2008-01-09, 20:49
Medlem
Psychopatricks avatar
As topic, klistrar in en bild på enhetshanteraren.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/whatt.jpg
Citera
2008-01-09, 22:22
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Under IDE ATA-/ATAPI-styrenheter

/#LOUDmouth#
Citera
2008-01-10, 12:35
Medlem
Psychopatricks avatar
Ja du kanske ser min print, hur hittar jag XP-drivrutiner till dessa?
Citera
2008-01-10, 13:05
Medlem
ninjabases avatar
Vad är det för dator?

googla på XP sata drivers install (datormodell)

När du har hittat drivrutinerna så kan du integrera dem i en XP-skiva med nLite (www.nliteos.com) och installera XP direkt.
Citera
2008-01-10, 14:00
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabase
Vad är det för dator?

googla på XP sata drivers install (datormodell)

När du har hittat drivrutinerna så kan du integrera dem i en XP-skiva med nLite (www.nliteos.com) och installera XP direkt.

Går nog inte, datorn jag har heter "Advent nånting". Hittar du ens deras hemsida gör du det bra.....
Citera
2008-01-10, 17:41
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Går nog inte, datorn jag har heter "Advent nånting". Hittar du ens deras hemsida gör du det bra.....

Inte så konstigt då Advent är DSG-gruppens egna varumärke. Adventdatorerna är OEM-burkar från olika lev. som brandas Advent och säljs av Curry's, Dixons, PC-City, Elgiganten etc.

Ögnar igenom wikipedias art. om DSG och hittar att DSG's dotterbolag The Techguys sköter support etc.

Lite googlande ger vid handen att det finns ett inofficiellt supportforum också.

Dom två butikerna som(jag känner till) säljer Advent i Sverige har webbsidor. På deras webbsidor så framgår det att dom även har supportsidor, support.elgiganten.se etc.

Följdaktligen lär du hitta drivers på något av ovan nämnda ställen.

Helt ärligt så tog det mig max 5min att googla fram all info så ........

/#LOUDmouth#
Citera
2008-01-10, 19:30
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

/#LOUDmouth#

så vadå?
Citera
2008-01-11, 13:37
Medlem
Psychopatricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Inte så konstigt då Advent är DSG-gruppens egna varumärke. Adventdatorerna är OEM-burkar från olika lev. som brandas Advent och säljs av Curry's, Dixons, PC-City, Elgiganten etc.

Ögnar igenom wikipedias art. om DSG och hittar att DSG's dotterbolag The Techguys sköter support etc.

Lite googlande ger vid handen att det finns ett inofficiellt supportforum också.

Dom två butikerna som(jag känner till) säljer Advent i Sverige har webbsidor. På deras webbsidor så framgår det att dom även har supportsidor, support.elgiganten.se etc.

Följdaktligen lär du hitta drivers på något av ovan nämnda ställen.

/#LOUDmouth#

Thanks dude! Men finns det ingen OFFICIELL sida? Blir så less på detta. Hade jag gjort en dator hade jag väl haft en hemsida med drivrutiner. Jävla B-märke.
Citera
2008-01-11, 14:41
Medlem
PC City har en del drivare till Advent här:
http://support.pccity.se/layout.aspx?ID={c7465c21-cfc9-4ec8-91a0-79a24a3fe05d}&CatID={bdb83baf-6c59-44bc-9dcd-42bb1c64a8dd}

Hittar ingen SATA-drivare men maila PC City och fårga om de kan fixa det till dig.
Citera
2008-01-11, 17:44
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Thanks dude! Men finns det ingen OFFICIELL sida?

Det var ju det jag försökte förklara i jätteinlägget ovan. Nej, det finns ingen renodlad Advent websida. Men eftersom varumärket tillhör DSG så är alla supportsidor tillhörandes DSG's dotterbolag per definition officiella Advent-sidor s.a.s. Alltså är techguys, Elgiganten, PC-Citys websidor officiella Advent sidor.

Citat:
Blir så less på detta. Hade jag gjort en dator hade jag väl haft en hemsida med drivrutiner. Jävla B-märke.

Det är därför man enbart ska köpa kända varumärken (HP, FSC, Lenovo etc.) om man nu prompt ska köpa dator från "elektronikladorna".

/#LOUDmouth#
Citera
2008-01-17, 11:09
Medlem
Psychopatricks avatar
Dom ville inte hjälpa mig med att hitta drivrutiner, dom hänvisade mig till google.????
Citera
2008-01-17, 21:39
Medlem
Citat:
As topic, klistrar in en bild på enhetshanteraren.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/whatt.jpg

Varför ska du ha drivare till hårddisken?
Windows installerar ju dom drivarna av sig själv.
Jag har aldrig installerat några drivare till hårddisken :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in