Jag har givit dig två tillsägelser:
- Ett inlägg som enbart bestod av smilys.
- Det inlägg som denna tråd handlar om.
Att skriva ett inlägg som enbart består av smilys är knappast ett seriöst debattinlägg. Sedan kan man formellt kalla det för OT eller trams.
I tråden vars rubrik är
Serbien godtar aldrig Kosovos oberoende raderade jag, och utdelade först en tillsägelse till en annan användare som skrev ett inlägg på, som jag förmodar, var på serbokroatiska.
Du svarade på detta inlägg med texten:
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Haha, Toma Zdravkovic alternativt Himzo Polovina.
Men denna brukar gå igång rätt ofta : Mostar Sevdah Reunion - Cudna jada od Mostara grada.
Jag erkänner: Jag har ingen kunskap om Toma Zdravkovic, Himzo Polovina eller Mostar Sevdah Reunion. Inte heller vet jag vad "Cudna jada od Mostara grada" betyder. Jag drar mig inte från att ytterligare förödmjuka mig själv; mina kunskaper i kinesiska, urdu eller bhojpuri är obefintliga!
Det finns emellertid en regel som säger:
Citat:
Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas.
Den som bryter mot någon av netikettregler kan få en tillsägelse.
Du fick en tillsägelse eftersom jag, i min stora okunnskap, inte vet vad "Cudna jada od Mostara grada" betyder.
Citat:
Ursprungligen postat av Rambo_amadeus
Nja indirekt kanske, men det diskuterades hur ungdomarna där nere tillbringar för mycket tid supandes på diverse pubar och cafeer samt vilken musik man lyssnar på.
Fast det är inte det som är poängen.
Jag tycker utrikes moderatorerna har för dålig koll på det som det diskuteras mest under den kategorin.
Jag antar att jag borde ha motiverat min tillsägelse med: otillåtet språk och OT.
Jag har svårt att se att diskutioner om "hur ungdomarna där nere tillbringar för mycket tid supandes på diverse pubar och cafeer samt vilken musik man lyssnar på" har för samband med trådskaparens rubrik "Serbien godtar aldrig Kosovos oberoende".