2008-01-15, 18:19
Medlem
Som bl.a. på fullt allvar trodde på Plejaderna (trots att det var avslöjat som en iscensatt bluff av en tysk).

Hjorth figurerade bl.a. i IKVÄLL: ROBERT ASCHBERG i början av 1990-talet.
Citera
2008-01-15, 18:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Han åkte hem...
Citera
2008-01-15, 18:33
Medlem
dr.Albanens avatar
skönt klipp på mannen http://www.youtube.com/watch?v=q8nzUyBhIFU
Citera
2008-01-15, 18:42
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Albanen
skönt klipp på mannen http://www.youtube.com/watch?v=q8nzUyBhIFU
Skön snubbe! På gränsen mellan dåre och geni.
Citera
2008-01-15, 18:51
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Är det någon som har det där klippet där någon i publiken ropar hans namn hela tiden, varpå Sune tillrättavisar denne person genom att skrika åt honom att hålla käften?
Citera
2008-01-15, 18:54
Medlem
Lord Humunguss avatar
Minns att Aschberg citerade en annan UFO-forskare i sitt program om Sune Hjorth:

"Allt som Sune Hjorth har gjort borde vara ogjort, och att läsa Sune Hjorths bok var som att skicka bort hjärnan på semester."
Citera
2008-01-15, 18:56
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Minns att Aschberg citerade en annan UFO-forskare i sitt program om Sune Hjorth:

"Allt som Sune Hjorth har gjort borde vara ogjort, och att läsa Sune Hjorths bok var som att skicka bort hjärnan på semester."
Du menar väl ohjorth?
Citera
2008-01-15, 18:56
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:

Minns även att Aschberg läste högt ur Sune Hjorths bok under programmet. Bl.a att på nån planet i yttre rymden så hade invånarna där pengarna insatta på konton och betalade med kort och Aschberg inflikade att det systemet har vi på jorden redan. Sen visade Aschberg upp en bild på en kvinna som Sune Hjorth påstod var en rymdkvinna varpå en annan UFOlog i programmet sa att den där bilden föreställde en fotomodell och inte alls någon rymdkvinna.
Senast redigerad av Lord Humungus 2008-01-15 kl. 18:59.
Citera
2008-01-15, 19:08
Medlem
gugglianos avatar
Sune hjorth, ja, han kunde(vet ej om han fortfarande gör det eller ens lever) skådas varje vardagsmorgon utanför sundsvalls stadsbibliotek kl. 09.50, då han, efter att ha parkerat 20m från ingången, alltid trängde sig fram mellan de 20-25 som redan stod där, rykte i dörrn, kollade på klockan, ryckte i dörrn igen, kollade på klockan igen och påpekade för alla som orkade lyssna att dom (personalen) var på gränsen till sena(biblioteket öppnar kl.10). Detta gjorde det sk.geniet varje morgon, låter det smart? när biblioteket öppnade visade han återigen prov på sin trängningsförmåga då han på sina gamla ben trängde sig fram till avdelningen med dagstidningar, där han försåg sig med de 3-4 han "skulle ha",och tittade runt på de andra med självgod min på bästa Mr.bean-manér.

detta tilldrog sig då jag bodde i s-vall,och tillika inte hade dator, så jag surfade på bibblan, tillsammans med säkert 50-75 pers. till i samma sits

han var oxå vikarie när en polare gick i gymnasiet,och det gick väl inte så bra med att hålla nivå på lektionerna. det blev mycket ufosnack, och "hejdå, vi drar på donken nu" varpå hjorthen svarade nåt i stil med, "jaha ja,nå, dåså" ahhahaha, annars satt dom mest o drev med hans teorier, frågade om han knullat aliens o så: :
han var väl oxå ordförande i föreningen VISIR (Vi Som Inte Röker) om jag minns rätt
Senast redigerad av guggliano 2008-01-15 kl. 19:11.
Citera
2008-01-15, 19:13
Medlem
dr.Albanens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=10W8of9PofI grym han e
Citera
2008-01-15, 19:18
Medlem
Citat:

Var DN journalisten Klas Svan som uttryckte sig så om Sune
Jag har programmet inspelat på vhs,tror det är från 1992.Aschberg bjöd in 3st sk "ufo experter" till studion.Dom inbjudna var Sune Hjort,Boris Ljungqvist och Klas Svan.Sune gjorde bort sig hela tiden i programmet.
Citera
2008-01-15, 20:49
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Sune hjorth, ja, han kunde(vet ej om han fortfarande gör det eller ens lever) skådas varje vardagsmorgon utanför sundsvalls stadsbibliotek kl. 09.50, då han, efter att ha parkerat 20m från ingången, alltid trängde sig fram mellan de 20-25 som redan stod där, rykte i dörrn, kollade på klockan, ryckte i dörrn igen, kollade på klockan igen och påpekade för alla som orkade lyssna att dom (personalen) var på gränsen till sena(biblioteket öppnar kl.10). Detta gjorde det sk.geniet varje morgon, låter det smart? när biblioteket öppnade visade han återigen prov på sin trängningsförmåga då han på sina gamla ben trängde sig fram till avdelningen med dagstidningar, där han försåg sig med de 3-4 han "skulle ha",och tittade runt på de andra med självgod min på bästa Mr.bean-manér.

detta tilldrog sig då jag bodde i s-vall,och tillika inte hade dator, så jag surfade på bibblan, tillsammans med säkert 50-75 pers. till i samma sits

han var oxå vikarie när en polare gick i gymnasiet,och det gick väl inte så bra med att hålla nivå på lektionerna. det blev mycket ufosnack, och "hejdå, vi drar på donken nu" varpå hjorthen svarade nåt i stil med, "jaha ja,nå, dåså" ahhahaha, annars satt dom mest o drev med hans teorier, frågade om han knullat aliens o så: :
han var väl oxå ordförande i föreningen VISIR (Vi Som Inte Röker) om jag minns rätt

Sköna anekdoter Speciellt det där med biblioteket. Lever den gamle glidarn ännu ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in