2008-01-10, 11:57
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Därför att direktiven från admin är att vi ska vara hårdare mot folk som uppenbart är under 18 även om de inte har skrivit det rakt ut. Och om du på fullt allvar tror att killens femåriga lillebror blev knivmördad när han försökte avstyra ett bråk så......
Så man måste i detalj beskriva vad en viss sifferkombination står för, aldrig hört talas om ironi eller sarkasm..??
Skulle nån fråga mig vad 62 står för och jag kommer med ett svar som inte uppskattas så risker jag en banning då..
Citera
2008-01-10, 12:02
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Så man måste i detalj beskriva vad en viss sifferkombination står för, aldrig hört talas om ironi eller sarkasm..??
Skulle nån fråga mig vad 62 står för och jag kommer med ett svar som inte uppskattas så risker jag en banning då..

Han skrev att 1991 stod för hans lillebror som blev mördad 1991 när denne försökte avstyra ett slagsmål. Han fick tre knivhugg i magen och ett i ryggen eller var det var.. Användaren själv var då 5 år vilket gör att brodern borde ha varit max 4. Strongt att avstyra ett bråk i den åldern!
Citera
2008-01-10, 12:02
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62

Nej du måste inte alls beskriva vad din sifferkombination står för. Hade killen bara skrivit "jag är 22" eller inte skrivit något alls när folk började gnälla på honom så hade han varit kvar.
Citera
2008-01-10, 12:15
Medlem
galts avatar
Den här jakten på minderåriga är fan pinsam. Är det inte så att regeln bara är ett nödvändigt ont för att följa någon lag?!

Varför inte fortfarande fria hellre än fälla?
Till alla er som jämt och ständigt i alla trådar försöker "sätta dit" minderåriga; det är ett fritt forum - alla är välkomna förutom en målgrupp, just pga en inskränkande lag! Försök att hjälpa de minderåriga att inte begå misstaget att avslöja sin ålder.
Citera
2008-01-10, 12:29
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt
Den här jakten på minderåriga är fan pinsam. Är det inte så att regeln bara är ett nödvändigt ont för att följa någon lag?!

Dels det och dels för att försöka hålla en någorlunda hyfsad nivå på forumet. Har man ett nick som indikerar att man är 16, skriver som om man är 16 samt hittar på en rövarhistoria som är uppenbar lögn så får man skylla sig själv.
Citera
2008-01-10, 12:41
Medlem
Hylands avatar
Ja det är lite roligt det där. Jag blev förra året bannad när jag skrev att jag var 12 år. Jag måste ha varit 7 år vid registrering alltså. Då visste jag inte om att det var nackskott på varje användare som ens antydde att de var minderåriga. Har ni en bot som letar runt i forumet efter användare som skriver siffror lägre än 18 och bannar dem helt godtyckligt?
Citera
2008-01-10, 13:18
Bannlyst
Vad spelar det för roll lixom egentligen? Så länge man har bra åsikter så borde man få stanna kvar.

Jag tycker bara att det spelar roll hur många bra åsikter man har, ju mer bra åsikter man har ju längre får man stanna kvar, har man dåliga åsikter så bannas man. Lr hur?
Senast redigerad av qwerty91 2008-01-10 kl. 13:26.
Citera
2008-01-10, 13:19
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Ja det är lite roligt det där. Jag blev förra året bannad när jag skrev att jag var 12 år. Jag måste ha varit 7 år vid registrering alltså. Då visste jag inte om att det var nackskott på varje användare som ens antydde att de var minderåriga. Har ni en bot som letar runt i forumet efter användare som skriver siffror lägre än 18 och bannar dem helt godtyckligt?

Nej någon bot finns inte i de allra flesta fall så är det någon som rapporterar eller att man själv snubblar över någon.

Det som hände dig var tragikomiskt och lite väl stelbent kan jag tycka.
Citera
2008-01-10, 13:31
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Nej någon bot finns inte i de allra flesta fall så är det någon som rapporterar eller att man själv snubblar över någon.

Det som hände dig var tragikomiskt och lite väl stelbent kan jag tycka.
Jag förstår inte vilka det är som rapporterar minderåriga. Varför skulle man göra det?
Du som moderator, får du in många sådana rapporteringar och isf hur många får du in i veckan ungefär?
Citera
2008-01-10, 14:09
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Jag förstår inte vilka det är som rapporterar minderåriga. Varför skulle man göra det?
Du som moderator, får du in många sådana rapporteringar och isf hur många får du in i veckan ungefär?

Själv tycker jag att det är bra att folk rapporterar då det brukar leda till högre nivå på forumet. Nu moddar jag inte forum som brukar locka till så speciellt många minderåriga så det är kanske någon gång i månaden.

Framförallt är det bättre att de rapproterar än att börja skriva om det i trådarna och dra dem OT.
Citera
2008-01-10, 14:10
Medlem
Georg Lagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galt

Varför inte fortfarande fria hellre än fälla?
Till alla er som jämt och ständigt i alla trådar försöker "sätta dit" minderåriga; det är ett fritt forum - alla är välkomna förutom en målgrupp, just pga en inskränkande lag! Försök att hjälpa de minderåriga att inte begå misstaget att avslöja sin ålder.
Därför att det här inte är lunarstorm, jag har inget som helst intresse att föra diskusssioner med folk som inte ens är myndiga. Dessutom kan de ju inte sköta sig, de stavar rent utsagt förjävligt i 90% av fallen.
Tyvärr verkar skolorna ha misslyckats grovt med att lära tonåringarna rättstavning, de flesta stavar ungefär lika illa som jag gjorde när jag gick lågstadiet.
Citera
2008-01-10, 14:23
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty91
Vad spelar det för roll lixom egentligen? Så länge man har bra åsikter så borde man få stanna kvar.

Jag tycker bara att det spelar roll hur många bra åsikter man har, ju mer bra åsikter man har ju längre får man stanna kvar, har man dåliga åsikter så bannas man. Lr hur?

Ja, har du samma åsikter som mig så får du vara kvar. Annars ban. Underbart förslag.

Det är väl 18-årsgräns på forumet av en anledning? Men det bästa vore ju om medlemmarna rapporterade minderåriga när dom gör bort sig så slipper man läsa om 16-åringarna som lärt sig nånting dumt på forumet och gråter ut i skvallermedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in