Sune hjorth, ja, han kunde(vet ej om han fortfarande gör det eller ens lever) skådas varje vardagsmorgon utanför sundsvalls stadsbibliotek kl. 09.50, då han, efter att ha parkerat 20m från ingången,
alltid trängde sig fram mellan de 20-25 som redan stod där, rykte i dörrn, kollade på klockan, ryckte i dörrn igen, kollade på klockan igen och påpekade för alla som orkade lyssna att dom (personalen) var på gränsen till sena(biblioteket öppnar kl.10). Detta gjorde det sk.geniet
varje morgon, låter det smart? när biblioteket öppnade visade han återigen prov på sin trängningsförmåga då han på sina gamla ben trängde sig fram till avdelningen med dagstidningar, där han försåg sig med de 3-4 han "skulle ha",och tittade runt på de andra med självgod min på bästa Mr.bean-manér.
detta tilldrog sig då jag bodde i s-vall,och tillika inte hade dator, så jag surfade på bibblan, tillsammans med säkert 50-75 pers. till i samma sits
han var oxå vikarie när en polare gick i gymnasiet,och det gick väl inte så bra med att hålla nivå på lektionerna. det blev mycket ufosnack, och "hejdå, vi drar på donken nu" varpå hjorthen svarade nåt i stil med, "jaha ja,nå, dåså" ahhahaha, annars satt dom mest o drev med hans teorier, frågade om han knullat aliens o så:

:
han var väl oxå ordförande i föreningen VISIR (Vi Som Inte Röker) om jag minns rätt