2008-07-28, 23:03
Medlem
Burquettes avatar
http://knas.blund.tripod.com/

är det sant att klabbes tecknarglädje kvävdes under första voltan? jag har alltid tänkt att "runstaven" skulle göra sig som seriealbum, kanske skulle klabbe kunna krossa demonerna genom att illustrera den?
skulle ju vara ett ypperligt sätt för drönaren att visa upp nått faktiskt arbete, en prestation som kunna försvara underhållet är väl på sin plats?
Citera
2008-07-29, 00:26
Bannlyst
Skillt, vart är du? Länge sen jag såg dig skriva något, du är saknad faktiskt.
Citera
2008-07-30, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
http://knas.blund.tripod.com/

är det sant att klabbes tecknarglädje kvävdes under första voltan? jag har alltid tänkt att "runstaven" skulle göra sig som seriealbum, kanske skulle klabbe kunna krossa demonerna genom att illustrera den?
skulle ju vara ett ypperligt sätt för drönaren att visa upp nått faktiskt arbete, en prestation som kunna försvara underhållet är väl på sin plats?

Fyfan, jag förstår honom bättre nu, antroposofjävlarna förstör folks liv. Men varför har inte nassarna några kampanjer mot dem?
Citera
2008-08-09, 13:17
Medlem
Varför var era Stockholms aktivisiter i Nyköping och hade torgmöte , ni kunde ju hålt det i centrala Stockholm?
Citera
2008-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spartacus-
Varför var era Stockholms aktivisiter i Nyköping och hade torgmöte , ni kunde ju hålt det i centrala Stockholm?
För att man vill verka lokala, men att Stockholms lokalavdelning åker till Nyköping för att verka lokala är ju bara töntigt. Ungefär som SVT:s idé om att 54% av allt ska vara producerat utanför Stockholm, så då åker Stockholmsreportrarna till Göteborg och gör lite av reportaget där.
Citera
2008-08-10, 02:07
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Jag tycker att det är dumt när barn organiserar sig i organisationer som kan påverka en så otroligt mycket när de är under, tja, säg 17? Då är man ändå så pass vuxen att man kan hantera det våld som lätt kommer in i bilden. Nu ska jag väl även nämna att det här gäller för "båda sidor", alltså, jag tycker inte att en sextonåring ska vara medlem i AFA heller, utan hellre organisera sig i en organisation som inte har våld på sin agenda, till exempel SUF.

Mest för att barn kan ta sån enorm skada av att vara i en kultur som hetsar så mycket för våld. Visst, samhället bygger på våld, men det är inte lika direkt som ett slag i ansiktet av/på en nazist. Dessutom är det dumt att ha många små osäkra människor i en rörelse, det är inte direkt någon stabil grund, och jag skulle dessutom må otroligt dåligt om en 15-åring hade hängt med mig ut för att bedriva aktivism och han hade fått stryk.

Hmm, fanns en del ungdomar här i trakten som var medlemmar i AFA när de var 16 år. Men vad vet jag, de kanske var prospects eller något?

Finns det gradbeteckningar inom SMR? "Motståndsmenig", "Motståndsfanjunkare", "Motståndsgeneral" osv.
Citera
2008-08-10, 02:11
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Förutom att ta cashen av medlemmarna. Vad har Klas Lund för uppgift?

Och vad gör han med pengarna? Om vi utgår från att det finns 500 medlemmar i Sverige och alla betalar 10% i månaden, det måste ju ändå bli en hel del cash. Nog för att alla inte jobbar, men den stora majoriteten lär väl ändå ha en inkomst?

Äter han cheeseburgare för pengarna? Det har jag hört rykten om.
Senast redigerad av Saucy.Jack 2008-08-10 kl. 02:14.
Citera
2008-08-12, 20:26
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Hmm, fanns en del ungdomar här i trakten som var medlemmar i AFA när de var 16 år. Men vad vet jag, de kanske var prospects eller något?

