2008-01-13, 10:34
Medlem
GmailDudes avatar
vill testa på för första gången och vill ha 100% s säkerhet på att det kommer att ske....
finns det piller som garanterar??
berätta hur jag gör för att det ska ske!!
Citera
2008-01-13, 11:30
Medlem
wääuus avatar
Det finns nog inte mycket att göra, det bara kommer. Och det är helt jävla sjukt. Det är jävligt obehagligt.
Det beror tydligen på att när man somnar så stängs musklerna av för att man inte ska röra sig som i det man drömmer. Då kan hjärnan typ sättas igång utan att denna reflex är avstängd. Motsatsen är att gå i sömnen.
Citera
2008-01-13, 11:34
Medlem
Vad är sleep paralysis? Är det att man inte kan röra sig då man vaknar eller?
Har hänt mig nån gång att jag inte kan röra på mig när jag vaknat, riktigt äckligt.
Hoppas att jag drömde det
Citera
2008-01-13, 13:43
Medlem
Wojaks avatar
Håller du huvudet högt upp så kommer det. Typ ta två kuddar eller tre under huvudet. Fast jag rekommenderar det inte då det lätt kan gå snett.
Sedan ska du ju sova med.
Citera
2008-01-13, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wojak
Håller du huvudet högt upp så kommer det. Typ ta två kuddar eller tre under huvudet. Fast jag rekommenderar det inte då det lätt kan gå snett.
Sedan ska du ju sova med.

aldrig hänt mig och jag typ halvsitter och sover alltid.
Citera
2008-01-13, 15:17
Medlem
Pjosks avatar
Drömmar och sömnrelaterade fenomen
Citera
2008-01-13, 17:02
Medlem
Blue52s avatar
Det är inte så specielt roligt faktiskt.. Känns som att man är vaken fast man sover och kan inte röra sig tills man tar i som fan..
Citera
2008-01-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue52
Det är inte så specielt roligt faktiskt.. Känns som att man är vaken fast man sover och kan inte röra sig tills man tar i som fan..

Då hade jag alltså en sömnparalys för någon vecka sen, fyfan vad äckligt det var att inte kunna röra sig. Kämpade för att röra fingrarna och tillomed de gick inte
Citera
2008-01-13, 18:31
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
aldrig hänt mig och jag typ halvsitter och sover alltid.
Halvsitta är inte poängen. Du ska ligga ner med huvudet långt upp, men hela ryggen når fortfarande madrassen.
Själv slutade jag med dubbekudde efter många sömnparalyser.
Citera
2008-01-13, 19:20
Medlem
småsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wojak
Halvsitta är inte poängen. Du ska ligga ner med huvudet långt upp, men hela ryggen når fortfarande madrassen.
Själv slutade jag med dubbekudde efter många sömnparalyser.
Det är så jävla äckligt!
Händer mig ofta, senast imorse faktiskt och det kan nog stämma det där med kuddarna, jag tycker om att ha många kuddar i sängen och större är alltid bättre
värt att nämna att det händer nästan bara när man har sovmorgon..
Citera
2008-01-13, 19:59
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av småsur
Det är så jävla äckligt!
Händer mig ofta, senast imorse faktiskt och det kan nog stämma det där med kuddarna, jag tycker om att ha många kuddar i sängen och större är alltid bättre
värt att nämna att det händer nästan bara när man har sovmorgon..
Sant, det beror nog på att man har legat så länge. Jag tror nervbanorna i nacken hamnar i kläm eller så. Men jag har inte någon riktig förklarning.

Nä nu ska det bli kaffe och cigg.
Citera
2008-01-14, 06:56
Medlem
tjaboooos avatar
Övrigt >> Drömmar och sömnrelaterade fenomen

/Mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera