2017-11-11, 18:07
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Smaken är som baken. Jag tycker vissa memes kan vara riktigt roliga.

Jovisst, men kan dom inte lägga det som en notis i vänsterspalten istället? Visst finns det guldkorn, men inte behöver det skyltas med som att det är något jag borde läsa eller kolla in pronto. Eller vänder dom sig till en målgrupp på 14 år? Isåfall så kan dom nog inte mäta sig med typ riktiga sidor som skrapar fram memes...

Förlåt, ska inte gnälla mer, sjukt kul med lite comic relief i all tung samtidspolitik, men får mest clickbaitkänsla när det postas där alla "större" nyheter postas.

Men som sagt, ska inte gnälla sorry.

Keep up the good work NMR, vi är många som uppskattar er dedikation!
Citera
2017-11-11, 18:16
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Jag vet fortfarande inte vem det är. Jag kände till personen som lämnade för något år sedan och gick till AFA men det var ett knarkade miffo så han hittade den rätta organisationen till slut.

Denna Martin verkar inte ha varit någon vidare stabil person iaf så det var nog bra att han lämnade, vem han nu var.

Han ser ut som någon som skulle kunna utföra en massaker.

Är du ledare i NMR? Har du kännedom om exakt alla medlemmar? Hur kan du göra bedömning att han är instabil och kapabel att utföra en massaker?
Citera
2017-11-11, 18:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
Jag uppskattar Nordfront, jag läser där varje dag, tycker en del av det som läggs ut är intressant men snälla kan någon förklara vad grejen med "meme"inslaget är, det är pinsamt dåliga memes som inte hör hemma på deras sida öht..

Pinsamt är bara ordet.

Stöttar helhjärtat kampandan att i ur och skur dela ut flygblad, kämpa mot rättshaverister och försöka föra en sansad debatt.. Men fan, när ni är ute och visar upp er, kan ni inte få på er jeans åtminstonde? Känns som att er gatutrupp har förortskicker som dresscode, tjackbrallor (adidasmjukisar), snabba dojjer, nån sleten stulen goretex och nån sliten jävla keps... Är inte nån som klär upp mig nämnvärt, men när ni ska representera partiet och politiken så kan ni väl försöka att inte se ut att sälja tjack vid sidan om?

Kan bara instämma i ditt inlägg. Uppskattar verkligen Nordfront, de gör ett grymt jobb och sidan utvecklas hela tiden.

Motgift talade i måndagens sändning om hur viktigt det att och klä sig propert. Och det ligger mycket i det. Om människor ska se NMRs aktivister som en oppositionell kraft att räkna med så får man inte ställa sig och dela flygblad med en hoodtröja och mjukisbyxor. Den nationella rörelsen är så stigmatiserad, klä man sig då på ett propert sätt så kommer människorna man talar med uppfatta en på ett helt annat sätt.
Citera
2017-11-11, 18:23
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Kan bara instämma i ditt inlägg. Uppskattar verkligen Nordfront, de gör ett grymt jobb och sidan utvecklas hela tiden.

Motgift talade i måndagens sändning om hur viktigt det att och klä sig propert. Och det ligger mycket i det. Om människor ska se NMRs aktivister som en oppositionell kraft att räkna med så får man inte ställa sig och dela flygblad med en hoodtröja och mjukisbyxor. Den nationella rörelsen är så stigmatiserad, klä man sig då på ett propert sätt så kommer människorna man talar med uppfatta en på ett helt annat sätt.

Jo men precis, frack eller kostym är väl inte nödvändigt, men kanske jeans och en skjorta iaf? Ser manut som en anabolastinn mördarnazist så kommer nog majoriteten av omgivningen ta en för just en anabolastinn mördarnazist?
Citera
2017-11-11, 18:37
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Jo men precis, frack eller kostym är väl inte nödvändigt, men kanske jeans och en skjorta iaf? Ser manut som en anabolastinn mördarnazist så kommer nog majoriteten av omgivningen ta en för just en anabolastinn mördarnazist?

Exakt. flanellskjorta brukar ju Öberg och CO bära så bara till att köpa in några hundra och dela ut

kolla på valfri video ifrån Nordisk Ungdom, deras aktivister klär sig på ett ypperligt sätt, inga konstigheter liksom. Nu ska det även tilläggas att alla aktivister i NMR inte klär sig på ett WT-sätt, finns faktiskt en hel del utav dom som fattat hur man ska se ut.
Citera
2017-11-11, 18:42
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Hur kan du göra bedömning att han är instabil och kapabel att utföra en massaker?

