Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Rätt så sant är det väl ändå? Att föredra ett parti framför andra, eller själv överväga att ställa upp i val, betyder väl inte nödvändigtvis att man tror att de nordiska folken går att rädda uteslutande genom att stoppa papperslappar i en låda?
Det sägs ju också att SvP inte heller tror det trots att partiet ställer upp i val, vilket är en inställning som inte alls nödvändigtvis måste vara inkonsekvent eller hycklande (parlamentarism kan vara ett redskap och ett steg på vägen, även om man inte inbillar sig att man kommer kunna uppnå sina mål uteslutande genom att vinna en majoritet av folkets röster i flera val).
Påverkan genom inflytande är väl den väg SvP valt att gå, dvs enda sättet att påverka något är genom att planera långsiktigt och helt enkelt skaffa sig möjligheten att lagligt förändra spelplanen.
Sist jag läste någon tolkning av Motståndsrörelsen i ämnet så var valfrågan öppen, om man bedömer att det finns en chans att gå den parlamentariska vägen så kommer man att göra det. Väpnad konflikt är den absolut sista utvägen och allt annat är att föredra framför just väpnad konflikt med staten.
Jag personligen tror och har själv argumenterat för att Motståndsrörelsen ska ställa upp i kommunvalen på de orter där man har stark stöd. 2014 eller senast 2018 tror jag vi kommer att se minst en kandidat någonstans i Dalarna.
/Micke