2008-01-10, 13:04
Medlem
SLOBs avatar
Har efter ett moderkortsbyte ftt grymma problem med Windows update. I korthet misslyckas uppdateringarna hela tiden - ibland tas de hem, men installeras inte, ibland tas de inte ens hem.

Jag har testat en del frslag, bland annat att registrera om en del dll'er men inget har hjlpt. Till saken hr att andra datorer hemma klara av att uppdatera okej (ett av tipsen var att det var frbindelsen till MS servrar som inte fungerade, men det tycks allts inte vara felet)

Tillggas br vl kanske att det r en helt laglig och aktiverad version.

/S
Citera
2008-01-10, 13:24
Medlem
P windows updates website s kan du se din uppdateringshistorik. Dr kan du ven f information om varfr vissa uppdateringar inte har lyckats.

Jag hade ett liknande problem p en av mina klienter hr vilket lste sig genom att jag avinstallerade .NET 3 och .NET 2 fr att sedan installera allting annat som lg i kn (=inte blivit installerat). Drefter lade jag terigen p .NET 2, gjorde ny uppdatering, och sist lade jag p .NET 3 och uppdaterade igen.

Ovanstende lste iaf mina uppdateringsproblem.
Citera
2008-01-10, 14:49
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
P windows updates website s kan du se din uppdateringshistorik. Dr kan du ven f information om varfr vissa uppdateringar inte har lyckats.

Jag hade ett liknande problem p en av mina klienter hr vilket lste sig genom att jag avinstallerade .NET 3 och .NET 2 fr att sedan installera allting annat som lg i kn (=inte blivit installerat). Drefter lade jag terigen p .NET 2, gjorde ny uppdatering, och sist lade jag p .NET 3 och uppdaterade igen.

Ovanstende lste iaf mina uppdateringsproblem.

Efter moderkortsbytet s fick jag hng s jag krde en ominstallation med alternativet "reparera befintlig windowsinstallation". Nu r uppdateringshistoriken tom...

Citat:
Du har inte installerat ngra uppdateringar frn den hr webbplatsen eller genom att aktivera Automatiska uppdateringar p datorn n. G till vr startsida om du vill vlja och installera uppdateringar nu.

Ska se vad som hnder om jag avinstallerar .net..

/S
Citera
2008-01-10, 14:53
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Efter moderkortsbytet s fick jag hng s jag krde en ominstallation med alternativet "reparera befintlig windowsinstallation". Nu r uppdateringshistoriken tom...
/S

Mm googla lite, jag har fr mig att det dr r fel som jag hrt talas om...

Japp mycket riktigt, frsta trffen p google-skningen

http://support.microsoft.com/kb/943144
Citera
2008-01-11, 12:24
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabase
Mm googla lite, jag har fr mig att det dr r fel som jag hrt talas om...

Japp mycket riktigt, frsta trffen p google-skningen

http://support.microsoft.com/kb/943144

Vafan...det funkade. Jag som googlade och googlade. Missade att skriva till det, uppenbart, magiska "after repair".

Tackar!

/S
Citera
2008-01-11, 13:00
Medlem
ninjabases avatar
Slam dunk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto