Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-12, 02:51
Medlem
ayanamiis avatar
På senaste tiden har det dykt upp ett antal trådar i datasäkerhetsforumet där folk hackat sidor med konton och därmed sprider lösenord. Hur rätt det är kan man diskutera, men problemet är att dessa trådar fort spammas sönder av 15åringar som tycker det är roligt att logga in med uppgifter och därefter posta diverse mail/konversationer.
Jag skulle vilja ha hårdare moderering av sådant då trådarna snabbt skenar iväg till orimligt stora proportioner och 95% av inläggen inte handlar om hacket ifråga.

Datasäkerhetsforumet bör handla om just datasäkerhet, inte vad folk gör med t ex crackade lösenord. Däremot så kan man diskutera hur det hela gick till, vilken kryptering som används osv.

Eller vad säger ni?

edit: Jaha, denna tråden skulle visst ligga i "Flashback". Någon får gärna flytta.
Citera
2008-01-12, 03:05
Medlem
Van Der Graafs avatar
Ja, håller med, tänkte skriva samma sak.

Forumet är i totalt förfall i min mening. Dessa trådar spårar snabbt ut, och över-
går till att folk endast postar "fynd", personuppgifter och konversationer från
övertagna konton (med FBs standardfras, ni vet nog vilken jag tänker på). Tråd-
arna borde låsas så fort som möjligt när detta sker.
Citera
2008-01-12, 03:11
Medlem
Germanias avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=597808
Citera
2008-01-12, 03:15
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
http://www.flashback.org/showthread.php?t=597808

Fast nu gällde denna tråden specifikt datasäkerhetsforumet och att det diskuteras icke-relaterade saker i vissa trådar.
Citera
2008-01-12, 03:21
Moderator
impieteers avatar
Jag håller nog med, inte att trådarna ska vara förbjudna på forumet, men att de passar dåligt i Datasäkerhet
Citera
2008-01-12, 12:06
Medlem
Van Der Graafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Der Graaf
Forumet är i totalt förfall i min mening.
(Vill bara understryka att jag menade Datorsäkerhet specifikt, och inte forumet
i sin helhet.)
Citera
2008-01-12, 12:25
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
problemet är att dessa trådar fort spammas sönder av 15åringar som tycker det är roligt att logga in med uppgifter
Ja, det börjar bli ett allt större problem.
Det är ganska påtagligt att de som spammar med skitposter i de trådarna på sin höjd är 15 år.

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag håller nog med, inte att trådarna ska vara förbjudna på forumet, men att de passar dåligt i Datasäkerhet
Trådarna ska absolut inte förbjudas, men jag tror inte vi vinner något på att flytta dem från datasäkerhet.
Citera
2008-01-13, 02:18
Medlem
Läskigs avatar
Håller verkligen med, känns lönlöst att diskutera det man egentligen bör diskutera i den forumdelen när allt drunknar i tramsiga msn-loggar, hoppas verkligen att man tar i med hårdhanskarna i fortsättningen.

Sånna saker hör väl på sin höjd hemma i Laidback, men då uppstår problemet att folk med för få inlägg inte kan läsa om tråden hamnar i Laidback, och om man kollar vilka det är som tramsar med msn-loggar och skit i trådarna just nu så har väldigt många av skribenterna under 100 inlägg.
Citera
2008-01-13, 02:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hur, när och varför en sida blev knäckt - datasäkerhet.
Vad man gör när man som ivrig fjortis kommit över lösenord och login till nån sida - humor.

Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Håller verkligen med, känns lönlöst att diskutera det man egentligen bör diskutera i den forumdelen när allt drunknar i tramsiga msn-loggar, hoppas verkligen att man tar i med hårdhanskarna i fortsättningen.

Sånna saker hör väl på sin höjd hemma i Laidback, men då uppstår problemet att folk med för få inlägg inte kan läsa om tråden hamnar i Laidback, och om man kollar vilka det är som tramsar med msn-loggar och skit i trådarna just nu så har väldigt många av skribenterna under 100 inlägg.

Hör definitivt ICKE hemma i Laidback.
Citera
2008-01-13, 03:59
Medlem
teh_pwnerers avatar
Jag har sett på vissa trådstarter och tycker inte tråden passar i datasäkerhet överhuvudtaget.
Vissa postar en massa inloggningsuppgifter som de säger att de har hackat till sig, sen vägrar det beskriva hur det har gått till.

Det blir som "Här är msn inloggningar, in och jävlas!". Så det blir som ingen ordentlig diskussion från början äns, bara en massa msn loggar och dylikt.
Citera
2008-01-13, 04:04
Medlem
ayanamiis avatar
Får man inte använda passwordforumet till sådant?
Citera
2008-01-13, 06:49
Medlem
azels avatar
tycker dom borde ha ett sub forum på datorsäkerhet med sådana riktigt kooola hakkkzs..

Jag menar, om ni tittar på efterfesten tråden finns inget med datorsäkerhet där alls, bara en login page och en kille som vill va tuff..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in