2008-01-10, 13:04
Medlem
SLOBs avatar
Har efter ett moderkortsbyte fått grymma problem med Windows update. I korthet misslyckas uppdateringarna hela tiden - ibland tas de hem, men installeras inte, ibland tas de inte ens hem.

Jag har testat en del förslag, bland annat att registrera om en del dll'er men inget har hjälpt. Till saken hör att andra datorer hemma klara av att uppdatera okej (ett av tipsen var att det var förbindelsen till MS servrar som inte fungerade, men det tycks alltså inte vara felet)

Tilläggas bör väl kanske att det är en helt laglig och aktiverad version.

/S
Citera
2008-01-10, 13:24
Medlem
På windows updates website så kan du se din uppdateringshistorik. Där kan du även få information om varför vissa uppdateringar inte har lyckats.

Jag hade ett liknande problem på en av mina klienter här vilket löste sig genom att jag avinstallerade .NET 3 och .NET 2 för att sedan installera allting annat som låg i kön (=inte blivit installerat). Därefter lade jag återigen på .NET 2, gjorde ny uppdatering, och sist lade jag på .NET 3 och uppdaterade igen.

Ovanstående löste iaf mina uppdateringsproblem.
Citera
2008-01-10, 14:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
På windows updates website så kan du se din uppdateringshistorik. Där kan du även få information om varför vissa uppdateringar inte har lyckats.

Jag hade ett liknande problem på en av mina klienter här vilket löste sig genom att jag avinstallerade .NET 3 och .NET 2 för att sedan installera allting annat som låg i kön (=inte blivit installerat). Därefter lade jag återigen på .NET 2, gjorde ny uppdatering, och sist lade jag på .NET 3 och uppdaterade igen.

Ovanstående löste iaf mina uppdateringsproblem.

Efter moderkortsbytet så fick jag häng så jag körde en ominstallation med alternativet "reparera befintlig windowsinstallation". Nu är uppdateringshistoriken tom...

Citat:
Du har inte installerat några uppdateringar från den här webbplatsen eller genom att aktivera Automatiska uppdateringar på datorn än. Gå till vår startsida om du vill välja och installera uppdateringar nu.

Ska se vad som händer om jag avinstallerar .net..

/S
Citera
2008-01-10, 14:53
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Efter moderkortsbytet så fick jag häng så jag körde en ominstallation med alternativet "reparera befintlig windowsinstallation". Nu är uppdateringshistoriken tom...
/S

Mm googla lite, jag har för mig att det där är fel som jag hört talas om...

Japp mycket riktigt, första träffen på google-sökningen

http://support.microsoft.com/kb/943144
Citera
2008-01-11, 12:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabase
Mm googla lite, jag har för mig att det där är fel som jag hört talas om...

Japp mycket riktigt, första träffen på google-sökningen

http://support.microsoft.com/kb/943144

Vafan...det funkade. Jag som googlade och googlade. Missade att skriva till det, uppenbart, magiska "after repair".

Tackar!

/S
Citera
2008-01-11, 13:00
Medlem
ninjabases avatar
Slam dunk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto