2008-01-10, 17:37
Medlem
Phanthans avatar
Jag skrev tidigare i en tråd (Droger/Tripprapporter) som blev låst p.g.a. att den inte passade in i det forumet. Problemet är att icke passande trådar dagligen blir borttagna från just det forumet.
Slutsats: De måste in någonstans! Istället för att dumpa allt som rör drogrelaterade-dokumetationer i "Tripprapporter" där de inte hör hemma.
Dela upp det i subkategorier!

För att citera mig själv:
Citat:
Flashback vet om detta problemet, men tydligen så vägrar de fixa det.

För att fixa det:
Gör ett forum som är övergripande, t.ex. "Dokumentationer" i "Drog"-forumet, och i det forumet skall det finnas "Drogrelaterade historier", "Tripprapporter", "Rusrapporter", osv. You do get the deal.

Varför görs inte detta? Blir smått irriterad.

Vad sägs?
Tvekar admin på detta så skapa en s.k. "Poll" i "Droger/Tripprapporter" om det hela.

Mvh Phanthan
Citera
2008-01-10, 18:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Jag skrev tidigare i en tråd (Droger/Tripprapporter) som blev låst p.g.a. att den inte passade in i det forumet. Problemet är att icke passande trådar dagligen blir borttagna från just det forumet.
Slutsats: De måste in någonstans! Istället för att dumpa allt som rör drogrelaterade-dokumetationer i "Tripprapporter" där de inte hör hemma.
Dela upp det i subkategorier!

För att citera mig själv:

Vad sägs?
Tvekar admin på detta så skapa en s.k. "Poll" i "Droger/Tripprapporter" om det hela.

Mvh Phanthan
Drogrelaterade historier finns det ju gott om i respektive drogs underforum, som jag sa i den låsta tråden, vill man bara berätta om sin dag kan man skaffa sig en blogg någonstans eller möjligtvis hitta lämplig tråd i laidback.
Citera
2008-01-10, 18:50
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Drogrelaterade historier finns det ju gott om i respektive drogs underforum, som jag sa i den låsta tråden, vill man bara berätta om sin dag kan man skaffa sig en blogg någonstans eller möjligtvis hitta lämplig tråd i laidback.
Ja, men det är inte tydligt nog, det är flytande trådar.
Ser inte hur detta kunde vara något dåligt. Vill man läsa drogrelaterade historier går man till det forumet, istället för att gå igenom alla olika drogforum och leta upp trådar osv.

Flertalet trådar blir raderade varje dag från "Droger/Tripprapporter" p.g.a. att de inte hör dit. Är inte problemet tydligt nog?

Desto mer strukturerat (d.v.s. lättnavigerat) desto bättre.
Varför inte göra det bättre?
Citera
2008-01-13, 06:51
Bannlyst
borde finnas en, hej jag är 14 år och har jusst testat en drog som inte går att trippa på men nu ska jag skriva trippraport iaf del på detta forum.
Citera
2008-03-17, 21:28
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
borde finnas en, hej jag är 14 år och har jusst testat en drog som inte går att trippa på men nu ska jag skriva trippraport iaf del på detta forum.
Det heter numera "Tripp- och rusrapporter" vilket jag tycker är ett steg i rätt riktning, men min idé om omkategorisering kvarstår.

En ny vision, utan klydd!

Väl inne i huvudkategoriseringarna hade det kunnat vara kategoriserat efter droger. Och väl på huvudsidan av "Tripp- och rusrapporter" så skulle alla dessa inlägg efter kategoriseringar samlas på framsidan, så att man får ett jämt flöde av rapporter.

-Varför skulle man vilja ha det?!
Jo för att då är allting kategoriserat efter rapporttyp och drog så man lättare kan hitta det man letar efter detta sker i realtid såklart och då slipper man dåliga lösningar som "drogindex" mods förtvivlat försöker uppdatera.

