2008-01-09, 10:47
Bannlyst
Har bara hört namnet, Steppar-Jerker, och fått berättat för mig att det tydligen var en kufisk filur som gjorde evil deeds.
Någon som kan berätta mer?
Kanske någon som har gamla släktingar som rent av har berättat egenupplevda storys om Stepparn?

Hittade inte mycket via google.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%2B%22steppar-jerker%22&meta=
Citera
2008-04-05, 20:43
Medlem
brianmolkos avatar
Spring Heeled Jack ?
Citera
2008-04-05, 21:10
Medlem
det var väl nån som rånade en post i örebro för några år sen genom att hålla fram en påse med ett avhugget huvud. Jag kommer dock inte ihåg om det var stepparn som var det avhuggna huvudet eller rånaren hände nog för en 25-30 år sen.
Citera
2008-04-09, 23:49
Medlem
Citat:
det var väl nån som rånade en post i örebro för några år sen genom att hålla fram en påse med ett avhugget huvud. Jag kommer dock inte ihåg om det var stepparn som var det avhuggna huvudet eller rånaren hände nog för en 25-30 år sen.

Det var allt ett antal år sen om det är den killen (minns inte när, men det var posten i markbacken & stepparn's huvud i påsen vad jag minns).
Citera
2014-11-21, 19:10
Medlem
Mordet begicks i Örebro den 5 augusti 1976. Offret var en 56-årig man som strypts till döds. Mördaren var 28 år och på rymmen från ett mentalsjukhus. Efter att ha tagit av huvudet stoppade han det i en kasse och gick ner på stan och visade det för folk.

Även om syftet med att ta med sig huvudet var att använda det som ett hot vid ett rån hann han inte med det innan polisen fick tag i honom. Han var för övrigt alkoholberusad.
Senast redigerad av persephone 2014-11-21 kl. 19:12.
Citera
2014-11-23, 13:02
Medlem
Isnatts avatar
Hittade det här: (FB) Klassiska mord i era hemstäder
Och det här http://pelleblohm.wordpress.com/2012/08/22/sju-ar-och-mitt-i-ett-inferno-av-vardagskaos/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in