2018-03-01, 01:18
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Varför heter det just nästen?
Vad är förlagan?

Codreanu och hans Järngarde:

Citat:
A chapter of the Legion was called a cuib, or "nest," and was arranged around the virtues of discipline, work, silence, education, mutual aid, and honor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Guard#Style
Citera
2018-03-01, 01:20
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svegot/motgift är väl bra mycket mindre än nordfront så de lär inte bemöda sig.

Om man ser till den framgång Motgifts skrivande del fick så var ju den väldigt liten, om inte icke-existerande, så det är väl en fingervisning. Särskilt när De Geer försvann.

Däremot kan nog en del tänka sig att betala för poddarna vilket jag personligen inte förstår men men...
Citera
2018-03-01, 01:32
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Svegot/motgift är väl bra mycket mindre än nordfront så de lär inte bemöda sig.
Jag är helt säker på att Svegot kommer att bli väldigt populärt. Det kommer såklart att vara mycket sämre än vad Nordfront är, men kvalitet är något som Svensson-ludren skiter fullständigt i. "Pär Öberg är så folklig" NEJ! Daniel Frändelöv är folklig.
Citera
2018-03-01, 15:15
Medlem
Kattenxs avatar
Om NMR inte räds handgemäng skulle de inte behöva resa land och rike runt hela tiden för att ständigt vara mellan 20-50 när de skal dela ut flygblad. En normal politisk rörelse är kanske 2-10 på sin höjd för en vanlig flygbladsutdelning. Jag stöter in i olika politiska grupper som står och delar flygblad dagligdags utan att de slår någon som går förbi eller ser ut som att de är redo att slåss.
Citera
2018-03-01, 16:13
Moderator
sm910difs avatar
Tråden diskuterar NMR som organisation och sådant som rimligen hör dit, till vilket i regel inte räknas uthängningar av enskilda sympatisörer där liten eller ingen bäring på diskussionen om organisationen som sådan finns.

/Moderator.
Citera
2018-03-01, 17:36
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Om NMR inte räds handgemäng skulle de inte behöva resa land och rike runt hela tiden för att ständigt vara mellan 20-50 när de skal dela ut flygblad. En normal politisk rörelse är kanske 2-10 på sin höjd för en vanlig flygbladsutdelning. Jag stöter in i olika politiska grupper som står och delar flygblad dagligdags utan att de slår någon som går förbi eller ser ut som att de är redo att slåss.
Politiska motståndare är inga problem så länge de inte är en del av statsapparaten, det vill säga polisen.

Din slutsats är felaktig, större uppslutningar sker av diverse anledningar. Inga vilka jag kan yttra mig om.
Citera
2018-03-01, 22:43
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Tjejen verkade ju både tålmodig och trevlig. Vad finns det för uppsida i att reta upp fredliga människor av annan hudfärg?
CUCK

Hade helt glömt bort att jag publicerade den chatten, att någon bemödade sig med att ladda spara ner bilderna och ladda upp igen roar mig lite.
Citat:
Du kan träffa en tjej och släppa det här med NMR eller bråka med okända tjejer på nätet. Ett första steg är att om någon är trevlig så försök vara trevlig tillbaka.
Nej detta fortsätter tills smr har lagts ner eller att jag dör.

Smr är en organisation som hålls uppe av lögner, huruvida de tror på det själva eller ej spelar mindre roll.

https://www.youtube.com/watch?v=ycsHUrCM9Q0
Citera
2018-03-01, 23:02
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Staaf
Politiska motståndare är inga problem så länge de inte är en del av statsapparaten, det vill säga polisen.

Din slutsats är felaktig, större uppslutningar sker av diverse anledningar. Inga vilka jag kan yttra mig om.

Vilka andra anledningar skulle de vara? Du argumenterar på följande sätt: Du har fel men jag tänker inte argumentera emot det du säger med argument utan hänvisa till någon form av internhemlighet. Märkligt sätt att diskutera på.
Citera
2018-03-01, 23:37
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Vilka andra anledningar skulle de vara? Du argumenterar på följande sätt: Du har fel men jag tänker inte argumentera emot det du säger med argument utan hänvisa till någon form av internhemlighet. Märkligt sätt att diskutera på.
Det är ju du som framför konspirationsteorier utan grund i verkligheten. Motståndsrörelsen har tidigare genomfört aktiviteter med färre än tio man på många platser, i större delen av landet finns det ju inte ens riktiga rödingar eller några andra hot. Att man samlar mer aktivister på aktioner nu för tiden är helt enkelt för att lokalavdelningarna har växt. I Näste 1 ser man ju att de därför börjat genomföra två aktiviteter på olika platser istället för en, just eftersom man har mer folk än vad man behöver vara - och då är ju ändå Stockholm-regionen ett område där det finns mycket antirasister, även om den militanta vänstern i Stockholm är död. Poängen med att inte bara vara en handfull aktivister på en aktivitet är ju dels att ju fler man är desto mer flygblad kan man dela ut, men att det ser bra ut. Är man bara några få så gnäller folk om att vi är en liten grupp. Är man 20+ man sänder man andra signaler rent psykologiskt till betraktaren.
Citera
2018-03-02, 00:09
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
En är väl att skapa sammansvetsning och brödraskapskänsla, gissningsvis. Det är en.
Resten får du tänka ut själv. Jag tänker inte prata organisering eller taktik med utomstående.
Citera
2018-03-02, 00:22
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Det är ju du som framför konspirationsteorier utan grund i verkligheten. Motståndsrörelsen har tidigare genomfört aktiviteter med färre än tio man på många platser, i större delen av landet finns det ju inte ens riktiga rödingar eller några andra hot. Att man samlar mer aktivister på aktioner nu för tiden är helt enkelt för att lokalavdelningarna har växt. I Näste 1 ser man ju att de därför börjat genomföra två aktiviteter på olika platser istället för en, just eftersom man har mer folk än vad man behöver vara - och då är ju ändå Stockholm-regionen ett område där det finns mycket antirasister, även om den militanta vänstern i Stockholm är död. Poängen med att inte bara vara en handfull aktivister på en aktivitet är ju dels att ju fler man är desto mer flygblad kan man dela ut, men att det ser bra ut. Är man bara några få så gnäller folk om att vi är en liten grupp. Är man 20+ man sänder man andra signaler rent psykologiskt till betraktaren.

Fast med handen på hjärtat har många aktivister ibland åkt över tio mil för att delta på en utdelning på stan. Det är ju ganska lätt att fastslå. Men klart ni har växt då ni är de enda som finns kvar av den nationella rörelsen idag. Finns ju ingen annanstans där människor kan få utlopp för den typen av aktivism.
Citera
2018-03-02, 00:28
Medlem
Emil Hagberg och Per Öberg har 15(!) Barn ihop. Med respektive dam då antar jag. Eller med olika.

Vet någon hur många som är Emils?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in