2008-01-12, 13:29
Medlem
sinologens avatar
Tanken slog mig precis när någon hade frågor om att studera juridik och fick tillbaka ett gäng med trådar sen, skulle man vilja dela upp Arbetsliv och studier i underforum (något som jag inte gillar särskilt mycket) där det fanns delar för teknisk, juridik, ekonomi, språk, medicin.

Det som jag ser med en fördel är såklart att man lätt kan hitta alla trådar som har att göra med det man ämnar läsa och då även trådar som handlar om annat än om nollningen är kul på ekonomi eller om man får jobb som jurist.
Citera
2008-01-12, 13:50
Medlem
Deannas avatar
Det blir nog för många underforum för att det ska fylla någon funktion.. Visserligen förekommer diskussioner om vissa yrken än andra, men ser inte att det skulle vara underlag för att starta ett helt underforum om tex ekonomistudier. Hellre ett forum än flera inaktiva forum.
Citera
2008-01-12, 13:52
Medlem
sinologens avatar
Ja, det är väl det som jag också kände när jag skrev tråden, att trådarna inte skulle räcka till. Men det hade varit fint med något sätt att samla det så att de blir lätta att hitta och det igenom nåt annat än en sticky med länkar, folk kollar alldeles för lite i sådana. Lite diskussion här så kanske nån kommer på nåt smart.
Citera
2008-01-12, 13:58
Medlem
Deannas avatar
Jag upplever att folk inte kollar klistade trådar utan absolut vill ha en egen "egotråd". Har inte så bra erfarenheter av stickys så undviker helst det.
Citera
2008-01-12, 14:25
Medlem
sinologens avatar
Ja, det var väl precis det jag sa?

Vad finns det för andra lösningar då för att kunna skapa en lättillgänglig informationsbank kring olika utbildningar? Eller är detta ett dött projekt?
Citera
2008-01-12, 14:33
Medlem
Deannas avatar
Det går ju bra att använda FBs sökmotor och söka på det man är intresserad av under forumet A&S. Men folk verkar inte vilja använda sökfunktionen.

Vad är syftet med en funktion som du pratar om om nu du själv medger att folk startar egna trådar istället för att se till befintliga trådar?
Citera
2008-01-12, 15:00
Medlem
sinologens avatar
Det var där jag var inne på en uppdelning, underforum eller särskilja studier från arbetsliv. Men det är inte heller en optimal lösning som vi sa här ovan och sticky-trådar gillar ingen. Lika bra att lägga ner, det rör väl inte så många personer i vilket fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in