Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-15, 17:01
Bannlyst
Ett frekvent varningsutelande kommer nu för tiden från Mods.ens sida angående att postat på ett annat språk.
Senast fick jag en varning för följadne :

Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Haha, Toma Zdravkovic alternativt Himzo Polovina.
Men denna brukar gå igång rätt ofta : Mostar Sevdah Reunion - Cudna jada od Mostara grada.

Detta fick jag tillsägelse för.

Okej Toma Zdravkovic är en artist och Himzo Polovina likaså.
Mostar sevdah Reunion är ett band och deras låt heter Cudna jada od Mostara grada.
Tycker det framgår tydligt av texterna.
Men hur som helst.
Var dras gränsen vid ett annat språk får man inte skriva ut artister heller eller ?
Citera
2008-01-15, 17:43
Medlem
Tebos avatar
Nu är jag ingen moderator men det låter snarare som ett missförstånd. Skicka ett PM till moderatorn så försvinner säkerligen tillsägelsen.
Citera
2008-01-15, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nu är jag ingen moderator men det låter snarare som ett missförstånd. Skicka ett PM till moderatorn så försvinner säkerligen tillsägelsen.

Har skickat PM till denna moderatorn hela 3 gånger utan något som helst svar.
Det är inte missförstånd, under Utrikes är det i särklass flest Balkantrådar.
Modsen gör frekvent flera misstag på grund av att dom inte är insatta i konflikten.
Citera
2008-01-15, 18:22
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Okej Toma Zdravkovic är en artist och Himzo Polovina likaså.
Mostar sevdah Reunion är ett band och deras låt heter Cudna jada od Mostara grada.
Tycker det framgår tydligt av texterna.
Skriv artistnamnen med fetstil och låttitlarna med kursiv eller inom citationstecken. Bara ett förslag.
Citera
2008-01-15, 18:55
Medlem
El Zorros avatar
Det var onekligen en miss från hans sida men å andra sidan så var ditt inlägg off topic.
Citera
2008-01-15, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det var onekligen en miss från hans sida men å andra sidan så var ditt inlägg off topic.

Nja indirekt kanske, men det diskuterades hur ungdomarna där nere tillbringar för mycket tid supandes på diverse pubar och cafeer samt vilken musik man lyssnar på.
Fast det är inte det som är poängen.
Jag tycker utrikes moderatorerna har för dålig koll på det som det diskuteras mest under den kategorin.
Citera
2008-01-15, 23:59
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag har givit dig två tillsägelser:
  1. Ett inlägg som enbart bestod av smilys.
  2. Det inlägg som denna tråd handlar om.
Att skriva ett inlägg som enbart består av smilys är knappast ett seriöst debattinlägg. Sedan kan man formellt kalla det för OT eller trams.

I tråden vars rubrik är Serbien godtar aldrig Kosovos oberoende raderade jag, och utdelade först en tillsägelse till en annan användare som skrev ett inlägg på, som jag förmodar, var på serbokroatiska.

Du svarade på detta inlägg med texten:
Citat:
Haha, Toma Zdravkovic alternativt Himzo Polovina.
Men denna brukar gå igång rätt ofta : Mostar Sevdah Reunion - Cudna jada od Mostara grada.
Jag erkänner: Jag har ingen kunskap om Toma Zdravkovic, Himzo Polovina eller Mostar Sevdah Reunion. Inte heller vet jag vad "Cudna jada od Mostara grada" betyder. Jag drar mig inte från att ytterligare förödmjuka mig själv; mina kunskaper i kinesiska, urdu eller bhojpuri är obefintliga!

Det finns emellertid en regel som säger:
Citat:
Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas.

Den som bryter mot någon av netikettregler kan få en tillsägelse.
Du fick en tillsägelse eftersom jag, i min stora okunnskap, inte vet vad "Cudna jada od Mostara grada" betyder.
Citat:
Nja indirekt kanske, men det diskuterades hur ungdomarna där nere tillbringar för mycket tid supandes på diverse pubar och cafeer samt vilken musik man lyssnar på.
Fast det är inte det som är poängen.
Jag tycker utrikes moderatorerna har för dålig koll på det som det diskuteras mest under den kategorin.
Jag antar att jag borde ha motiverat min tillsägelse med: otillåtet språk och OT.

Jag har svårt att se att diskutioner om "hur ungdomarna där nere tillbringar för mycket tid supandes på diverse pubar och cafeer samt vilken musik man lyssnar på" har för samband med trådskaparens rubrik "Serbien godtar aldrig Kosovos oberoende".
Citera
2008-01-16, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
"Serbien godtar aldrig Kosovos oberoende".

Citat:
Jag antar att jag borde ha motiverat min tillsägelse med: otillåtet språk och OT.

Du har nu skrivit ett inlägg men har fortfarande inte förstått?
Det är ju inte otillåtet språk FORTFARANDE om du skriver ett artistnamn hur fan ska jag t.e.x. skriva Patrik Isaksson på Engelska?

Sedan hur man kom in på det kan vi ta via PP men i och med att du inte svarar på dessa så kan jag förklara det med att man indirekt kom in på diskussionen hur ungdommar där nere kan bygga upp landet och sätta grunden för en bättre utveckling men att detta inte går om man tillbringar dagana i enda med att supa på diverse barer och pubar lyssnades till dom sångerna och artisterna jag skrev.
Citera
2008-01-16, 11:21
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
hur fan ska jag t.e.x. skriva Patrik Isaksson på Engelska?

Patrich Inthingsson?
Citera
2008-01-16, 17:08
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Du har nu skrivit ett inlägg men har fortfarande inte förstått?
Det är ju inte otillåtet språk FORTFARANDE om du skriver ett artistnamn hur fan ska jag t.e.x. skriva Patrik Isaksson på Engelska?
Är "Cudna jada od Mostara grada" namnet på en låt?
Jag vet inte.

Jag har inga problem med att någon citerar, men jag vet inte vad "Mostar Sevdah Reunion - Cudna jada od Mostara grada" betyder, vilket jag klart påpekade i mitt tidigare inlägg.
Citat:
Sedan hur man kom in på det kan vi ta via PP men i och med att du inte svarar på dessa så kan jag förklara det med att man indirekt kom in på diskussionen hur ungdommar där nere kan bygga upp landet och sätta grunden för en bättre utveckling men att detta inte går om man tillbringar dagana i enda med att supa på diverse barer och pubar lyssnades till dom sångerna och artisterna jag skrev.
Jag fick det första PM:t från dig angående denna tillsägelse 16:58. Du startade denna tråd 17:01.

Det gick således tre minuter däremellan. Om du med detta menar att jag inte skulle ha svarat på ditt PM så är det således helt korrekt.
Jag är inte online 24/7.

Jag har fortfarande inte blivit övertygad om att frågan om vilken musik som är populära på diverse barer har relevans i en utrikespolitisk diskution.
Citera
2008-01-16, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Är "Cudna jada od Mostara grada" namnet på en låt?
Jag vet inte.

http://youtube.com/watch?v=lr7vFb-5d7g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in