2008-01-13, 12:12
Medlem
zpaxens avatar
Jag kommer till där man ska välja intsallera eller reparera windows. Jag tar installera. Men sedan kommer detta felmeddelande.

"Det går inte hitta någon hårddisk på datorn.

Kontrollera att hårddsikenheterna är inkopplade och ordentligt anslutna till datorn. Kontrollera också att alla diskrelaterade maskinvarukonfigurationer är korrekta. Du kanske behöver köra ett installationsprogram eller ett diagnostikprogram levererat av maskinvarutillverkaren."

Detta var inte bra alls

Bara så ni vet så har jag SATA och använder en RADE diskett.
Citera
2008-01-13, 13:25
Medlem
DeGes avatar
Har du tryckt f6 för att ladda drivrutinerna?
Citera
2008-01-13, 14:43
Medlem
zpaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Har du tryckt f6 för att ladda drivrutinerna?

Aa det har jag gjort. Det är först efter jag satt i RADE disketten och gått vidare till installera windows. Det är då det krånglar.
Citera
2008-01-13, 23:37
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Aa det har jag gjort. Det är först efter jag satt i RADE disketten och gått vidare till installera windows. Det är då det krånglar.

Använder du inte RAID så stäng av RAID-läget i BIOS o se om det hjälper
Citera
2008-01-14, 13:46
Medlem
luringtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
jo tack d funkar
Citera
2008-01-14, 15:10
Medlem
zpaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer

Haha var det dummaste jag hört. Använder eller inte? Har man en SATA hårddisk som jag har så MÅSTE man använda RADE disketten när man installerar om windows!
Citera
2008-01-14, 15:20
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Haha var det dummaste jag hört. Använder eller inte? Har man en SATA hårddisk som jag har så MÅSTE man använda RADE disketten när man installerar om windows!

Det är inte vad han säger.

Det finns ett läge i bios, alltså inställningarna du kan välja när du startar datorn. Du kommer oftast åt dem genom del, f1 eller f11. Det står när du precis bootat. Där finns möjligheten att sätta din satadisk i ett icke-raidläge. Har du inte 2 sata-diskar du vill köra i raidläge är det ingen mening att ha disken i det läget. RADE-diskett förresten? är det nåt Rade med spelmaskinerna kommit på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in