-Hur ska övergången gå till då?
Enkelt, men det blir lite jobb. De redan existerande rapporterna får flyttas till den kategorisering som mod anser vara bäst, uppskattar inte rapportförfattaren så påpekar den till mod så är det fixat.

Detta kanske är lite annorluda än min huvudidé (har inte läst här på ett tag) men jag är övertygad om att detta är den perfekta lösningen av rapportforumet i "Droger".
Citera
2008-03-17, 21:54
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ja, men det är inte tydligt nog, det är flytande trådar.
Ser inte hur detta kunde vara något dåligt. Vill man läsa drogrelaterade historier går man till det forumet, istället för att gå igenom alla olika drogforum och leta upp trådar osv.

Flertalet trådar blir raderade varje dag från "Droger/Tripprapporter" p.g.a. att de inte hör dit. Är inte problemet tydligt nog?

Bara för att du tycker det är en bra ide på pappret, så innebär det inte i praktiken att det måste bli bra..
Så skaffa en blogg eller nått och lägg som länk i din signatur om det är så livsviktigt för dig att ha sådant så kan du be folk maila den dagliga rapporten om de så önskar.

Citat:
Desto mer strukturerat (d.v.s. lättnavigerat) desto bättre.
Varför inte göra det bättre?

Göra det bättre för VEM?
Du tänker ur ditt egna perspektiv..
Att hålla på med en massa underforum hela tiden så kan man ju undra för vem det skulle var lättare. Knappast för dem som skall jobba med modereringen av dem ialf som får ytterligare en massa forum på sin lott att moderera.. Du får förstå att vi är inte heltidsanställda med fast månadslön som modererar på FB.. Vi har jobb, studier, familj,fritidsintressen etc vi med.
Det är jobbigt nog nu att hitta moderatorer till de forum som redan är..
Citera
2008-03-18, 08:11
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Bara för att du tycker det är en bra ide på pappret, så innebär det inte i praktiken att det måste bli bra..
Så skaffa en blogg eller nått och lägg som länk i din signatur om det är så livsviktigt för dig att ha sådant så kan du be folk maila den dagliga rapporten om de så önskar.

Göra det bättre för VEM?
Du tänker ur ditt egna perspektiv..
Att hålla på med en massa underforum hela tiden så kan man ju undra för vem det skulle var lättare. Knappast för dem som skall jobba med modereringen av dem ialf som får ytterligare en massa forum på sin lott att moderera.. Du får förstå att vi är inte heltidsanställda med fast månadslön som modererar på FB.. Vi har jobb, studier, familj,fritidsintressen etc vi med.
Det är jobbigt nog nu att hitta moderatorer till de forum som redan är..
Jag är medveten om att jag har uttryckt mig klumpigt.

Läs mitt föregående inlägg, där är min idé bättre representerad.
Det är underforum för kategorisering, och ett forum utåt som samlar alla dessa underforumsinlägg tillsammans. Därför kommer moderationen kommer inte att bli annorlunda, snarare effektivare i kategorisering av rapporter så stackars redline inte behöver sitta och skriva in tusentals rapporter i ett rapportindex då detta kan skötas automatiskt.
Jag hänvisar som sagt till mitt föregående inlägg.
Citera
2008-03-18, 09:13
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Det finns ju en anledning till att de blir raderade, och det är oftast för att de är av undermålig kvalitet. Klarar man av att skriva och formulera sig någorlunda får de flesta tripprapporterna stanna kvar, även om de mer eller mindre är efterapningar på otaliga CB-rapporter eller t.o.m alkohol i vissa fall.

Samma regel som gäller i alla andra forum (förutom laidback då kanske), kan du inte prestera en okej trådstart rent språkmässigt och innehållsmässigt kommer den flyttas/kastas. Vad är konstigt med det? Är det av så stort intresse att ge utrymme för fjortisar som med några rader vill beskriva hur kul det var när de provade CB?