Det där är ju bara min hållning i frågan, om du är helt säker på att de verkligen var medlemmar så hade antagligen lokalgruppen åsikten att de var tillräckligt mogna och så vidare för att kunna göra nytta. Jag vet folk som varit med länge och ändå är runt 17 som jag skulle lita på med mitt liv, så det är ju ingen total regel.
Citera
2008-08-15, 11:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
Mmm, men ett par noter eller en textändring skulle vara på sin plats. Min stötesten är:
Karl lurade ut våra ledare i tron att de skulle möta honom vid frejdat ting, istället hade han med sig hela sin här. Han tog dem till fånga och försökte tvinga dem att anta kristendomen och frånsäga sig den forna seden. De vägrade. Han halshögg dem alla – flera tusen ädlingar, de främsta av vårt folk, däribland er farfars far Sigmund gamle. Under hot om döden tvingades vi alla sedan under frankernas ok.
För genast så inställer sig frågan hur man adlade folk i det samhället? Var det en polsk modell där det kunde krylla av adelsmän, även om de i praktiken var bönder, eller var den adeln de facto en elit?

Om det var en polsk modell så hade det inte varit nödvändigt att döda dom alla. Om det var en mer normal modell så hade det krävts ett mycket stort och utvecklat samhälle för att kunna försörja dom.

Oavsett så hade det krävts en ytterst överlägsen här för att kunna övermanna och halshugga de flera tusen ädlingarna på ett säkert och effektivt sätt.

Jag misstänker att Lund (som så många av oss andra) är ett offer för sin samtid. På Gamstelen beskrivs ett stort slag där det dog massor av människor - flera hundra, faktiskt. Saker och ting har ju förändrats sedan dess, så Lund skulle tjäna på att skruva ned antalet halshuggna ädlingar.

Sedan så var kristnandet ofta en långsam historia. Läs gärna bröderna Lindströms bok om hur Svitjod blev Sverige.
Citera
2008-08-15, 15:41
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Mmm, men ett par noter eller en textändring skulle vara på sin plats. Min stötesten är:
Karl lurade ut våra ledare i tron att de skulle möta honom vid frejdat ting, istället hade han med sig hela sin här. Han tog dem till fånga och försökte tvinga dem att anta kristendomen och frånsäga sig den forna seden. De vägrade. Han halshögg dem alla – flera tusen ädlingar, de främsta av vårt folk, däribland er farfars far Sigmund gamle. Under hot om döden tvingades vi alla sedan under frankernas ok.
För genast så inställer sig frågan hur man adlade folk i det samhället? Var det en polsk modell där det kunde krylla av adelsmän, även om de i praktiken var bönder, eller var den adeln de facto en elit?

Om det var en polsk modell så hade det inte varit nödvändigt att döda dom alla. Om det var en mer normal modell så hade det krävts ett mycket stort och utvecklat samhälle för att kunna försörja dom.

Oavsett så hade det krävts en ytterst överlägsen här för att kunna övermanna och halshugga de flera tusen ädlingarna på ett säkert och effektivt sätt.

Jag misstänker att Lund (som så många av oss andra) är ett offer för sin samtid. På Gamstelen beskrivs ett stort slag där det dog massor av människor - flera hundra, faktiskt. Saker och ting har ju förändrats sedan dess, så Lund skulle tjäna på att skruva ned antalet halshuggna ädlingar.

Sedan så var kristnandet ofta en långsam historia. Läs gärna bröderna Lindströms bok om hur Svitjod blev Sverige.

Han menar väl antagligen rasligt ädla?
Citera
2008-08-15, 19:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Han menar väl antagligen rasligt ädla?
Nja, det är inget som antyder att de kring Wutsdorf skulle vara en blandning av olika typer.

Och även om Lund skulle mena att man högg ihjäl flera tusen rasligt ädla bara för att de var rasligt ädla och inte för att de hade någon makt så måste folk ha varit rejält tröga innan de fattade var skåpet skulle stå.
Citera
2008-08-15, 19:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nja, det är inget som antyder att de kring Wutsdorf skulle vara en blandning av olika typer.

Och även om Lund skulle mena att man högg ihjäl flera tusen rasligt ädla bara för att de var rasligt ädla och inte för att de hade någon makt så måste folk ha varit rejält tröga innan de fattade var skåpet skulle stå.

Len, det är en saga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in