2009-10-19, 18:45
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristanqx
Har du intresse och pengar så köp båda och avgör själv vilken du tycker är bäst.

Mmm... lite dåligt med pengar så det blir nog iaf en i taget.
Citera
2009-10-30, 14:23
Medlem
vonTrapps avatar
Ny julcognac på väg

På måndag lanseras Grönstedts nya julcognac. Här finns en recension om hur den är:
http://blog.cognacsociety.se/index.p...gnac-2009.html
Citera
2009-11-11, 17:00
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonTrapp
På måndag lanseras Grönstedts nya julcognac. Här finns en recension om hur den är:
http://blog.cognacsociety.se/index.p...gnac-2009.html

Någon som har haft tillfälle att provsmaka Grönstedts julcognac än?
Citera
2009-11-11, 21:05
Medlem
chajusongs avatar
Kort reflektion efter maten: Grönstedts VSOP är ju inte så dum, speciellt inte med tanke på priset och att den blandas i Sverige. Blev glatt överaskad idag!
Citera
2009-11-15, 16:02
Medlem
Korkade upp min Grönstedts julcognac igår och smakade lite, den var trevlig.
Är inte direkt nån cognacskännare, tyckte först den var väldigt lik Grönstedts Extra. Men det fanns lite julsmaker i den, jag tyckte iaf att jag kände lite smak av romrussin. Kanske var smaken av dom torkade frukterna jag kände.
Citera
2009-11-25, 00:46
Medlem
Grym tråd, läste den från början till slut.

En fråga, vilken Grönstedts cognac är bäst ?
Citera
2009-11-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aneke
Grym tråd, läste den från början till slut.

En fråga, vilken Grönstedts cognac är bäst ?

Grönstedts Extra, tycker jag är den bästa.
396 kronor och värd det
Citera
2009-11-26, 22:37
Medlem
wääuus avatar
Jag tycker det är lite konstigt. Det är knappt någon skillnad i smak mellan Grönstedts VS och VSOP, det enda jag märker är att VSOP är lite rundare och mindre spritig. Doften däremot är mycket mer angenäm i VSOP, mycket sötare och mer russinaktig.

Så smakade jag Extra, som skulle vara så himla bra osv. Och visst den var god, men den var ju så jävla sur! Jag har aldrig smakat en så syrlig cognac.
Kanske inte så konstigt iofs... Student som jag är så dricker jag inte cognac så ofta som jag kanske skulle vilja

Så jag förstår inte riktigt varför Grönstedts är så omtalade, mer än för att den är blandad här i Sverige. VS funkar dock utmärkt med Ginger Ale eller julmust!

Edit: missade ju poängen...
Tror ni att julcognacen kan få mig att ändra min inställning till Grönstedts? Kryddig och chokladig låter ju rätt spännande, fast om den nu är så lik extra så vetifan...
Senast redigerad av wääuu 2009-11-26 kl. 22:39.
Citera
2009-11-27, 03:56
Medlem
aleisters avatar
Cognac och julmust? Hehe, intressant kombo där.
Citera
2009-11-27, 07:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Jag tycker det är lite konstigt. Det är knappt någon skillnad i smak mellan Grönstedts VS och VSOP, det enda jag märker är att VSOP är lite rundare och mindre spritig. Doften däremot är mycket mer angenäm i VSOP, mycket sötare och mer russinaktig.

Så smakade jag Extra, som skulle vara så himla bra osv. Och visst den var god, men den var ju så jävla sur! Jag har aldrig smakat en så syrlig cognac.
Kanske inte så konstigt iofs... Student som jag är så dricker jag inte cognac så ofta som jag kanske skulle vilja

Så jag förstår inte riktigt varför Grönstedts är så omtalade, mer än för att den är blandad här i Sverige. VS funkar dock utmärkt med Ginger Ale eller julmust!

Tror ni att julcognacen kan få mig att ändra min inställning till Grönstedts? Kryddig och chokladig låter ju rätt spännande, fast om den nu är så lik extra så vetifan...

Du kan ju ta och prova xo och vo.
Vo:n passar bra tillsammans med en cigarr.
Citera
2009-11-27, 08:33
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu

Varför Grönstedts är så omtalad? Det är väl mest en prisfråga. Den är mycket billig. Själv tycker jag inte att Grönstedts håller nån vidare klass om man jämför med några av de franska och engelska cognacshusen, men så kostar en Grönstedts XO ungefär lika mycket som en Hennessy VS och Grönstedts Extra kostar ungefär som en Remy Martin VSOP. Kanske är så man får jämföra...
Citera
2009-11-27, 12:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Varför Grönstedts är så omtalad? Det är väl mest en prisfråga. Den är mycket billig. Själv tycker jag inte att Grönstedts håller nån vidare klass om man jämför med några av de franska och engelska cognacshusen, men så kostar en Grönstedts XO ungefär lika mycket som en Hennessy VS och Grönstedts Extra kostar ungefär som en Remy Martin VSOP. Kanske är så man får jämföra...

Och jag hoppas att du inte anser att Hennesy VS och Remy Martin VSOP är är godare än Grönsteds extra och xo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in