2008-01-10, 22:02
Medlem
galts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg Lager
Därför att det här inte är lunarstorm, jag har inget som helst intresse att föra diskusssioner med folk som inte ens är myndiga. Dessutom kan de ju inte sköta sig, de stavar rent utsagt förjävligt i 90% av fallen.
Tyvärr verkar skolorna ha misslyckats grovt med att lära tonåringarna rättstavning, de flesta stavar ungefär lika illa som jag gjorde när jag gick lågstadiet.

Om de inte sköter sig åker de väl ut i vilket fall som helst.
Jag tycker också att nivån blir högre iom regeln, men jag vill ändå inte försvara det, rent principiellt.
I mitt tycke skulle nivån bli högre om det ställdes krav på intelligens, eller kanske tom åsiktsregistrering, men likväl vill jag inte ha det så.
Citera
2008-01-10, 22:48
Medlem
jokers avatar
Siffror kan ha andra betydelser än de man först kommer att tänka på. Användaren Jürgen88 behöver inte alls vara född 88 (88=HH=Heil Hitler). 1991 kan lika gärna stå för AI IA, eller ha en innebörd som inte är uppenbar för oss.

Däremot tycker jag gott man kunde banna folk som skriver omogna inlägg. Kräv en godtycklig mental ålder på 18 år
Citera
2008-01-10, 23:16
Medlem
prettygirls avatar
Kunde helt ärligt inte bry mig mindre om skribenterna på FB är 2 eller 22 år gamla, så länge de producerar justa inlägg så läser jag dem. Tycker inte det ska inledas någon häxjakt mot eventuellt minderåriga medlemmar. Har de inte explicit medgett att de är under 18 är det inte mycket man kan göra åt.

Men om vi går ifrån hela den här åldersdiskussionen och diskuterar frågan "Varför bannar ni inte uppenbara fall?" i allmänhet så finns det ju en del textboksexemplar på "troll" som startar ena smurftråden efter den andra utan att några åtgärder vidtas. Mycket märkligt.
Citera
2008-01-10, 23:47
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Men om vi går ifrån hela den här åldersdiskussionen och diskuterar frågan "Varför bannar ni inte uppenbara fall?" i allmänhet så finns det ju en del textboksexemplar på "troll" som startar ena smurftråden efter den andra utan att några åtgärder vidtas. Mycket märkligt.

Antar att du skickar en RP på dem för KFK? I så fall så gör admin en bedömning och stänger av dem om han delar din uppfattning.
Citera
2008-01-10, 23:50
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Antar att du skickar en RP på dem för KFK? I så fall så gör admin en bedömning och stänger av dem om han delar din uppfattning.

Tack för tipset.

Visste inte att man kunde använda RP till det också.
Citera
2008-01-11, 00:57
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Siffror kan ha andra betydelser än de man först kommer att tänka på. Användaren Jürgen88 behöver inte alls vara född 88 (88=HH=Heil Hitler). 1991 kan lika gärna stå för AI IA, eller ha en innebörd som inte är uppenbar för oss.

Däremot tycker jag gott man kunde banna folk som skriver omogna inlägg. Kräv en godtycklig mental ålder på 18 år

Visst är det så angående siffror i användarnamn; de kan betyda lite allt möjligt eller så är de helt slumpmässigt valda.

Det händer att användare bannas om de genomgående postar undermåliga inlägg - orsak: brott mot KFK.

Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Tack för tipset.

Visste inte att man kunde använda RP till det också.

Du kan rp:a allt du anser strider mot FB:s regler inkl. om du anser att någon bryter mot KFK.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in