2014-12-08, 19:22
  #589
Medlem
cavalls avatar
på vilket sätt gillar du inte detta?

bästa sättet att komma över det hela är att jobba med det (typ äldreboende osv), eller så får du hoppas på att det går över under utbildningen...
Citera
2014-12-08, 19:25
  #590
Medlem
Jag vet inte hur det kommer sig att jag inte gillar det.
Har alltid varit känslig för sådant
Citera
2014-12-08, 19:40
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy90
Hej
Jag har mina funderingar på att bli ssk men tycker inte om nålar, blod, sår osv men vill ändå hjälpa människor som ssk och sedan bli barnmorska en dag.

Hur ska jag vänja mig själv med blod, sår, hygiene och allt som hör till? Börja ge blod skulle det hjälpa?

Behöver bara lite tips och råd

https://www.antagning.se/se/search?period=HT_2014&freeText=r%C3%B6ntgensjuk&co urseProgram=programs
Röntgens-ssk
Citera
2014-12-08, 19:47
  #592
Medlem
röntgen ssk är inget för mig. Det känner jag redan nu
Citera
2014-12-08, 20:03
  #593
Medlem
Jag gillar inte heller sår och nålar, men pluggar till ssk och känner att jag hamnat helt rätt!! Man övar sig i kliniska träningscentra och får sticka i dockor, vilket gör att man tycker att det är mindre obehagligt. Men tänk så här: om du hamnar i en situation där du ser en skadad människa - skulle du bara gå där ifrån eller skulle du stanna för att hjälpa till? Det är nämligen i en sån situation som man bara skiter fullständigt i att det ser jävligt äckligt ut, för du gör ditt yttersta för att du inser att det är det enda rätta.
Efter ett tag kommer du t.o.m. tycka att de varigaste, vidrigaste såren är de allra mest intressanta!
Citera
2014-12-08, 20:12
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimlaFashion
Jag gillar inte heller sår och nålar, men pluggar till ssk och känner att jag hamnat helt rätt!! Man övar sig i kliniska träningscentra och får sticka i dockor, vilket gör att man tycker att det är mindre obehagligt. Men tänk så här: om du hamnar i en situation där du ser en skadad människa - skulle du bara gå där ifrån eller skulle du stanna för att hjälpa till? Det är nämligen i en sån situation som man bara skiter fullständigt i att det ser jävligt äckligt ut, för du gör ditt yttersta för att du inser att det är det enda rätta.
Efter ett tag kommer du t.o.m. tycka att de varigaste, vidrigaste såren är de allra mest intressanta!


Okej, hur långt har du kommit på utbildningen? Får man fråga i vilken stad du pluggar?
Citera
2014-12-08, 20:16
  #595
Medlem
Första året. Pluggar i Malmö.
Det är faktiskt en bra idé att börja jobba på ett äldreboende! Du lär dig väldigt mycket.
Citera
2015-02-27, 14:39
  #596
Medlem
Ganska gammal tråd nu men.

Jag har ett bagage som inte är så bra med 2 x nark dom med 1 år mellanrum bl.a, dock ingenting efter 2013, det var 2 år sedan jag blev dömnd för det med påföljd böter för båda.

Hittar inget om det har blivit någon ändring i lagen eller något.

Jag kommer iallafall nu i Mars börja plugga upp mina betyg, Natur, matte osv, sen till våren 2016 kommer jag börja ta det stora steget in mot sjuksköterske legget, och det är här min fråga kommer:

Ser det mörkt ut eller har jag möjlighet om jag motiverar att det är ett liv och en krets jag lämnat bakom mig och nu har familj och snart 2 barn, Arbetar heltid just nu (dock sagt upp mig nu pga att det blir 100% studier nu i 4 år innan jag är färdigutbildad).

Tacksam för svar och gärna av någon som nyligen var i samma position eller vet någon som varit/är det.

MVH
Citera
2015-02-27, 20:37
  #597
Bannlyst
Vad kan man göra med en sjuksköterskeutbildning?

Jag är utbildad sjuksköterska. Jag är ganska trött på yrket, så vad kan man göra istället med utbildningen?
Citera
2015-02-27, 20:43
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
Jag är utbildad sjuksköterska. Jag är ganska trött på yrket, så vad kan man göra istället med utbildningen?
Doktorera?
Vilket område har du arbetat med? Har du en trolldegsexamen?
__________________
Senast redigerad av Zigga 2015-02-27 kl. 20:46.
Citera
2015-02-27, 20:56
  #599
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Blev det bara böter som påföljd ska det nog inte vara några problem.

http://www.socialstyrelsen.se/ansokaomlegitimationochintyg/legitimation/kontroll-mot-belastningsregistret
Citera
2015-02-28, 09:55
  #600
Medlem
Tack så mycket.
Då borde det inte vara några problem.

Bara hoppas på de bästa nu då! full fart framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in