Citat:
Ursprungligen postat av
Matthias87
Har hört att det blir mycket att tala inför andra när man lämnar rapport till nästa skift?
Ja, du lämnar och tar emot rapport varje pass så det kommer du få vana för, få gånger du ger det till större grupp utan det är skiftlaget som tar över dina patienter. en till två sjuksköterskor och en till två undersköterskor. Sällan mer än 4 som lyssnar, oftast två tre personer.
På ronder kan det vara fler personer beroende på vilken klinik det är. Överläkare, ST-läkare, AT- läkare och ibland läkarkandidat, beroende på avdelning och hur det jobbar kanske din undersköterska vill vara med och lyssna på ronden också. Fast har du sådana problem att prata inför mindre grupper kan det bli svårt då du kommer hamna i samtal med patienter och deras anhöriga.