• 2
  • 3
2008-01-15, 06:32
Medlem
Nu sitter ju garanterat alla codekiddies och smygrunkar där hemma Härligt script och bra genomtänkt samt en ordentlig förklaring till slut. Uppskattat!
Citera
2008-01-15, 06:54
Medlem
ayanamiis avatar
De hade inget som helst skydd mot specialtecken då alltså?
Citera
2008-01-15, 07:16
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
De hade inget som helst skydd mot specialtecken då alltså?

Vad får du det irfrån? Jag har ingen aning men har webbansvarig inte bara missat att stänga av html-koder mm i gästboken?

Förövrigt så är det en mycket bra tråd Stonken99!
Citera
2008-01-15, 07:24
Medlem
ninjabävers avatar
Nu är sidan nere för uppdateringar, ingen rolig tisdagmorgon för någon admin som har det tämligen svettigt nu.
Citera
2008-01-15, 09:02
Medlem
st00rs avatar
Trevlig post!
Citera
2008-01-15, 09:07
Medlem
Ettan^s avatar
Mycket trevligt att ha lite diskussionsunderlag för en gång skull, och inte bara en .rar-fil med färdigknäckta lösenord
Citera
2008-01-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Mycket trevligt att ha lite diskussionsunderlag för en gång skull, och inte bara en .rar-fil med färdigknäckta lösenord
Om det nu finns diskussionsunderlag, varför består majoriteten av one liners i stil med "bra post" blablbla. Kanske inte ens diskussionsunderlag hjälper för att en vettig diskussion

Flashbacks SNR är aldeles för hög för att en vettig diskussion ska kunna uppstå. Poster försvinner till sida två efter mindre än 24h, poster fylls med one liners, etc... Det finns medlemmar som postar mer än 33 poster om dagen, vad ger detta?
Citera
2008-01-15, 09:20
Bannlyst
"Bra gjort" .. Varför i helvete då.. Helt vridet att massa småkillar slösar energi på dylika nonsens-siter.. Gävlefesten, alltså? Förklara gärna syftet med påhittet..och varför detta sen skulle vara en fjäder i någons hatt.. Skulle säkert kunna jämställas med att i smyg såga ner en julgran långt ute i skogen och sedan komma undan med detta.
Citera
2008-01-15, 09:22
Medlem
Cisco9s avatar
Fin post!

Flytta till av. datasäkerhet? Då lär vi ju slippa massa skitsnack om nu hasharna skulle knäckas och läggas ut.
Citera
2008-01-15, 09:29
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltvix
Om det nu finns diskussionsunderlag, varför består majoriteten av one liners i stil med "bra post" blablbla. Kanske inte ens diskussionsunderlag hjälper för att en vettig diskussion

Flashbacks SNR är aldeles för hög för att en vettig diskussion ska kunna uppstå. Poster försvinner till sida två efter mindre än 24h, poster fylls med one liners, etc... Det finns medlemmar som postar mer än 33 poster om dagen, vad ger detta?

Haha, det har du såklart rätt i Kanske är det så att folk är så förvånade över att det faktiskt finns något att diskutera att de inte får tummen ur röven. Personligen är det för avancerat för mig för att kunna bidra med något av större vikt, men likväl tycker jag att det inte kan skada att säga vad jag tycker. Huruvida man inte borde sporra dessa förbrytare att fortsätta sin kriminella karriär är en annan diskussion
Citera
2008-01-15, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
"Bra gjort" .. Varför i helvete då.. Helt vridet att massa småkillar slösar energi på dylika nonsens-siter.. Gävlefesten, alltså? Förklara gärna syftet med påhittet..och varför detta sen skulle vara en fjäder i någons hatt.. Skulle säkert kunna jämställas med att i smyg såga ner en julgran långt ute i skogen och sedan komma undan med detta.

Jag försvarar inte på något sätt detta, men det är en bra och lärorik kod som uppmärksammar ett fel på en sida. Genom att han har släppt den här så kan fler ta del av den och fler personer kanske kan lära sej mer istället för att alla fragbite killar ska fråga hela tiden, så kanske dom lär sej något, och koden är ju inte till för att ta reda på vad någon 15åring skrev till sin kompis (hoppas jag iaf) utan för att utforska och prova nya saker.

Självklart så kan man alltid diskutera om det är rätt eller fel att släppa koden här eller att medela siteadmin på en gång.
Nu är jag ju mer inne på phreaking och har börjat flyta in lite på datasäkerhet på sistonde då systemen nu mera nästan alltid överlappar varandra, och det är alltid och då menar jag alltid roligt att testa om man kan fixa olika saker. Därav det som driver dom flesta, man kan ta sej in på cisco, man kan ändra på skolans interntidning som ligger på skolnätet, det är bara olika nivåer. Men det är lärorikt och när det som här släpps koden som har gjort det så är det bra, då kan siteadmin täppa igen det och andra som driver liknade sider börja kolla på sin säkerhet.

Det är som i matten du kan inte lämna in en uppgift utan att skriva om hur du har löst den.

Keep upp the good work! och till alla lamers där ute, man ska inte göra detta för att ta reda på något om en person utan för att lära sej om systemen. privatpersoner ska lämnas i fred (om det tex. inte är pedofiler som gjort övergrepp på barn eller liknade).

-------------------
pyhy from #telhack @ EFNET
Din micro i vinterkylan.
Senast redigerad av pyhy 2008-01-15 kl. 10:12.
Citera
2008-01-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grinig
"Bra gjort" .. Varför i helvete då.. Helt vridet att massa
småkillar slösar energi på dylika nonsens-siter.. Gävlefesten, alltså? Frklara
gärna syftet med påhittet..och varför detta sen skulle vara en fjäder i
någonshatt.. Skulle säkert kunna jämställas med att i smyg såga ner en ulgran
långt ute i skogen och sedan komma undan med detta.

Slösar energi? Hört talas om tidsfördriv och driften efter att "testa"? Och det
är nog där delar av syftet kommer in också.

Sen får vi ju inte glömma att jag tycker många communites nästan förolämpar
deras användare genom att ha väldigt låg säkerhet. De senaste tidernas "anarki"
bevisar ju att säkerheten är urusel hos flertalet svenska communites. Inte
äns saltade lösenord i databasen? Eller i värsta fall lösenord i klartex? IDIOTI!

Skulle inte jag skulle någon annan, säkerhetshålen var så uppenbara. Denne
personen kanske skulle hållt käft och gått vidare och dumpat alla lösenord och
sedan lagt upp dem nånstans - vafan vet jag?

Enligt min personliga åsikt så är det värre. Här fick adminstratörerna en fair
chans och jag tycker nästan jag gjort dem en tjänst.

Sen gillar jag såklart att dela med mig av kunskap också, visst det här var inte
avancerat, inte stort eller något, det är det inte heller någon som påstår.

MEN det visar ändock hur man verkligen KAN gå tillväga på två olika vis för att
"hacka" en hemsida. Oftast är "hacken" i sig väldigt simpla - det handlar bara om
att hitta luckorna.

--------------------------------------------------------------------------------

Kul att många gillar tråden, hoppas många känner att de lärt sig något av den. I
övrigt så håller jag med pyhy, ge fan i privatpersoner. Ha lite etik och moral
förfan :D Puss pyhy.

BTW: Bra jobb av administratörerna än så länge, hoppas de löst problemen när
sidan kommer upp igen :-)
Senast redigerad av Stonken99 2008-01-15 kl. 12:19. Anledning: Stavfel & Glömda tecken
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in