• 1
  • 2
2008-01-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion

Bara 2 google program, och ikoner, ingen direkt koppling mellan företagen eller mellan leveransen av varorna.

Tror inte ens google känner till detta projekt, men jag kan ha fel.

Ehm.. Projektet är rätt känt eftersom datorer med gOS säljs på Walmart och Walmart är typ världens största allt i allo affär.
Citera
2008-01-12, 18:40
Medlem
lill-mes avatar
Överväger faktiskt rätt seriöst på att skaffa det. Verkar onekligen cleant, smidigt och mycket funktioner, samt apps. (Bra för mig).
Vad säger ni? Borde jag testa det? Hur är det med supporten, vilket system använder dom? Apt-get? Isåfall kan jag nog lösa det mesta själv
Någon som har erfarenhet, eller åtminstonde kan uttala sig om det är en bra idé att skaffa det?
Citera
2008-01-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Överväger faktiskt rätt seriöst på att skaffa det. Verkar onekligen cleant, smidigt och mycket funktioner, samt apps. (Bra för mig).
Vad säger ni? Borde jag testa det? Hur är det med supporten, vilket system använder dom? Apt-get? Isåfall kan jag nog lösa det mesta själv
Någon som har erfarenhet, eller åtminstonde kan uttala sig om det är en bra idé att skaffa det?

Det är Ubuntu med Enlightment så det borde vara med APT pakethanteraren.
Citera
2008-02-07, 13:33
Medlem
qetuRs avatar
Någon som har provat det hittils?
Citera
2008-02-07, 14:18
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Tror inte ens google känner till detta projekt, men jag kan ha fel.
Åjo, nog känner de till det. Läste om det i Wired (angående walmartdatorn, som -198 nämnde). Inte för att de är involverade. Kallas dock inofficiellt "Google OS".

Men vad är det som är så cleant med det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in