Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-13, 19:16
Medlem
Hej FB
Nu är det så att jag hade en tjej addad på msn som jag snackade med ett par gånger. Hon var inte inloggad så ofta, men ibland iaf. Nu på senaste tiden har det dock inte varit på ett bra tag, vilket har fått mig lite fundersam...

Hennes personliga meddelande är "<Skriv personligt meddelande>", vilket får mig att misstänka att det kanske är ngn form av kommunikationsproblem, men jag vet inte så mkt om sånt här. Annars vore ju det mest realistiska att tro att jag helt enkelt har blivit blockad, men jag fattar inte vrf hon skulle ha gjort det, vi var inte oense eller ngt - snarare tvärtom .

Det jag undrar är om det kan ha blivit ngn bugg som gör så att vi inte kan se varandra som online eller liknande. Såg nämligen hennes msn på en kompis dator, då var hon offline, men med ett annat personligt meddelande som jag aldrig fått se på min dator.

Vet att det finns blockchecker, men den verkar rätt opålitlig. Provade på mig själv när jag var online, och då visade den offline. Hon står också som offline. Andra kompisar som är online stämmer dock där. Några idéer?
Citera
2008-01-13, 20:05
Medlem
DeGes avatar
Maila henne o kolla?
Citera
2008-01-13, 20:07
Medlem
VampyyRs avatar
Det kan inte vara så att hon kanske bockat dig bara ?

såg att du hade skrivit de nu.. får läsa bättre..
Citera
2008-01-13, 20:10
Medlem
Achrods avatar
Har du senaste versionen av Live Messenger?
En polare var offline för mig fast han inte var det, och jag hadde nya live messenger fast en gammal version.
Citera
2008-01-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Maila henne o kolla?

Grejen är att vi inte känner varann egentligen, så det känns inte som ett så bra alternativ. Tänkte också på detta, men anledningen till att jag startade tråden var att jag helst ville slippa.
Citera
2008-01-13, 20:25
Bannlyst
http://www.blockstatus.com/msn/delete-checker

Funkar prefa
Har testat ett antal gånger och jag har inte blivit "hackad"

Den stämmer inte riktigt den visar vissa som har blockat en fast de inte har gjort det. De som inte har varit inloggade på msn på jätte länge visas också som om dom hade blockat dej.
Citera
2008-01-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achrod
Har du senaste versionen av Live Messenger?
En polare var offline för mig fast han inte var det, och jag hadde nya live messenger fast en gammal version.

Sitter på 8.1.0178, finns det ngt nyare? Microsofts hemsida är kass. Kan ju iofs vara hon som har en gammal version också...

Kom på att jag msgpluslive, kan det sätta käppar i hjulen?
Citera
2008-01-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakyF

Funkar prefa

Den stämmer inte riktigt den visar vissa som har blockat en fast de inte har gjort det. De som inte har varit inloggade på msn på jätte länge visas också som om dom hade blockat dej.
Skojar du eller? Ofta jag lämnar ut min adress och lösen till den sidan?!
Citera
2008-01-13, 20:44
Medlem
$100s avatar
Du är medveten om att man kan ha <skriv ett personligt meddelande> som meddelande va? Den länken som gavs är ett alternativ, annars maila! Känns inte så manligt och inte våga det faktist...!
Citera
2008-01-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Du är medveten om att man kan ha <skriv ett personligt meddelande> som meddelande va? Den länken som gavs är ett alternativ, annars maila! Känns inte så manligt och inte våga det faktist...!
Jo jag vet att man kan ha de som meddelande, men som sagt var det ett annat meddelande på min kompis dator så sent som idag. Men den där sidan är alltså seriös? Inget skit med den?
Citera
2008-01-13, 20:51
Medlem
Gurka___s avatar
PMa mig med hennes mail så kan jag adda henne och kolla

Eller så försöker du skriva till henne endå, i "Offline" läge. Då syns det ju direkt att du vill "få tag" på henne. + Att hon lär ju märka det ifall hon bara har "Visa som offline". Sen kanske det är så att ditt meddelande kommer upp även om hon har blockat dig. Jag vet inte riktigt.

Edit: Jag har kollat nu, om hon har blockat dig, så kommer inga meddelanden upp om du skriver till henne i "Offline-läge".
Senast redigerad av Gurka___ 2008-01-13 kl. 20:53.
Citera
2008-01-13, 21:07
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakyF

Funkar prefa

Annars kan du lämna ditt login/lösen till mig nästa gång så kan jag kolla åt dig. Eller va, vill du inte det? Okej, jag får väl slänga upp en skitsida också då....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in