Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Sticky tråden läses väl inte pga att den inte syns, samma färg och fontstorlek som övriga forumet. FETSTIL hade någ hjälpt lite!
Om man inte pallar läsa regler eller stickys så får man skylla sig själv. Tror du att det hade blivit en väsentlig skillnad om man hade haft det i fetstil? Problemet är att folk inte läser vare sig stickys eller regler.
Citat:
Upplys medlemmarna på forumet bättre så kanske det slipper hända. det ända ni gör är att sparka utan förklaring, du vet lika bra som jag hur dåligt reglerna blir lästa.
Vaddå sparkar ut utan förklaring? Avstängningarna redovisas klart och tydligt.
Citat:
FB tjänar inget på ref-länkar är det det om är problemet? Hade det vart ok med ref om FB fått del av kakan?
Allvarligt talat, tror du på det själv? Men ja, admin vill säker ha del av folks leksaksstäder och annat skit.
Citat:
Tycker det är rätt taskigt att folk åker till höger och vänster, liknar ju nästan en bilbomb i Bagdad med så många offer den senaste veckan.
Ja och varför är det så? Jo för att folk spammar ner med sin jävla refs, det är just därför vi har stenhårda regler mot dem.
Citat:
Jo jag vet att era regler är hårda. Men Reglerna Måste ju synas för medlemmarna, Är det speciallregler som i detta fallet P-forumet så Highlighta dem, instalera en Varningsruta som obörnhörligt ploppar upp när man klickar in i P-forumet.
Jag känner ingen som blivit sparkad, men jag tycker det är FB skyldighet att informera sina medlemmar på Bästa Möjliga sätt.
Det finns länker till reglern på precis varenda sida på forumet. Det ligger i folks eget intresse att läsa igenom dessa annars får de faktiskt ta konsekvenserna av sin lathet. Speciellt när det gäller ref som är otillåtet på så gott som varenda forum. Och det är inga specialregler just för p-forumet. Man valde dock att vara schysst och lägga in en extra sticky där för att hjälpa de som är för lata för att läsa reglerna.
Citat:
Lite OT: i drogforumet borde det nog oxå informeras med popup rutor och fetstil angående regel 1.01 (Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.)
Eller så läser folk reglerna precis som de förbinder sig att göra när de reggar sig. Köp/sälj är inte heller tillåtet på speciellt många forum (speciellt inte narkotika) så man måste vara bra naiv om man tror att det är tillåtet här.