Rimligen gör man precis som evilhoney sa, man söker upp lämplig tråd att skriva av sig i, om det nu är i drogforat eller i laidback. Att kategorisera dessa trådar baserat på hur mycket information ang. användandet av en drog de innehåller säger väl sig självt att det vore mer eller mindre omöjligt.
Citera
2008-03-18, 11:31
Medlem
LadyTieras avatar
Fyi så har min kära kollega raderat massa trams i denna tråd och fortsatt tramsande och/eller offtopic kommer leda till tillsägelser

Moderator
Citera
2008-03-18, 16:04
Bannlyst
Jag tycker iallafall att det låter som en grymt bra idé med lite kategorier, som de ser ut idag måste man ju titta igenom index för att hitta info om något. Visst, det funkar bra men man hittar å andra sidan långt ifrån alla trådar då.

Förstår inte varför ni verkar bli så upprörda och ställer er emot idén, är inte alltför stort jobb tror jag. Är endast en stor insats i början som krävs, då man skapar alla kategorier och flyttar trådarna till dessa. Men om de finns de som orkar göra inte bara 1 eller 2, utan 3 stycken index för tripprapporter tror jag minsann några mods kan hjälpas åt att flytta lite trådar.
Citera
2008-03-18, 16:20
Medlem
Phanthans avatar
Idag: Tripp- och rusrapporter
  • Alla rapporter ligger i samma forum "Droger" -> "Tripp- och rusrapporter"
  • Rapporterna är INTE kategoriseriade på något sätt
  • Moderatorer försöker förjäves uppdatera detta icke automatiska "drogindex" Dvs onödigt mycket arbete läggs ner.
  • Folk hittar ofta inte vad de letar efter, i och med att rapporterna inte är kategoriserade, förutom det icke dynamiska/manuellt uppdaterade drogindexet , som för övrigt inte är uppdaterat på ett bra tag, vilket inte är konstigt alls.

Min vision: Tripp- och rusrapporter
  • Alla rapporter ligger i samma forum "Droger" -> "Tripp- och rusrapporter"
  • Alla rapporter är kategoriserade i subforum (forumet utåt samlar alla rapporter från alla kategoriseringar) eller efter så kallade "taggar".
  • Användare hittar direkt till den kategori av rapporter de är ute efter och hittar då lättare de rapporter/den specifika rapporten de letar efter. Dvs. abstraherar bort de rapporter man inte är ute efter.
  • Drogindexet är dynamiskt och behövs inte uppdateras för hand mer än modereras dvs. flytta trådar osv.

Där har ni det, problemen och åtgärderna. Jag hoppas att jag har presenterat min idé tydligt nu. Är det något konstigt så är det bara att fråga på, feedback skadar aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det finns ju en anledning till att de blir raderade, och det är oftast för att de är av undermålig kvalitet. Klarar man av att skriva och formulera sig någorlunda får de flesta tripprapporterna stanna kvar, även om de mer eller mindre är efterapningar på otaliga CB-rapporter eller t.o.m alkohol i vissa fall.

Samma regel som gäller i alla andra forum (förutom laidback då kanske), kan du inte prestera en okej trådstart rent språkmässigt och innehållsmässigt kommer den flyttas/kastas. Vad är konstigt med det? Är det av så stort intresse att ge utrymme för fjortisar som med några rader vill beskriva hur kul det var när de provade CB?

Rimligen gör man precis som evilhoney sa, man söker upp lämplig tråd att skriva av sig i, om det nu är i drogforat eller i laidback. Att kategorisera dessa trådar baserat på hur mycket information ang. användandet av en drog de innehåller säger väl sig självt att det vore mer eller mindre omöjligt.
Läs min uppdatering på idén (detta inlägget och mitt andra nyare), det är vad jag tänkt helatiden, men har uttryckt mig ganska klumpigt och en del har falligt bort.
Men de bästa poängen med min idé är nu representerade bättre.
Senast redigerad av Phanthan 2008-03-18 kl. 16:42.
Citera
2008-03-24, 16:47
Medlem
Phanthans avatar
Upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto