Ursprungligen postat av grinig
Själv röstar jag NEJ. Ja inte bara Nej, eller Nej. Jag röstar erkannerligen nej.
Eller tja, jag hade väl röstat nej precis varenda gång ändå, skit samma vem som frågat. Röstat. Eller om vad/när.
Även när jag inte ens tillfrågats så är det samma som gäller. Hellre Ja än Nej, brukar jag säga.. Säger att man röstar ja för att slippa påtryckningar, och röstar sen nej istället ändå.
Nej skit samma vem som sagt något eller pekat ut någon.. För mig kvittar det också, dessvärre. Tyvärr är det sant. Mer än tjugo års plirande på skärmar och diverse inbjudningar till "debatter där alla får komma till tals" räcker för min del.. Enstaka ord du sagt på FB genom åren kan ha väckt anstöt, tas ur sitt sammanhang, och du kommer ställas till svars för allting.
Någon kan ha varit på forumet i 15 år, spelar ingen roll om det är 1988 eller 2008. Inget har egentligen förändrats. Man lär sig känna igen å identifiera folk med dolda agendor. Hoppas att de sista meningarna inte låter som rent fylle-svammel.
Det är klart det är fylle-svammel. "Vad är det med den här grabben? Bokstavsdiagnos, frågetecken? Sjukt. Vad säger han? Varför är han inte en moderator redan nu? Han har ju intressanta åsikter, han ser igenom all bullshit" "Här har vi en av männen som kan föra flashback in i 2010-talet." Låt han bli mod! Eller? Diskutera i Outlaw. "Kan vi inte tiga ihjäl han bara istället?" Han är för skarp, vi bör inte försöka argumentera
Ja, ja, jag tenderar skriva flera dussin mupp-inlägg för varje seriöst dito..Ni förstår inte att.. att, 2008, står vi står inför ett vägskäl..eller så låtsas ni hellre om att ni inte förstår..Enklare så.. men ändå..som hobby-användare med raka motsatsen till gängse pk-filtrerade åsikter och utan nämnvärd påverkan av svampar som gräves ur mossan i skogen - så har det..så..jag..
Eller ja, ingen idé att jag ens försöker, jag inser ju såklart att jag ungefär precis här redan tappat tråden själv, helt.
Men jag försökte lägga ut texten och det var i grunden välment även om det sedan sket sig. Hm. Jag försöker nog igen ändå..tror jag;
Ansträngningarna det innebär att omvända var och en av er moderatorer individuellt har sedan länge påbörjats.. och fortgår dagligen.. Bäva. *Host* Vi är därinne, snart, i Outlaw. Inget jag själv kan eller bör deltaga i.. Man vill ju trots allt i det längsta framstå som en seriös debattör.. Eller ja det vill man ju i det längsta undvika, innerst inne vill man väl mest skapa oreda, anarki, kaos, eller iaf åtminstone inte försöka hjälpa till i trådar
Man kan sträva emot..gå mot strömmen i det längsta, kvittar eg. helt vad man gör..vad man säger.. Om man tror man sig kunna uttrycka sig i text och därigenom framföra saker, eller ej.. De slår ned på sånt direkt, stenhårt. Spelar ingen som helst roll nu såhär ett par år försent. Slaget är redan förlorat. ("Slaget? haha, vad för slag?") Det blir ändå som att stånga huvudet i väggen, Nej det är nog inget fack som någon vill hamna i, törs jag hävda. Men nu glider vi off topic, därför nu åter till saken. Grinig. Grinig's protest.
Glömde bort vad jag ville ha sagt, men säger som en kompis brukar säga - Så här är det: Nä, det gör jag nog inte ändå. Drygt att försöka lägga ut all texten..Men ändå.. Hör.. Hören I detta; Usch det var lite högtravande.. Försöker igen; Man plöjer inte slött genom hundratals trådar, kanske rentav tusentals trådar varje vecka, utan att vissa trådar, vissa nicknames direkt utkristalliserar sig, och direkt fastnar i bakhuvudet.
Kort sagt, en del tenderar att sticka ut. "Den här killen är (det är nästan alltid en kille) bad news på riktigt! Ja..om någon moderator bemödat sig med att läsa ända ner hit så har ni såklart redan bestätm att det är svammel ni just fått er till dels - någon tror sig vara speciell och har förläst sig på forumet.
Eller.. Eller så är det något som fått..ja, här tangerar vi..vissa av oss drar oss undan instinktivt.. Blir lite för närgånget..med allting. Svårt att sätta fingret på utan att det låter melodramatiskt.. Men, mer än ett årtiondes läsande och postande går inte att..
Hm..Ja nu minns jag själv inte vad det är jag läst, sagt, varför jag svarar i tråden, eller nånting om någonting. Men kom ihåg vad jag sagt ändå..Ty jag har skrivit skit på nätet längre än vad ni har och..och..ja det där lät ju sällsynt patetiskt. Nej jag önskar inte bli fb-moderator.. Klart jag skulle kunna lägga fem-tio minuter varje dag på att sortera ut; knarkare som rökt på och skriver inlägg, vs de som ... Ja det räcker väl att säga så.
Tackar ändå som frågar.. Att ni ens lägger fram spörsmålet till balanserade individer som mig själv, och sedan röstar positivt i Outlaw, är snudd på ett sundhets-tecken.. Men ni har ju nu ändå nästan folk så det räcker och blir över. I princip varje forumdel finns det en "extra" person vars uppdrag man kan forska vidare i..och därtill en man inte instiktivt känner ett enormt oöverstigligt hat emot.
Det är en avvägning, tro fan jag skulle kunna bidra med en del i moderatorers privata diskussions-forum, men det är på FB som i verkliga livet, man kan inte vakna upp en dag och tro man ensam ..att man ensam kan.. Nåja, there's a time and a place.
Nu blev det ju väldigt mkt förvirrad text, orkade inte läsa genom de sista 50 raderna, men man kan väl försöka sammanfatta det sålunda; Se upp som fan för folk som uttalar hot mot enstaka moderatorer.. Det är inget ni ska behöva acceptera..Det är inget jag accepterar heller. Ge mig mailadresser bara, eller vad som helst att jobba vidare med. I got your back.