Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-15, 23:22
Bannlyst
Kan ni inte tabort alla trådar i datasäkerhet som överumplas av fragbite ungar?
Där folk tar sig in på andras mailadresser och snor steamkonton osv, börjar gå för långt.. mvh
Citera
2008-01-15, 23:23
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlego
Kan ni inte tabort alla trådar i datasäkerhet som överumplas av fragbite ungar?
Där folk tar sig in på andras mailadresser och snor steamkonton osv, börjar gå för långt.. mvh

Tycker det borde vara en gräns på 3 månader innan man kan posta där, sen borde man tvingas läsa speciella regler i 3 dagar för att kunna läsa där ens. Kanske vi slipper en massa skit trådar.
Citera
2008-01-17, 10:31
Medlem
Ödlans avatar
Man blir ju mörkrädd mitt på dagen. När det är användare som registrerat sig 2008 och har 200-600 inlägg (mest spam i datasäkerhet) är det något som är galet. Att det är tydligt att hela vågen är underage gör ju bara saken bättre.

Kan man anmäla utpekade användare? NightLion är ett utmärkt exempel av cancern som drabbat datasäkerhet. Att anmäla majoriteten av hans 465 inlägg som är posthoreri känns aningen tidskrävande.
Citera
2008-01-17, 10:44
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Man blir ju mörkrädd mitt på dagen. När det är användare som registrerat sig 2008 och har 200-600 inlägg (mest spam i datasäkerhet) är det något som är galet. Att det är tydligt att hela vågen är underage gör ju bara saken bättre.

Kan man anmäla utpekade användare? NightLion är ett utmärkt exempel av cancern som drabbat datasäkerhet. Att anmäla majoriteten av hans 465 inlägg som är posthoreri känns aningen tidskrävande.

Ja jävlar.. sett han jävligt mycket det sista. Men det finns ju flera som spammar skit och frågar runt. Jag menar, läser man igenom gamepassion tråden så frågar MÅNGA om HUR man hackar, crackar hashar, vilka program man har mm. Alla dessa användare slipper lätt undan. Borde få en varning var MINST.

Kan förstå att Davajj inte orkar hålla koll på alla dessa 300 inlägg som kommer varje timme och ge varningar till både höger och vänster men fan vad lågt nivån har sjunkit i den forumsdelen sen alla dessa jävla trådar kom.

Aftonbladet tråden höll en någoprlunda seriös stil i början då det beskrevs hur hacket hade gått till men de andra är liksom bara förstörelse trådar! Det läggs ut delar av, eller hela databaser på användarna som är där. Stackars 8-14 åringar som hade sina konton på gamepassion.se och bara helt plötsligt blev av med dem. VAD FAN HADE DE GJORT FÖR ONT?

Ne sluta tramsa och lås trådarna fort som satan för att få bukt för detta problemet, och spara trådar som t.ex. Aftonbladets tråd där de beskriver hur de hackar sig in. Alla andra tramstrådar är mindre värda än hundbajs

Och därmed basta
Citera
2008-01-17, 10:55
Medlem
Ödlans avatar
Mjo, fast frågan är väl snarare vad man ska göra åt saken. Sätter man restriktioner på datasäkerhet kommer det endast bidra till att vi slussar iväg "Fragbitearna" till alternativa forum på Flashback som de kommer åt. Det känns väldigt mycket som lösningen USA tog till när de ville bli av med mexikanarna och bestämde sig för att illegalisera cannabis. Tror inte att det är någon bra lösning att tabubelägga det. Istället för att spamma om moppeforum som blivit utsatta av intrång hade vågorna riktats mot humorforumet eller annat alternativ.

Jag skulle definiera problemet som att det ligger i mängden onliners och diskreta chatter för att öka postcount som försvinner i massan ingen verkligen bryr sig om att läsa.

Jag vet inte vad som skulle vara bäst för att lösa denna situation och förlitar mig logiskt nog på admin. En tanke vore dock att förvandla avancerad datasäkerhet till invite only (Davajj's förslag, tror jag) och höja kraven på att hålla sig till topic i datasäkerhet så att det inte är så mycket smuts som slinker igenom. Jag är verkligen inte i position att föreslå fler moderatorer, men det är något som dyker upp spontant.
Citera
2008-01-17, 20:40
Medlem
Ja. Registerings gräns .. eller vad man nu säger
Citera
2008-01-18, 13:33
Bannlyst
tror dock (hoppas på) att det lungnar ner sig lite om ett tag när folk börjar tröttna men visst det finns många lösningar som man skulle kunna använda men ingen tror jag skulle passa till FB och dess frihet
Citera
2008-01-19, 22:55
Bannlyst
Håller med, detta blir bara värre och värre
Citera
2008-01-19, 23:09
Medlem
smaksaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santi
Håller med, detta blir bara värre och värre
Jag håller också med, men att det blir värre och värre? Nja jag tycker det sakta men säkert börjar gå mot det bättre. Just nu är det tillexempel bara 160 besökare där, det är väl en förbättring?
Citera
2008-01-19, 23:36
Medlem
Äntligen en tråd om detta.

Dock bör det tilläggas att det inte bara är vilsegågna fragbite users som drar ner nivån. Även äldre medlemmar med många hundra inlägg verkar vara som besatta av att skriva "Tillbaks till fragbite snorungar" eller liknande inlägg.

Jag förespråkar nolltollerans mot offtopic i datasäkerhet. Det behövs fler moderatorer som tex DaVajj, som kan hålla koll. DaVajj gör en kanonjobb men inte ens den bäste kan ha koll på allt.
Citera
2008-01-20, 01:26
Medlem
indens avatar
Och den här smilien, , är lika vanlig där som kräkisen var på I&I en gång i tiden.
Citera
2008-01-20, 05:41
Bannlyst
Kan inte du hålla käften din töntiga surfitta? Klaga på något vettigt som tex. moderator Slob som sitter med hans huvud upp i arslet på vissa och vägrar att tillämpa FBs regler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in