2008-01-20, 12:21
Medlem
wreckingballs avatar
Jag har bekanta som heter både Björk och Magnusson så jag tar för givet att inte alla som heter det är tattare?
Citera
2008-01-20, 12:22
Medlem
BennyBernadottes avatar
Den här tavringen Björk härjade i småland under flera år:

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00101/Nekar___150__utreds_101473w.jpg
Citera
2008-01-20, 12:22
Medlem
BennyBernadottes avatar
Den här tavringen Björk härjade i småland under flera år:

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia...ds_101473w.jpg
Citera
2008-01-20, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Jag har bekanta som heter både Björk och Magnusson så jag tar för givet att inte alla som heter det är tattare?
Givetvis inte.

För övrigt var bröllopshistorien priceless.
Citera
2008-01-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
Hur många kännda tattarsläkten har vi?
Björk
Magnusson
och Olsson är dem ända jag kan komma på!
Olsson? Vilka är/var detta?

Finns väl lokalkändisar överallt, men vissa historier når ju till fler än lokalbefolkningen, så är fallet med Björk och Magnusson i alla fall. Kan inte komma på några mer "kändisar", men en stor släkt är ju i alla fall Faltin.
Citera
2008-01-20, 18:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdh
Det var en Björk som slog ihjäl 2 tjejer i och utanför kristianstad för en 12-15 år sen - det finns ett avsnitt om honom i Per Svenssons "den leende mördaren". Vet dock inte ifall han tillhörde den här släkten Björk, men han kom definitivt från en 'problemfamilj', bl a hade lillebrodern begått självmord några år tidigare. Han lär nu vara frisläppt sen några år tillbaka.

Finns det något om det på webben?
Citera
2008-01-20, 19:52
Medlem
Någon som vet något om tattarna i Tingsryd och Väckelsång? Dom heter Björk och Lindqvist. Går under det allmänna epitetet tattare och det är allmänt känt att det familjerna är ingifta i varandra.
Citera
2008-01-20, 20:00
Medlem
bajenvraks avatar
Resande bröllop brukar spåra efter ett tag även om det oftast är väldigt vackert innan tjuringen tittar fram. Skall dock tillägas att efteråt är alla tjavos igen så det brukar lugna sig fram till nästa bröllop. MInns ett bröllop mellande resande o svenska romer, gissa om det spårade resande emellan, de stackars romerna började undra om de hade gett sig på rätt familj där med sin dotter, efter allt blod sjöng vi alla i chorus.... Yep de är fortfarande gifta, barndopet höll de sen helt på egen hand

Jag är heller inte hundra om grabben som nämns som mördare tillhörde just det Björk släktet, finns ju hundra buro familjer med samma namn. Dock minns jag honom som dum i roten, att han även kände de båda flickorna väl gjorde honom helt vaj. Nackskott på denne som jag lugnt kan säga hette Jonas en gång i tiden i förnamn.

/B
Citera
2008-01-20, 23:10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Kolla in det här:

http://www.dinglarradion.se/forum_po...=33&PN=0&TPN=1

Jävla fin sida. Vad är det tjuvfolket skriver om egentligen? Och vad är det för språk?? Anar lite det som Jason Statham avhandlar angående språket i Snatch.. Eller är det bara så att de är halvanalfabeter?
Citera
2008-01-21, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jävla fin sida. Vad är det tjuvfolket skriver om egentligen? Och vad är det för språk?? Anar lite det som Jason Statham avhandlar angående språket i Snatch.. Eller är det bara så att de är halvanalfabeter?
Var längesen jag såg Snatch, men det är väl pikeys det handlar om? Språket som används på Dinglarradion är svenska romanes, en slags hybrid mellan svenska och romani. Böjs exakt på samma sätt som svenskan så vitt jag vet, men har lite egna ord inblandat.
Citera
2008-01-21, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justint
Var längesen jag såg Snatch, men det är väl pikeys det handlar om? Språket som används på Dinglarradion är svenska romanes, en slags hybrid mellan svenska och romani. Böjs exakt på samma sätt som svenskan så vitt jag vet, men har lite egna ord inblandat.

Pikeys ÄR väl tattare, rakt av? Och travellers blir resande. Samma terminologi, samma folk, väl?
Citera
2008-01-21, 11:46
Medlem
HeroesSilencios avatar
Finns en T Björk i Borås trakten, Dalsjöfors tror jag han bor. Som håller på med diverse märkliga affärer, suttit inne bland annat. Blåser en och annan också...har träffat några som är riktigt arga på han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in