Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-12, 15:08
Medlem
bruschens avatar
Jag behöver hjälp:
Efter hårddiskkrasch i min Fujitsu-Siemens SCALEO 600 installerade min nya hårddisk mha recovery-skiva. När jag skulle koppla upp datorn på internet verkar nätverksuttaget stendött. Uttaget sitter integrerat på moderkortet och när jag sätter i sladden lyser ingen av dioderna, varken den gula eller gröna. I enhetshanteraren finns två uttag/kort listade som heter 1394 Net Adapter resp 1394 Net Adapter #2. Vad skall jag göra? Det står dessutom att korten fungerar som de skall i enhetshanteraren.
Citera
2008-01-12, 15:24
Medlem
kimdah2002s avatar
1394 är Firewire kolla istället om du har någon okänd enhet i enhetshanteraren som det står Ethernet på, det är den du skall installera...
Citera
2008-01-12, 15:39
Medlem
bruschens avatar
TACK! Får kolla detta.
Citera
2008-01-12, 16:35
Bannlyst
Jag har en 800 dator och jag får ibland instalera nya drivrutiner till det. Men fick du inte med en install cd med alla drivrutiner etc?
Citera
2008-01-12, 17:02
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schill88
Jag har en 800 dator och jag får ibland instalera nya drivrutiner till det. Men fick du inte med en install cd med alla drivrutiner etc?

Jo jag har två stycken, men det verkar inte vara med några drivrutiner till moderkortet på dem. Är lite osäker på vad det är jag letar efter också. Jag antar att om nätverkskortet är installerat så skall det synas under nätverkskort i enhetshanteraren och ingen annanstans.
Citera
2008-01-12, 17:52
Medlem
bruschens avatar
Hade "disablat" nätberkskortet i BIOS när jag grottade i vad felet var efter hårddiskkraschen. Verkar funka nu.... Tack för hjälpen iallafall och hade jag inte fått reda på att 1394 var firewire hade jag aldrig kommit på det.
Citera
2008-04-01, 13:58
Bannlyst
jaaa

Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Jag behöver hjälp:
Efter hårddiskkrasch i min Fujitsu-Siemens SCALEO 600 installerade min nya hårddisk mha recovery-skiva. När jag skulle koppla upp datorn på internet verkar nätverksuttaget stendött. Uttaget sitter integrerat på moderkortet och när jag sätter i sladden lyser ingen av dioderna, varken den gula eller gröna. I enhetshanteraren finns två uttag/kort listade som heter 1394 Net Adapter resp 1394 Net Adapter #2. Vad skall jag göra? Det står dessutom att korten fungerar som de skall i enhetshanteraren.

Köp nyttt
Citera
2008-04-02, 09:45
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtänk
Köp nyttt

Behövdes inte, funkar som en klocka!
Citera
2008-04-02, 10:02
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtänk
Köp nyttt

suck, att folk inte läser innan de postar. Här har ts klart och tydligt erkänt ett sbs i inlägget ovanför, men trots detta så måste folk posta meningslösheter (som denna )
Citera
2008-04-02, 10:55
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
suck, att folk inte läser innan de postar. Här har ts klart och tydligt erkänt ett sbs i inlägget ovanför, men trots detta så måste folk posta meningslösheter (som denna )

mrtänk i ett nötskal.
Vad är sbs?
Citera
2008-04-02, 14:37
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
mrtänk i ett nötskal.
Vad är sbs?

skit bakom spakarna, alltså självförvållat. Nu får du berätta vad mrtänk är
Citera
2008-04-02, 14:59
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
skit bakom spakarna, alltså självförvållat. Nu får du berätta vad mrtänk är

mrtänk spammar ner hela FB med one-liners och beter sig som en fjortis. Denna användare hävdar dock något annat: http://www.flashback.org/showpost.php?p=10623501&postcount=15

Idag har han dock (förhoppningsvis mer än tillfälligt) skärpt till sig och skriver flera rader i varje inlägg med en hyffsad meningsbyggnad, men tidigare har han varit helt hopplös. Kolla in på PI så fattar du vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in