Genom att han ber om ursäkt för någon orsak till Pascalidou. Samt att han går ut i den ärkejudiska tidningen DN.

Jag var inte fullt seriös med det där med massaker.
Citera
2017-11-11, 18:43
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Exakt. flanellskjorta brukar ju Öberg och CO bära så bara till att köpa in några hundra och dela ut

kolla på valfri video ifrån Nordisk Ungdom, deras aktivister klär sig på ett ypperligt sätt, inga konstigheter liksom. Nu ska det även tilläggas att alla aktivister i NMR inte klär sig på ett WT-sätt, finns faktiskt en hel del utav dom som fattat hur man ska se ut.

Nej, de flesta ser ju faktiskt rätt så propra ut, men det sticker ut lite när man ser bilder och filmer och det ser ut som att vissa kommit direkt från en knarkuppgörelse.

Åh vad gnällig jag känner mig, men det gör faktiskt mycket i längden.

Jag måste även få ge en eloge till hur utvecklingen skett, det är ju SÄLLAN man ser dom där anabolastinna huligannazisterna som bara är ute på stan och dela flygblad för att få slåss. Det sköts exemplariskt, utöver den skara som borde investera i ett par jeans och kanske en flannell som sagts. Fortsätter rörelsen att utvecklas åt det här hållet så är det fullt möjligt att bli en opposition "på riktigt" i framtiden.
Citera
2017-11-11, 18:55
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Nej, de flesta ser ju faktiskt rätt så propra ut, men det sticker ut lite när man ser bilder och filmer och det ser ut som att vissa kommit direkt från en knarkuppgörelse.

Åh vad gnällig jag känner mig, men det gör faktiskt mycket i längden.

Jag måste även få ge en eloge till hur utvecklingen skett, det är ju SÄLLAN man ser dom där anabolastinna huligannazisterna som bara är ute på stan och dela flygblad för att få slåss. Det sköts exemplariskt, utöver den skara som borde investera i ett par jeans och kanske en flannell som sagts. Fortsätter rörelsen att utvecklas åt det här hållet så är det fullt möjligt att bli en opposition "på riktigt" i framtiden.

Fast man får inte tänka så, konstruktiv kritik är i det långa loppet enbart positivt. Blir farligt när man inte vågar kritisera saker och ting.

Men efter regn kommer solsken som man säger. Var de 4:e helgen på 6-7 veckor som NMR beslagtar Göteborgs blodröda gator? Riktigt bra jobbat i alla fall. Man vet hur etablissemanget sitter och gnisslar tänder nu när de ser att de inte lyckas krossa dom på något sätt.
Citera
2017-11-11, 20:51
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korok
Well

https://i.imgur.com/YNQPEAK.jpg

Jag får erkänna att jag hade fel. Men faktum kvarstår, han lämnade och gick emot oss, var hans intentioner riktiga från början?
Citera
2017-11-11, 21:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad ä poängen med att polisen lägger beslagen i 'bögkedja' såhär kul
https://www.expressen.se/gt/nmr-demonstrerar-i-goteborg/
Citera
2017-11-12, 10:57
Medlem
baragnells avatar
När blir en aktion misslyckad enligt NMR?

Igår gick man runt i Johanneberg cirka en timme och fick några av sina aktivister omhändertagna. Man samlar 45-50 pers, varav merparten är inrest folk från Stockholmsområdet, Skåne, Dalarna, Värmland, södra Norrland och Norge (!!). Efter att ha sprungit runt lite i Johanneberg, fått lite batongslag så går man skamset till sina bilar och åker till världsmetropolen Kungälv, där man har en "lyckad flygbladsutdelning". Kan någon tala om för mig vad som var lyckad med den? På livestreamen utanför Ica Maxi verkar ingen ta emot NMRs flygblad..
Citera
2017-11-12, 12:55
Medlem
Dorniers avatar
Man visar närvaro på gatan och man visar hur systemet (polisen) bär sig åt, det är mycket bra.

De nya jackorna ser bra ut och det ser mycket bättre ut med enhetlig klädsel. Ni skulle även kunna ha likadana byxor, gärna gröna militärbyxor som bryter av det svarta något.

Den blonde snubben som var speaker har visst klippt sig, ser bättre ut än långt hår som han hade tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in