2008-01-14, 21:44
Medlem
likeithards avatar
Vill man uppnå sömnparalyser kan exprimenterande med ecstasy/MDMA gärna i kombination med amfetamin etc hjälpa oerhört.

Jag tycker det värsta med sömnparalyserna är hjälplösheten man känner när man vaknar och inte kan röra sig, ofta kan man få för sig att man vaknat av att någon är/rör sig i rummet och då vill man verkligen kunna röra på sig...
Citera
2008-01-17, 10:17
Medlem
Malices avatar
Haha nej vännen, det finns inga piller som kan garantera det. Du få helt enkelt hoppas att du vaknar så. Och ha då i åtanke att det är just sömnparalys, då det kan vara en mycket obehaglig upplevelse.
Citera
2008-01-17, 10:18
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sum
Vad är sleep paralysis? Är det att man inte kan röra sig då man vaknar eller?
Har hänt mig nån gång att jag inte kan röra på mig när jag vaknat, riktigt äckligt.
Hoppas att jag drömde det

Jag skulle tippa på att det inte var en dröm.
Citera
2008-01-18, 01:16
Medlem
JonKanons avatar
Melatonin

Jag kommer att få melatonin utskrivet pga sömnbrist, delvis förorsakad av ofta återkommande sömnparalyser. Nu har jag googlat på melatonin och hittat anekdoter lite här och där på nätet om att intag av melatonin förorsakat just sömnparalyser .

Melatonin säljs receptfritt som tillskott i hela Nordamerika, har jag för mig. Det lär knappast vara en klassad substans, så det borde vara fullt möjligt att beställa hem per post.
Citera
2008-01-18, 01:17
Medlem
Malices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonKanon
Jag kommer att få melatonin utskrivet pga sömnbrist, delvis förorsakad av ofta återkommande sömnparalyser. Nu har jag googlat på melatonin och hittat anekdoter lite här och där på nätet om att intag av melatonin förorsakat just sömnparalyser .

Melatonin säljs receptfritt som tillskott i hela Nordamerika, har jag för mig. Det lär knappast vara en klassad substans, så det borde vara fullt möjligt att beställa hem per post.

Se, man lär sig något nytt varje dag. Tack för informationen.
Citera
2008-01-18, 16:13
Medlem
Ssjoss avatar
Saker och ting som kraftigt ökar "risken" för SP men även chancen för Lucid Dreaming.

-Oregelbunden sömn. Pröva att sova väldigt lite på natten, sedan går du och lägger dig en halvtimme mitt på dagen. Sätt klockan på snooze på 15 min eller nåt så får du flera "chanser" att somna in.

-Kroppen ur balans. Framförallt om du känner dig stressad eller upprymd samtidigt som du går och lägger dig mitt på dagen så ökar chansen för SP.
Jag har även drabbats av SP efter att ha haft sex då jag somnat vid oregelbunden tidpunkt.

Droger
-Koffein är att jättetips här. Se till att vara väldigt trött och häv i dig mängder med koffein. Vänta en halvtimme och försök sedan somna.

-Måttliga mängder alkohol/bakis kan även hjälpa här.

Sömnställning kan också spela roll. Dock svårare att veta hur, en sak är dock säker. Om man drabbas av SP upprepade gånger när man försöker somna in är det ett tips att rulla runt lite när man är vaken för att öka chansen att kunna somna på riktigt.

Dessa faktorer är alla saker jag själv har observerat ökar risken för mig att hamna i SP. Hitta även en relativt seriös site för två år sen om SP och Lucid dreaming som nämnde alla ovanstående. Siten snackade även om mangetfält men det lät mer som hokus pokus.
Senast redigerad av Ssjos 2008-01-18 kl. 16:17.
Citera
2008-03-01, 02:29
Medlem
xallies avatar
Du borde inte ta piller för att få det.
Bara ligg still och rör dig inte och håll hjärnan igång, räkna får eller liknande så somnar kroppen och tada så e du där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in