2008-01-16, 09:42
Medlem
Oskiss avatar
Vet inte om detta är rätt forumsdel, men hoppas på det!

Var med om en skum grej, sitter i skolan, inloggad på min användare, längre bort i salen sitter en kompis, han reggar sig här på FB, 10 minuter senare så har jag blivit utloggad och är inne på hans användare automatiskt, hur kommer det sig att det blir så?
Citera
2008-01-16, 09:47
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskis
Vet inte om detta är rätt forumsdel, men hoppas på det!

Var med om en skum grej, sitter i skolan, inloggad på min användare, längre bort i salen sitter en kompis, han reggar sig här på FB, 10 minuter senare så har jag blivit utloggad och är inne på hans användare automatiskt, hur kommer det snet ig att det blir så?

det enda jag kan tänka mig som orsak till det är att erat data system i skolan drivs av samma server som även delar på "cookies" till internet explorer eller vad det nu är ni kör, dom kan helt enkelt dela på samma information på nåt sätt...

hur? ingen aning hur skol systemen är uppbyggda...
kanske nån annan gullig å vänlig själ här inne kan hjälpa dig med..
Citera
2008-01-16, 09:47
Medlem
baz_1337s avatar
Hur menar du? Att den datorn du sitter vid plötsligt rebootar och loggar automagiskt in på din polares konto?
Citera
2008-01-16, 09:52
Medlem
Oskiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
det enda jag kan tänka mig som orsak till det är att erat data system i skolan drivs av samma server som även delar på "cookies" till internet explorer eller vad det nu är ni kör, dom kan helt enkelt dela på samma information på nåt sätt...

hur? ingen aning hur skol systemen är uppbyggda...
kanske nån annan gullig å vänlig själ här inne kan hjälpa dig med..

låter troligt, men då borde det ju också bli så på Bilddagboken och andra sidor?

Citat:
Ursprungligen postat av baz_1337
Hur menar du? Att den datorn du sitter vid plötsligt rebootar och loggar automagiskt in på din polares konto?

nej, jag loggades ur min användare på FB och blev inloggad på hans
Citera
2008-01-16, 10:00
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskis
låter troligt, men då borde det ju också bli så på Bilddagboken och andra sidor?

Ja
Citera
2008-01-16, 11:27
Medlem
baz_1337s avatar
Kan någon förklara hur detta kommer sig? *nyfiken-i-en-strut"
Citera
2008-01-16, 11:32
Bannlyst
han förklarade ju att erat system måste dela kakorna och på så sätt kunna logga in med samma SID
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in