Då är det snart dags för fightingspelet med stora svärd. Kommer till 360 och ps3 och det finns en liten skillnad mellan versionena. I tvåan fanns det en unik karaktär för varje versione. Gamecube fick Link, Xbox Spawn och ps2 fick Heihachi Mishima från Tekken.
Den här gången kommer tydligen 360 få Yoda och PS3 Darth Vader... vet fortfarande inte riktigt om det är , , eller som är lämpligast reaktion men detta var oväntat.
I övrigt ser det ut som det brukar. Stora svärd, stora bröst och ett högt tempo. Virtua Fighter må vara det objektivt bäst balanserade spelet, men soul calibur har alltid varit roligast. Man verkar ha tagit det bästa från de två senaste delarna och förhoppningsvis blir detta ett trevligt spel när det kommer hit i sommar.
Senast redigerad av Frostnatt 2008-01-10 kl. 22:09.
En rätt kul spelserie. Jävligt tråkigt dock att dom lägger in fantasilösa karaktärer som Darth jävla Vader och den gröne mongoloiden Yoda. Det är ju karaktärer man absolut inte vill se i ett fightingspel.
Älskade verkligen 2an tyckte dock att trean var lite småkass. Fanns inte så många bra fighters till gamecube men soul calibur 2 var riktigt bra så jag hoppas verkligen på 4an. Har alltid varit en playstationmänniska men köpte en 360 för snart ett år sen och ångrar det inte för en sekund. Speciellt inte nu när det visar sig att vi får Yoda. Dock var link till 2an rätt obalancerad och hoppas att varken Yoda eller Vader ska visa sig vara alldeles för bra dom med.
Då är det snart dags för fightingspelet med stora svärd. Kommer till 360 och ps3 och det finns en liten skillnad mellan versionena. I tvåan fanns det en unik karaktär för varje versione. Gamecube fick Link, Xbox Spawn och ps2 fick Heihachi Mishima från Tekken.
Den här gången kommer tydligen 360 få Yoda och PS3 Darth Vader... vet fortfarande inte riktigt om det är , , eller som är lämpligast reaktion men detta var oväntat.
I övrigt ser det ut som det brukar. Stora svärd, stora bröst och ett högt tempo. Virtua Fighter må vara det objektivt bäst balanserade spelet, men soul calibur har alltid varit roligast. Man verkar ha tagit det bästa från de två senaste delarna och förhoppningsvis blir detta ett trevligt spel när det kommer hit i sommar.
Ack så trevligt, själv har man kvar en fungerande Soul Blade till PS1..
Men det blir nog ingen given köpt för mig, har alltid förhållit till Mortal Combat när det gäller fighting, Scorpion FTW!!!
Dax för en bump nu när spelet är släppt. Vad tycker ni? Jag hade svårt att vänja mig vid det låga tempot till en början, men tycker ändå det är bra att de anpassat spelet så att inte "knapp-mökarna" kan få in supercombos genom ren flyt. Det känns som detta spelet ger en större fördel åt de som verkligen bemästrar karaktärerna än de förra delarna i serien. Ingen större fan av Star-wars karaktärerna (Yoda och The Apprentice i Xboxversionen) då de känns på tok för överlägsna båda två. Däremot gillar jag den nya karaktären Hilde skarpt.