2008-01-12, 17:03
Medlem
Min dotter satt och spela idag och när hon var färdig (efter vad jag såg knappat runt lite i win) var alla iconer på skrivbordet borta!
Har prövat att starta om, köra systemåterställning (vilken inte funka) samt kollat vissa inställningar men har inte lyckats hitta ngn lösning!

Om man går in i den här datorn (start:kör:explorer.exe) så ser man "mappen" skrivbord med dess innehåll, men alltså inte på själva skrivbordet!

Vad kan ha hänt?
Citera
2008-01-12, 17:12
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trichomes
Min dotter satt och spela idag och när hon var färdig (efter vad jag såg knappat runt lite i win) var alla iconer på skrivbordet borta!
Har prövat att starta om, köra systemåterställning (vilken inte funka) samt kollat vissa inställningar men har inte lyckats hitta ngn lösning!

Om man går in i den här datorn (start:kör:explorer.exe) så ser man "mappen" skrivbord med dess innehåll, men alltså inte på själva skrivbordet!

Vad kan ha hänt?

Testat högerklicka på skrivbordet och välja Visa/dölja skrivbords ikoner? Minns inte riktigt vad det heter då jag sitter på Mac.
Citera
2008-01-12, 17:18
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Testat högerklicka på skrivbordet och välja Visa/dölja skrivbords ikoner? Minns inte riktigt vad det heter då jag sitter på Mac.
Japp.

högerklick -> Arrange Icons By -> (bocka för) Show Desktop Icons.
Citera
2008-01-12, 17:21
Medlem
ojojoj! Det var enkelt! Nu skäms man lite!

Man tackar, man tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in