Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-26, 20:37
  #517
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilka av dessa kan ni rekommendera?

ABK6 VSOP

Delamain

Bache Gabrielsen XO

Le Reviseur Extra Old XO

De Luze XO

Jag har tidigare druckit Rémy Martin Prime Cellar Selection No.16 och den var helt ok.

Delamain är bäst tycker jag, deras Vesper är bra den med. Efter Delamain skulle jag välja ABK6, väldigt prisvärd. A.E Dor är en höjdare med, men ny(?) importör har saltat priserna rejält de senaste åren.
Citera
2017-02-21, 22:29
  #518
Medlem
JustZlatans avatar
Är Systemet det enda stället som säljer cognac i Sverige?
Citera
2017-02-21, 22:57
  #519
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är Systemet det enda stället som säljer cognac i Sverige?
Nej, det finns på ett flertal restauranger och barer också.
Citera
2017-02-21, 22:59
  #520
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, det finns på ett flertal restauranger och barer också.

Tänkte mer om det finns särskilda nätbutiker, ungefär som winefinder för vin.
Citera
2017-02-21, 23:27
  #521
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Tänkte mer om det finns särskilda nätbutiker, ungefär som winefinder för vin.
(FB) Länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige (samt diskussion)
Citera
2018-10-19, 18:13
  #522
Medlem
japanskbruds avatar
köpte en gång för 10 år sen ..glömt märket ,men det smakade bensin.. testade idag igen.. gröndstedts *** VS ..genomskinlig flaska med kork .. Smakar som om den där champisläsken varit en vodka istället
Citera
2018-11-01, 17:27
  #523
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
köpte en gång för 10 år sen ..glömt märket ,men det smakade bensin.. testade idag igen.. gröndstedts *** VS ..genomskinlig flaska med kork .. Smakar som om den där champisläsken varit en vodka istället

Kan det varit deras Sidecar?
Citera
2018-11-03, 20:40
  #524
Medlem
När jag var i Tyskland en gång så skaffade jag en Larsen xo. Jag tyckte inte alls att den var särskilt god. Blev väldigt förvånad när jag såg vad bolaget tog för den, 1000:- Kan lika bra köpa den billigare variationen för en betydligt billigare penning och som smakar bättre. Synd bara att jag slarvade bort flaskan.
Citera
2019-09-05, 14:29
  #525
Medlem
Viken XO skulle ni rekommendera av de 4 stora cognac husen Hennessy, Remy Martin, Martell och courvoisier?

Har druckit VS varianten av alla förutom martell men aldrig XO.
Citera
2019-09-05, 19:52
  #526
Medlem
Aakerbocks avatar
Har inte provat någon XO-variant av de du nämner. Däremot öppnade jag härom veckan en Larsen XO som jag inte tyckte var så väldigt märkvärdig. Trodde nog att den skulle vara bättre. Nästa gång jag tar en tur med Eckerö-linjen ska jag köpa en liter Bache Gabrielsen XO för 509 kr. De säljer även Hennessy XO, en liter för 1399 kr. Man kan undra om den är mer än dubbelt så god eftersom den är mer än dubbelt så dyr?
Citera
2019-09-06, 08:03
  #527
Medlem
Har provat samtliga fyra och tycker Remy Martin är trevligast. Men skräms inte av att prova ett billigre alternativ i form av Braastad som är en mycket trevlig cognac
Citera
2019-09-06, 08:11
  #528
Medlem
Den sämsta XO jag provat var i alla fall en "organic cognac" från Eckerölinjen. Förträngt namnet på den, vit etikett. Tar mycket heller en vanlig Grönsteds
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback