Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-01-11, 02:20
Medlem
Rostmannens avatar
Har sett att den senaste tiden har ett antal personer blivit avstängda/bannlysta pga referallänkar.

Hade det inte kunnat vara på sin plats för FB att informera tydligare vad som gäller i frågan.
Jag vet att det finns en klistrad tråd i ämnet: http://www.flashback.org/showthread.php?t=598794

Men hade det inte varit enklare att helt enkelt radera inläggen som dyker upp och ge en Skarp varning, istället för att bara ta fram stora sparkarstövlarna?
Citera
2008-01-11, 02:30
Bannlyst
Tänkte precis posta detsamma.
Ruggigt många bannade på sistone pga ref.
Citera
2008-01-11, 02:59
Medlem
tjaboooos avatar
Är väl ändå inte för mycke begärt att folk läser reglerna ?
Står ju tydligt inskrivet där att ref-länkar inte är ok.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-01-11 kl. 03:01.
Citera
2008-01-11, 03:03
Medlem
Deannas avatar
Var ligger missförståndet? Såhär står det i reglerna;
Det är helt förbjudet att posta spam (reklam) här. Den som postar spam blir automatiskt avstängd, utan varning.
Är ref-länkar inte spam? Du gör ju praktiskt taget reklam för något som du själv tjänar på.. Därmed blir man avstängd utan varning.
Citera
2008-01-11, 03:04
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Skall det verkligen behövas när det tydligt står inskrivet i reglerna att ref-länkar inte är tillåtna ?

Jo en närmare förklaring vad en ref-länk är hade varit fint.

Första gången jag såg ordet var här på FB, och visste inte vad det var.
Men nu hänger jag inte i p-forumet så det kanske förklarar varför jag inte visste vad det var tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Det är helt förbjudet att posta spam (reklam) här. Den som postar spam blir automatiskt avstängd, utan varning.
Är ref-länkar inte spam? Du gör ju praktiskt taget reklam för något som du själv tjänar på.. Därmed blir man avstängd utan varning.

Ok ref-länk och spam är samma sak, då vet jag. Man lär sig nåt nytt varje dag
Senast redigerad av Rostmannen 2008-01-11 kl. 03:07.
Citera
2008-01-11, 03:07
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna

Hur funkar det när 'alla' tjänar på det då? som i dom senaste länkarna .. om folk vill se
bilderna så är det ju perfekt om dom hjälper till att få fram dom?
Citera
2008-01-11, 03:11
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Jo en närmare förklaring vad en ref-länk är hade varit fint.
Ska se om de kanske kan skrivas in i reglerna.

Citat:
Ursprungligen postat av irbor
som i dom senaste länkarna .. om folk vill se
bilderna så är det ju perfekt om dom hjälper till att få fram dom?
Antar du syftar på myex och var ett j***a spammande med dom precis överallt i hela forumet, överallt och ingenstans och det är inte acceptabelt.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-01-11 kl. 03:15.
Citera
2008-01-11, 03:15
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ska se om de inte kanske kan skrivas in i reglerna.

Jo det hade kanske hjälpt någon att inte bli sparkad.

En annan sak är att kanske göra den klistrade tråden mer synlig med tex fet text.
För den tråden har jag sett men den var inte lätt att se.
Citera
2008-01-11, 03:16
Medlem
irbors avatar
Citat:
Antar du syftar på myex och var ett j***a spammande med dom precis överallt i hela forumet, överallt och ingenstans och det är inte acceptabelt.

Mjo jag såg iofs att det poppade upp lite här och var, men låt oss säga att en person är först med det och den ligger på rätt ställe och allt är frid och fröjd, är det möjligt att den kan få vara kvar eller blir det så att den tas bort när fler börja skapa egna trådar (om en ska bort ska alla bort i princip)?

Ren nyfikenhet här bara.
Citera
2008-01-11, 03:24
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Mjo jag såg iofs att det poppade upp lite här och var, men låt oss säga att en person är först med det och den ligger på rätt ställe och allt är frid och fröjd, är det möjligt att den kan få vara kvar eller blir det så att den tas bort när fler börja skapa egna trådar (om en ska bort ska alla bort i princip)?

Ren nyfikenhet här bara.
Det faller på att det inte finns något rätt ställe för referallänkar.
Citera
2008-01-11, 03:25
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
men låt oss säga att en person är först med det och den ligger på rätt ställe och allt är frid och fröjd, är det möjligt att den kan få vara kvar eller blir det så att den tas bort när fler börja skapa egna trådar (om en ska bort ska alla bort i princip)?
Skulle aldrig funka, finns bara 2 vägar och gå och det är att förbjuda det helt och hållet eller tillåta alla och då skulle det postas ref-länkar till både höger å vänster från folk som vill tjäna rena pengar, guld i spel eller poäng.
Citera
2008-01-11, 03:33
Medlem
irbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det faller på att det inte finns något rätt ställe för referallänkar.

Myex-saken hade väll funkat under Sexlänkar dock?

Citat:
Skulle aldrig funka, finns bara 2 vägar och gå och det är att förbjuda det helt och hållet eller tillåta alla och då skulle det postas ref-länkar till både höger å vänster från folk som vill tjäna rena pengar, guld i spel eller poäng.

Jo det är väll så iofs, lite synd ändå men man slipper ju en hel del spam
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in