• 1
  • 2
2008-01-13, 10:58
Medlem
Lavas avatar
[quote=KollaPolski]QUOTE]

Istället för att gå på känsla hittade jag det här "redskapet", kanske kan vara användbart

http://www.familjeliv.se/Gravid/aggl...gskalender.php

En äggcell har en överlevnad på 24 timmar och en spermie på ca 3-5 dagar (max 7dagar undantagsfall).
Ha alltså hellre sex varannan eller varje dag veckan runt planerad ägglossning.

Undvik rökning och övervikt.

Good duck!
Citera
2008-01-13, 12:56
Medlem
Beldarans avatar
Man kan ju gå till bm för att se om man har äl eller om man behöver lite hjälp med den. Det kan man göra innan man försökt ett år.
Men om din tjej känner av den så verkar det ju inte så troligt att hon inte har det.

Vi fick försöka med första i ett år innan det tog sig. Jag började känna press då mina systrar blivit gravida på både p-piller och omgående i princip när dom velat ha barn.
Syskonet blev till när äldsta var 15 månader. Då hade vi inte haft något skydd emellan. Det paradoxala är att nr 3 blev till så snabbt att både jag och maken är chockade. Det tog bara 2 månader efter vi hade bestämt oss för ett tredje som jag blev gravid igen. (Tillägg: iofs så hade vi inget skydd efter nr 2 heller, men nr 3 blev till snabbt efter vi aktivt börjat försöka pricka äl, och då hade jag inte ens regelbunden mens än).

Är ni båda friska så kommer det att ske. Det tar olika tid, finns ju mycket som ska klaffa. Det är ovanligt att folk blir gravida på första försöket. Det vanliga är att det tar några månader/1 år.
Senast redigerad av Beldaran 2008-01-13 kl. 13:25.
Citera
2008-01-29, 16:21
Medlem
Johannes Bs avatar
Höll på länge >1 år, innan det hände något, och var på olika undersökningar.

Ett par ovetenskapliga tips:

När man skulle lämna spermaprov skulle man först ha regelbunden sex, men sedan uppehåll på 4 dagar, och sedan lämna provet för bästa resultat. Hade också sex varje dag utan resultat, testa att köra varannan, var tredje dag istället. Försök mindre!

Kvinnans orgasm är för att pressa upp sperman till äggen. Se till att komma strax före henne .

Rådet jag också fick var att lätta på några kilon, det hade ett statistiskt samband. Rökning går förståss bort.

Man kan annars som sagt gå på IVF undersökning, då får man se Huddinge sjukhus rum med porr om inte annat .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in