• 1
  • 2
2008-01-13, 15:08
Medlem
Champagne!

Nej, endast svensk rapsolja och smör (margarin borde vara utrotningshotad!).
Citera
2008-01-13, 15:11
Medlem
.

druvkärnsolja, gås/ankfett bäst smak med gås/anka men druvkärns oljan för att den tål högatempraturer
Citera
2008-01-13, 15:18
Medlem
Trumpeters avatar
Smör och rapsolja brukar jag steka i.
Citera
2008-01-13, 15:29
Medlem
deeznutss avatar
kan bara stämma in i smör-och-olja kören
Citera
2008-01-13, 16:01
Medlem
Jag köper frityrolja som är anpassad för så lite smak som möjligt. Annars är det ju vanligt att man kan känna oljesmaken. Jag både steker och friterar i det, alltså.
Citera
2008-01-13, 20:15
Medlem
FarbrorGuds avatar
Personligen så steker jag i Smör eller olja, Men har dock jobbat en liten sväng på ett ställe som steker/panerar i såsbas.

Anledning: För att hålla det laktosfritt
Citera
2008-01-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Personligen så steker jag i Smör eller olja, Men har dock jobbat en liten sväng på ett ställe som steker/panerar i såsbas.

Anledning: För att hålla det laktosfritt

steker i såsbas? Fy satan va vidrigt.

olja är laktosfritt , dessutom billigare än såsbasen , måste varit en riktigt dum köksmästare där.
Citera
2008-01-13, 21:25
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
steker i såsbas? Fy satan va vidrigt.

olja är laktosfritt , dessutom billigare än såsbasen , måste varit en riktigt dum köksmästare där.

såsbasen har en annan smak än oljan och ger en bättre yta vid panering av fisk, Såsbas gick utmärkt att steka i och smakade utmärkt.

Om det är dyrare eller ej vet jag inte men det går bra för dem så dom har väll råd med sådan lyx.
Citera
2008-01-14, 21:48
Medlem
Rapsolja och numera smör sedan det dykt upp laktosfritt sådant. Tidigare blev det en klick flytande margarin istället, men det behövs som sagt inte längre. Skönt. Även olivolja när det känns ändamålsenligt.

/ Lenn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in