2008-03-17, 22:48
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Du har säkert rätt. Jag är inte så insatt i just det där. Jag har för mig att torrentsiter däremot bannar din mac-adress. Kan detta stämma?

Sen får du gärna upplysa mig om hur man på ett smidigt/riskfritt - sätt byter mac-adress. Är nämligen i behov av just detta.

Mja, det är väl en diskussion för nätverksforat kanske, men ett kort och gott svar, nej
Citera
2008-03-18, 11:26
Medlem
Mr.CroMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Antalet 91r som är 15 år måste vara väldigt begränsat.

Nej men ärligt talat, ipbann tror jag kan vara en kortsiktig lösning men framförallt så måste vi se till att fragbitare inte lockas hit, bl.a genom att ta bort skittrådar om bilddagboken i Datasäk etc.

För mig spelar det ingen roll vilken ålder de har så länge de kan debattera sakligt och inte tramsar sig i varje tråd. Jag debatterar hellre med en elvaåring som kan debattera sakligt än med en 20 åring som inte klarar av det.

Till en viss del har du väldigt rätt, det finns många underåriga som verkligen kan sina grejer och finns här på forumet, man kan snacka med dom om saker och dom trmsar inte runt sig. Sen finns det också 18+ som verkligen inte kan sina grejer och bara snackar skit och tramsar, dom är det inte kul och skriva med.

//Crome
Citera
2008-03-20, 06:24
Bannlyst
Bild på leg eller något sånt? =S
Citera
2008-03-20, 06:52
Medlem
tjaboooos avatar
Bild på leg kommer aldrig ens komma på frågan då en av grundpelarna för forumet är anonymitet.
Citera
2008-03-20, 06:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Bild på leg kommer aldrig ens komma på frågan då en av grundpelarna för forumet är anonymitet.
Ajuste >_< dumma mig
Citera
2008-03-23, 01:52
Medlem
LoFFs avatar
det är lätt som en plätt att byta IP, så det är ingen idé att försöka med ip-ban.
Btw, jag störs inte av småbarn här på FB så därför lägger jag ut den här filmen som lär en byta IP snabbt och enkelt..

http://www.spoems.com/video_5EzrtNVgpyQ.html

Finns antagligen på youtube med..
Citera
2008-03-23, 08:19
Medlem
Mad monks avatar
Skulle FB verkligen göra slag i saken och banna alla under 18 år skulle 99% av FB:s befolkning försvinna det är jag säker på. MAO 18 års gränsen är bara en skuggridå för att hålla sig borta från lagens långa arm. FB skulle bli ett ytterst litet forum om det bara hade funnits personer över 18 år som nog utgör någon promille av forumet.
Citera
2008-03-23, 08:22
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo

MAO 18-års gränsen är verkningslös. Varför inte bara ta bort den?
Citera
2008-03-23, 08:58
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
MAO 18-års gränsen är verkningslös. Varför inte bara ta bort den?

För att den fyller ett "formellt" syfte/krav som finns på FB?
Citera
2008-03-23, 09:46
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Skulle FB verkligen göra slag i saken och banna alla under 18 år skulle 99% av FB:s befolkning försvinna det är jag säker på. MAO 18 års gränsen är bara en skuggridå för att hålla sig borta från lagens långa arm. FB skulle bli ett ytterst litet forum om det bara hade funnits personer över 18 år som nog utgör någon promille av forumet.

99 procent är alldeles för högt, personligen tror jag att max 20% är minderåriga, förmodligen betydligt mindre än så Samtliga som jag lärt känna "in real life" som jag träffat via flashback är betydligt äldre än 18...
Citera
2008-03-23, 10:59
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
99 procent är alldeles för högt, personligen tror jag att max 20% är minderåriga, förmodligen betydligt mindre än så Samtliga som jag lärt känna "in real life" som jag träffat via flashback är betydligt äldre än 18...

Jag utgår från vad som skrivs inget annat. Kanske FB användarna ger intrycket av att vara yngre än dom är?
Citera
2008-03-23, 11:17
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Jag utgår från vad som skrivs inget annat. Kanske FB användarna ger intrycket av att vara yngre än dom är?

Så kan det vara. Det är iofs många som kommit in hit innan de fyllde 18, men låg ålder är ju ett övergående problem så det fixar sig i längden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in