• 1
  • 2
2008-01-11, 20:32
Bannlyst
Magnesiumbrist.
Citera
2008-01-11, 23:45
Bannlyst
Men va fan jag säger samma sak som jag sa i en annan tråd där en person hade späningar nån annanstans.Cannbis spänner den glatta muskulaturen
Citera
2008-01-12, 01:35
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.t the man
Men va fan jag säger samma sak som jag sa i en annan tråd där en person hade späningar nån annanstans.Cannbis spänner den glatta muskulaturen

har du nån källa på det? blev lite nyfiken du får gärna utveckla
Citera
2008-01-12, 02:34
Bannlyst
Nu när du säger de så sa jag fel. Den påverkar den glatta muskulaturen detta leder till att ett tillstånd som inte kroppen inte van vid därför kan det förkomma ryckningar källor kommer imon orkar inte halv 3 på natten
Citera
2008-01-12, 07:34
Medlem
jag känner mig rätt så van vid att röka. jag började för knappt ett år sedan och har sedan dess rökt alldeles för mycket, antar jag. för få uppehåll, och jag är medveten om att det kan kännas som om man sjunker in där man sitter, men det är inte så det känns.

brist på magnesium ska jag ha i åtanke. tack.

jag citerar Pistoler:

"skulle tippa på att det är stress som gör det? har du hög puls när det händer? är du spänd när du röker? kämpar du emot ruset?"

jag känner mig väldigt stressad och hemsk vid nyktert tillstånd, och när jag röker så tycks jag få väldigt hög puls, ja. innan jag skrev nu så funderade jag över det du skrev, som kanske är långsökt, men samtidigt känns det logiskt.

jag ska prova att sitta med hakan mot knäna nästa gång. jag behöver dock stretcha lite.

sen så har jag inte tänkt på om jag kämpar emot ruset. tänk om det är nu efter snart ett år som det verkliga ruset börjar komma för mig. haha fast så är det nog inte.

tack för svaren.
Citera
2008-01-12, 12:02
Medlem
Whissles avatar
Är lite småförkyld och igår då jag rökte så började jag kallsvettas nå förbannat och mådde verkligen inte bra. Blev en spliff och sen hemgång för att sova. Skönt som fan med friskt luft då måste jag tillägga.
Citera
2015-04-30, 09:55
Medlem
Craves avatar
Bump bump!
Jag har varit med ett otal ggr att jag får rejäla frossattacker under cb-rus. Det enda som funkar är typ att ställa mig i duschen o duscha/bada varmt.

Har rökt i över 10 år till och från men detta "fenomen" är nåt jag känt på de senaste 2-3 åren.
Igår hände det igen i kombination med väldigt ont i magen.

Jag undrar såklart fortfarande på vad det beror på att jag får dessa frossattacker? Ringa sjukvårdsupplysningen känns ju inte så aktuellt heller. "A hej, varje gång jag röker cb..."

Tacksam för upplysande svar!
Citera
2015-05-07, 18:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crave
Bump bump!
Jag har varit med ett otal ggr att jag får rejäla frossattacker under cb-rus. Det enda som funkar är typ att ställa mig i duschen o duscha/bada varmt.

Har rökt i över 10 år till och från men detta "fenomen" är nåt jag känt på de senaste 2-3 åren.
Igår hände det igen i kombination med väldigt ont i magen.

Jag undrar såklart fortfarande på vad det beror på att jag får dessa frossattacker? Ringa sjukvårdsupplysningen känns ju inte så aktuellt heller. "A hej, varje gång jag röker cb..."

Tacksam för upplysande svar!

Det du upplever är så kallade "weed chills" eller "high chills" och är rätt vanligt. Man kan även få s.k. fyllefrossa på alkohol. Jag får weed chills ibland när jag knallar hem stenad på vintern, satan vad man huttrar och skakar. Vad jag har hört beror det på att CB sänker blodtrycket varpå man upplever frossa, men vad vet jag, bryr mig inte så mkt om det faktiskt då det händer väldigt sällan. Jag brukar bädda ner mig under ett par filtar och frossa färdigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in