2018-07-18, 17:57
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Sju komma tvåan och Three Hearts 7,5 utan tvekan
Citera
2018-07-18, 18:04
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Exakt. Vad jag vet så finns den överallt! Han bor säkert i en byhåla. I Vansbro till exempel är utbudet ganska dåligt.
Ja kanske, men det är väldigt sällan det finns ett akut uppkommet behov av ett flak fulöl av ett specifikt märke. Duger det inte med något annat i tre dagar tills beställningen kommit i så fall?

Jag tycker att det bara är bra att även fulölsdrickare får känna av lite av min verklighet. Att bara knalla in på bolaget och köpa det man vill ha funkar inte särskilt bra, det är att beställa i princip allt.
Sen finns det ju blåögda människor som tror att allt detta skulle lösas med en avreglering av systembolaget. Jag kan lova att det inte kommer att finnas mer än enstaka butiker i landet som har mer än hundra sorters fulöl lagerfört.
Citera
2018-07-18, 18:13
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg3
Visst, jag drog nog en generalisering pga att den inte finns på mitt lokala bolag och att jag utan framgång letat efter den på 2-3 bolag till. Man går inte gå in varsom helst o hittar den, t.ex Norrlands guld finns på 400 st bolag, var mer så jag menade. Självklart är det inget exklusivt vin vi pratar om.
Den extra starka versionen av Åbro finns på betydligt fler bolag, även där över 400.

Att den är lite svår att få tag på för bolagen själva var nåt en kassörska nämnde, och behöver inte stämma.
Du har rätt. Den finns inte ens i Östersund. Du får beställa den på hemsidan.
Citera
2018-07-18, 18:16
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja kanske, men det är väldigt sällan det finns ett akut uppkommet behov av ett flak fulöl av ett specifikt märke. Duger det inte med något annat i tre dagar tills beställningen kommit i så fall?

Jag tycker att det bara är bra att även fulölsdrickare får känna av lite av min verklighet. Att bara knalla in på bolaget och köpa det man vill ha funkar inte särskilt bra, det är att beställa i princip allt.
Sen finns det ju blåögda människor som tror att allt detta skulle lösas med en avreglering av systembolaget. Jag kan lova att det inte kommer att finnas mer än enstaka butiker i landet som har mer än hundra sorters fulöl lagerfört.
Ja precis. Det är nog bara bolaget i Stockholm som har 100 sorters fulöl.
Vilka ölsorter tycker du om? Du måste vara kräsen om du måste beställa nästan varje gång.
Citera
2018-07-18, 18:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Ja precis. Det är nog bara bolaget i Stockholm som har 100 sorters fulöl.
Vilka ölsorter tycker du om? Du måste vara kräsen om du måste beställa nästan varje gång.
Nej, det finns runt 80-100 sorters ljus fullager på de flesta bolagen i landet.
Några snabba exempel:
Hässleholm 121 sorter
Laholm 85
Nybro 108
Nässjö 113
Hedemora 97
Djurås 100
Ljusdal 114
Vansbro, som du tyckte hade skitdåligt utbud, har 68

Jag är inte särskilt kräsen, men jag gillar inte ljus lager särskilt mycket. Du ser ju själv när du går in i valfri systembutik hur mycket ljus lager som det står pallvis av, jämfört med vad som finns av ale, porter och stout.
Citera
2018-07-18, 18:37
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, det finns runt 80-100 sorters ljus fullager på de flesta bolagen i landet.
Några snabba exempel:
Hässleholm 121 sorter
Laholm 85
Nybro 108
Nässjö 113
Hedemora 97
Djurås 100
Ljusdal 114
Vansbro, som du tyckte hade skitdåligt utbud, har 68

Jag är inte särskilt kräsen, men jag gillar inte ljus lager särskilt mycket. Du ser ju själv när du går in i valfri systembutik hur mycket ljus lager som det står pallvis av, jämfört med vad som finns av ale, porter och stout.
Okej då vet jag. Ja det stämmer. Sen är ljus lager billigare också.

Jag tycker inte att Vansbro har dåligt utbud. Men deras utbud är sämre än på andra ställen eftersom det är väldigt litet där. De hade inte den vita sorten av levante tex. Men den ölen jag vill ha har dem.
Citera
2018-07-19, 13:14
Medlem
Sofiero 7.5% är alkisölen nr1. Sett många a-lagare haffa dessa och dricka de varma utanför. Personligen gillar jag de välkylda. Alkisar har aldrig fel.
Citera
2018-07-19, 13:46
Medlem
Aigiss avatar
Stockholm Festival, räknas den? Kostar väl en 11-12 kronor och smakar helt okej.
Citera
2018-07-19, 13:56
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krung
Sofiero 7.5% är alkisölen nr1. Sett många a-lagare haffa dessa och dricka de varma utanför. Personligen gillar jag de välkylda. Alkisar har aldrig fel.

Håller med, eller Åbro 7,3 33cl burk.
Också gångbar!
Citera
2018-07-19, 13:57
Medlem
Crashs avatar
Pistonhead blir det alltid när jag köper billig öl
Citera
2018-07-19, 18:25
Medlem
NaZdravis avatar
Břežnák och Dačický är ganska goda för den lilla pengen.
Citera
2018-07-21, 19:28
Medlem
Köpte några Tuborg grön på bolaget. Och de var jäkligt goda i värmen!
Har tyckt de varit blaskiga förut men en iskall sådan i värmen var riktigt bra.
4,2 % och kostar 8,90 + pant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in