Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-11, 05:58
Medlem
hejsan.

jag visste inte vart jag skulle lägga detta inlägget hoppas det hamnar rätt.

jag testade precis a recorda lite filmer in fraps 2.9.3 men när jag försöker spela upp filmerna sen så går dom jätte segt ända programmet som kunde spela uppp dom ibland var winamp och 1 minuts film tar 1,45Gb jag fattar nada.

vet inte om det är vista relaterat men jag kör vista ultimate.
Citera
2008-01-11, 06:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallamejnicke
hejsan.

jag visste inte vart jag skulle lägga detta inlägget hoppas det hamnar rätt.

jag testade precis a recorda lite filmer in fraps 2.9.3 men när jag försöker spela upp filmerna sen så går dom jätte segt ända programmet som kunde spela uppp dom ibland var winamp och 1 minuts film tar 1,45Gb jag fattar nada.

vet inte om det är vista relaterat men jag kör vista ultimate.

Komprimera videofilen med hjälp av "virtualdub" som ett exempel.
Då blir filmerna mindre och lättare att spela upp.
Citera
2008-01-11, 06:28
Medlem
tack så mycket för informationen ska testa det.
Citera
2008-01-11, 06:37
Medlem
ok nu har jag programmet hur gör jag?

har inte försökt så mycket ännu, men om du orkar beskriva hur jag gör jag vill ju bara sänka kvaliten antar jag eller iaf får ner storleken på filmen.

vore bra om kvaliten inte behövde bli dålig fast vad vet jag ahr aldrig gjort sånt här.

EDIT: ge gärna tips på andra inspelningsprogram för spel som amn kansle kan recorda i sämrte kvalite från början så amn slipper sånt här ...trodde det skulle gå å välja i fraps me jag ahdde fel =)
Citera
2008-01-11, 08:01
Medlem
metapods avatar
Ingen personlig erfarenhet, men jag försöker ändå
Även om jag inte själv har någon som helst erfarenhet utav VirtualDub så tänkte jag försöka hjälpa dig lite ändå.
Jag gjorde en sökning på google efter "virtualdub tutorial" och hittade därefter massvis med information, information som jag nu har försökt sammanställa i detta inlägg. Eftersom jag inte har någon personlig erfarenhet utav programmet kan jag tyvärr inte komma med några rekommendationer, eller dylikt.
Jag vet heller inte till 100% om allting stämmer, men jag har försökt att dubbelkolla all fakta och ber självklart om ursäkt ifall något skulle vara missvisande.

Hur gör jag?
  1. Öppna upp VirtualDub
  2. Öppna din fil du vill komprimera (File -> Open video file)
  3. Välj Video (uppe i menyraden) och sedan Compression
  4. Välj sedan codec efter tycke och smak, många föredrar dock DivX 5.0.5 Codec
  5. Tryck OK
  6. Spara sedan filen som AVI igenom att:
    • Gå in under File -> Save as AVI...
    • (eller) Trycka F7 (på tangentbordet)

Källor
Citera
2008-01-11, 08:15
Medlem
verkar vara rätt förklarat från din sida men jag stötte på ett annat problem nu fick upp ett felmeddelande tog ett screenshot kanske du förstår något av det.

men såg just att det står "du får inte posta bifogade filer" vet inte varför men så här stog det i felmeddelandet iaf "Video compression error: The source format is not acceptable. (error code -2).

det låter som att avi inte stöds men det borde ju funak eftersom att jag kan öppna filen.

några ideer?
Citera
2008-01-11, 13:52
Medlem
stäng denna tråden har fixat det nu ....tack för all hjälp =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in