2008-01-13, 16:54
Bannlyst
Kört helkroppspass nu ett tag 3 gånger i veckan. Vetefan hur länge, över ett år iaf. Tröttnat som fan på det. Har kört 5x5 varierat med 8-10 x 3. Hade tänkt byta nu till enkel splitt där jag kör halvkropp 4 dagar i veckan, alltså hela kroppen 2 dagar i veckan istället för 3. Hur många set bör jag köra då? Blir 5-6 stycken bra?
Citera
2008-01-13, 16:56
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Blir 5-6 stycken bra?
Menar du per muskelgrupp eller sammanlagt?
Citera
2008-01-13, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Menar du per muskelgrupp eller sammanlagt?

Per muskelgrupp såklart.
Citera
2008-01-13, 17:08
Medlem
bergelins avatar
Räcker gott och väl, men jag hoppas att du tränar benen med fler set än exempelvis biceps. Om man håller hög intensivitet kan man minska volymen på träningen (vilket exempelvis Doggcrapp bygger på).
Citera
2008-01-13, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergelin
Räcker gott och väl, men jag hoppas att du tränar benen med fler set än exempelvis biceps. Om man håller hög intensivitet kan man minska volymen på träningen (vilket exempelvis Doggcrapp bygger på).

a

jag kör ganska intensivt nu mer. Inte doggcrappintensivt dock men 30 sek vila brukar jag köra på.
Citera
2008-01-13, 19:34
Bannlyst
5-6 set per muskelgrupp verjar lite mycket imo, speciellt när du kör det 4 dagar i veckan, och på hög intensitet dessutom.
Citera
2008-01-13, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
5-6 set per muskelgrupp verjar lite mycket imo, speciellt när du kör det 4 dagar i veckan, och på hög intensitet dessutom.

Jag kör varje muskelgrupp 2 dagar i veckan. Men jag kör halvkroppssplit så det blir ju 4 träningstillfällen.
Citera
2008-01-13, 22:07
Bannlyst
Satsa på två tunga och två lätta pass i veckan? Annars är ju halvkroppspass tre gånger i veckan riktigt bra.
Citera
2008-01-13, 22:15
Bannlyst
Citat:
Satsa på två tunga och två lätta pass i veckan? Annars är ju halvkroppspass tre gånger i veckan riktigt bra.

Tja, jag kanske gör det. Har bara blivit så skadad sen jag satt på kolozzeum där grub drog upp att han trodde helkroppspass var bäst. Och med alla hans studier och allt om att stimulera proteinsyntesen så ofta som möjligt och allt så var han verkligen övertygande:P Å andra sidan bygger folk bra på att bara köra igenom kroppen en gång i veckan också så...

Om jag kör halvkropp 3 dagar i veckan intensivt hur många set tycker du blir lagom då?
Citera
2008-01-13, 22:23
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Annars är ju halvkroppspass tre gånger i veckan riktigt bra.

Det skulle aldrig fungera för mig.
En viss muskelgrupp måste tränas på en viss muskeldag annars tappar jag bort mig.
Kanske jag som är dum i huvet?
Citera
2008-01-13, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Tja, jag kanske gör det. Har bara blivit så skadad sen jag satt på kolozzeum där grub drog upp att han trodde helkroppspass var bäst. Och med alla hans studier och allt om att stimulera proteinsyntesen så ofta som möjligt och allt så var han verkligen övertygande:P Å andra sidan bygger folk bra på att bara köra igenom kroppen en gång i veckan också så...

Om jag kör halvkropp 3 dagar i veckan intensivt hur många set tycker du blir lagom då?

Hehe. Man blir lätt koloskadad. Men man ska inte underskatta hel- och halvkroppspass.

Ang. uppdelningen. Jadu, bra fråga. Är inte vidare bra på just det området. Just därför följer jag färdigkonstruerade scheman. Kör DC atm, och det funkar ypperligt ^^

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Det skulle aldrig fungera för mig.
En viss muskelgrupp måste tränas på en viss muskeldag annars tappar jag bort mig.
Kanske jag som är dum i huvet?

Äsch. Är väl bara att namnge passen? a och b t.ex. ^^
Citera
2008-01-13, 22:36
Medlem
l00zekks avatar
Finns det ingen som systematiskt varierar mellan helkroppspass och split för att skapa variation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in