2008-01-12, 04:10
Medlem
När kan man skicka iväg sin studieförsäkran?
Jag hade för mig att det aktiveras på csn.se dina sidor först när man varit på de kurser man ska, fyllt i närvarulistan och sen skickar läraren in den till csn som därefter kollar om man pluggar ordentligt. Men nu är det så att min kompis som pluggar på annan ort fick sin studieförsäkran hemskickad i går och han har inte varit på de nya kurserna än. Jag vill ha csn så fort som möjligt..
hur fungerar det här? Jag pluggar heltid och får 100%.
Citera
2008-01-12, 04:41
Medlem
-jOE!s avatar
Så här står det på min sida på CSN.se:

Tidigaste datum att lämna studieförsäkran: 2008-01-14
Citera
2008-01-12, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Så här står det på min sida på CSN.se:

Tidigaste datum att lämna studieförsäkran: 2008-01-14

såg inte det, men då bör det dyka upp den 14:e då.
har närvaron nåt med om man kommer få csn eller inte? Jag kommer nämligen vara borta de två första veckorna i kurserna. kör på som vanligt efter det.
Citera
2008-01-12, 04:55
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokute
såg inte det, men då bör det dyka upp den 14:e då.
har närvaron nåt med om man kommer få csn eller inte? Jag kommer nämligen vara borta de två första veckorna i kurserna. kör på som vanligt efter det.

Nej, inte om ni har några speciella krav på kursen. Det skall väl räcka med att vara registrerad och inskriven på kursen - och Kåren, om du inte redan är det.
Citera
2008-01-12, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Nej, inte om ni har några speciella krav på kursen. Det skall väl räcka med att vara registrerad och inskriven på kursen - och Kåren, om du inte redan är det.

är inte säker på att man måste vara registrerad på kåren för att få csn..hur ligger det till? Jag har iallafall fått csn utan att vara reggad på kåren från sommaren fram till december förra året.