öppet forum.

Citat:
men vad vet jag...

Bevisligen inte så mycket som du tror.

Som svar på dina frågor i det här inlägget föreslår jag att du läser den lättillgängliga informationen om organisationen på deras hemsida (www.patriot.nu).

Om Motståndsrörelsen: http://www.patriot.nu/motstandsrorelsen.asp

Våra mål i korthet: http://www.patriot.nu/punkter.asp

När det gäller motståndsrörelsens syn på strategi så kan följande artikel av Magnus Söderman ge svar på en del av dina frågor.

Revolutionär Nationalism: http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1085
Citera
2009-03-01, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jag uppmanar dig ÄNNU EN GÅNG att läsa tråden. Du kommer upptäcka att jag tydligt påpekat att jag inte är är engagerad i Svenska motståndsrörelsen således får du ställa mer organisationsspecifika frågor till någon aktivist/medlem som finns här på forumet. Jag kan dock, utifrån mina egna observationer, ge dig svar på några av dina frågor och hänvisa dig till mer information.
massa svammel
Intressant uppmaning med tanke på att du svarar på frågor jag inte ställt.
Citera
2009-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Så även om jag bedöms vara oskyldig till påstådda brott så ska jag och "mitt pack" försvinna från gator och torg. Det ja...

Angående det andra stycket, vem har påstått ngt annat?

Ja du har rätt. Det samhällsekonomiskt bästa vore naturligtvis om du kröp tillbaka bakom den sten du kom ifrån.

1. Om du går omkring på anstalten när du sitter där och frågar hur många som är skyldiga så kommer alla att vara "oskylidiga". Det ligger i sakens natur att du hävdar att du är oskyldig. Förhoppningsvis blir du äldre och avsäger dig dina patetiska åsikter. När det händer kan du läsa förundersökning och dom i avskildhet och reflektera om du verkligen är "oskyldig" i lagens mening.

2. Även om du inte blir dömd för detta så kommer du att göra något annat dumt tillsammans med dina patetiska sk vänner inom kort. Du har förmodligen problem med droger och definitivt med alkohol. Detta i kombination med dina andra problem gör att du lider, andra kommer att lida av ditt asociala och parasiterande beteende. Kostnaden för sådana som dig för samhället och skattebetalarna är väldigt stor.

3. Hoppas du växer upp. Tror inte det är försent i ditt fall ännu. Men en fängelsedom till så kan du nog glömma alla ambitioner på att leva ett bra liv.
Citera
2009-03-01, 17:40
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_krantz
Ja du har rätt. Det samhällsekonomiskt bästa vore naturligtvis om du kröp tillbaka bakom den sten du kom ifrån.

1. Om du går omkring på anstalten när du sitter där och frågar hur många som är skyldiga så kommer alla att vara "oskylidiga". Det ligger i sakens natur att du hävdar att du är oskyldig. Förhoppningsvis blir du äldre och avsäger dig dina patetiska åsikter. När det händer kan du läsa förundersökning och dom i avskildhet och reflektera om du verkligen är "oskyldig" i lagens mening.

2. Även om du inte blir dömd för detta så kommer du att göra något annat dumt tillsammans med dina patetiska sk vänner inom kort. Du har förmodligen problem med droger och definitivt med alkohol. Detta i kombination med dina andra problem gör att du lider, andra kommer att lida av ditt asociala och parasiterande beteende. Kostnaden för sådana som dig för samhället och skattebetalarna är väldigt stor.

3. Hoppas du växer upp. Tror inte det är försent i ditt fall ännu. Men en fängelsedom till så kan du nog glömma alla ambitioner på att leva ett bra liv.

Nej, mitt enda problem med alkohol skulle väl vara att jag är nykterist. Vilka är mina andra problem du påstår att jag har?

Vad är ett bra liv för dig? Att varje dag ha en återkommande cirkel som ser ut som följer; sova, jobba, äta, titta på tv, blunda för verkligheten, vara egoistisk, skita i efterkommande generationer?
Citera
2009-03-01, 18:10
Bannlyst
Du borde rådbråkas jotun, det vore fint att införa det igen, sådan förbannade fanskap som du borde försvinna från världen så snabbt som möjligt. Att ni fortfarande finns kvar efter hippie-eran, era jävla övervintrare, det är helt otroligt.
Citera
2009-03-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysmorfar
Du borde rådbråkas jotun, det vore fint att införa det igen, sådan förbannade fanskap som du borde försvinna från världen så snabbt som möjligt. Att ni fortfarande finns kvar efter hippie-eran, era jävla övervintrare, det är helt otroligt.

Varför så hatisk? Har du haft en jobbig helg... haschpipan kanske har gått sönder?
Citera
2009-03-01, 18:49
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Intressant uppmaning med tanke på att du svarar på frågor jag inte ställt.

Slarv från min sida. Naturligtvis är det ditt samt, NashuaMoment, inlägg som jag svarar på i samma inlägg.

Hursomhelst går det inte längre att editera inlägget så jag får be dig att bortse från citatdelen. Jag riktar det här till rätt användare istället.

Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Om inte SMR är en väpnad grupp...

Nej, de är ingen "väpnad grupp".

Citat:
...borde de möjligen fundera på att bli en.

Varför de inte borde ens fundera på detta har vi nu diskuterat i flertalet inlägg där de strategiska aspekterna ses som mest avgörande.

Citat:
För kampen verkar inte gå så bra för tillfället,

Det är din uppfattning. Jag tycker mig se en ökning av såväl aktivister som aktivister. Angående detaljer i de mer långtgående strategierna, tror jag inte det är något som diskuteras på ett öppet forum.

Citat:
men vad vet jag...

Bevisligen inte så mycket som du tror.
Senast redigerad av Don.C 2009-03-01 kl. 18:55.
Citera
2009-03-01, 19:51
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Tja... vad ska man svara på det här?
SMR:s fans här på forat (med något enstaka undantag) har ju som argumentationsteknik att kalla folk för idioter, sinnesjuka, efterblivna et cetera när de får mothugg. Det är en av de mest primitiva formerna av retorik och dess utövares brist på argument visas upp i all sin nakna ärlighet. Så även denna gång.
Du kanske i stället kan berätta vad ni tror er kunna uppnå med er "gatukamp" (läs: klistermärkesterrorism i skydd av nattens skuggor)? Kom också med några exempel på andra nasseorganisationer som varit framgångsrika med denna strategi.
Ser fram emot den intressanta läsning som följer efter de sedvanliga invektiven.
Uppenbarligen växer ju Motståndsrörelsen från dag till dag, samt att vi i egenskap av organisation får agera relativt ostört. Så något rätt lär vi göra, eller vad säger du?

Hur andra organisationer har lyckats är föga intressant, då Motståndsrörelsen har valt att gå en helt egen väg.

ps. Och innan du frågar så kan jag svara på din fråga Själsfrände. - Ja, jag har viss insyn i ansökningarna.

/Micke
Citera
2009-03-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Ja, det är jag på min avatar.

Jag skrev aldrig att jag personligen suttit i fängelse för det har jag inte. För jag tolkade det som att du menade att jag skulle placeras bakom "Åreskuten eller så"?

Men visst, jag håller med dig. Ut med packet. Sen får man ju självklart se till vilket brott svenskarna begått innan man placerar dom någonstans.

Skrev jag att du suttit i fängelse? Om du känner dig skyldig till anklagelserna så är det bäst att du tar platsen bakom Åreskutan, jag skrev aldrig att du skulle göra det.

Alla ska behandlas lika, svenskar som invandrare.
Citera
2009-03-01, 21:21
Bannlyst
Jag har följande frågor.

Vad anser SMR generellt om Kristian Vikernes? Den norske odinisten och före detta svartmetallaren och kyrkobrännaren och mördaren? Han är också känd som greven och hade enmansprojektet Burzum samt har gett ut böcker.

Vad tycker M.Skillt om Vikernes/greven?

Vikernes webplats http://www.burzum.org/

Finns det rasfrämlingar i SMR? Balter eller dylikt som i folkfronten?

Anses schweizare som rasfrämlingar eller inte?
Senast redigerad av Mysmorfar 2009-03-01 kl. 22:15.
Citera
2009-03-01, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Uppenbarligen växer ju Motståndsrörelsen från dag till dag, samt att vi i egenskap av organisation får agera relativt ostört. Så något rätt lär vi göra, eller vad säger du?

Hur andra organisationer har lyckats är föga intressant, då Motståndsrörelsen har valt att gå en helt egen väg.

ps. Och innan du frågar så kan jag svara på din fråga Själsfrände. - Ja, jag har viss insyn i ansökningarna.

/Micke
Hur många medlemmar har ni?
Hur många medlemmar ansluter i snitt per dag? Bör ju vara minst 1 (365 per år) per dag om man ska tro dig.
Citera
2009-03-01, 22:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hur många medlemmar har ni?
Hur många medlemmar ansluter i snitt per dag? Bör ju vara minst 1 (365 per år) per dag om man ska tro dig.
Givetvis svarar jag inte på frågor av det slaget. Vilket jag är övertygad om att du förstod redan från början

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in